اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904124404113581

چگونه وارد بازار بورس شویم؟

کد: 139904124404113581

https://bit.ly/3gqPAoS

، اصفهان , (اخبار رسمی): یکی از سوالاتی که هر فرد جهت ورود به بازار سرمایه با آن برخورد می کند این است که چگونه وارد بازار بورس شویم؟ در این آموزش ما شما را با راهنمای دریافت کد بورسی آشنا خواهیم ساخت و به شما برای رسیدن به پاسخ سوال که چگونه وارد بازار بورس شویم؟ کمک می کنیم.

چگونه وارد بازار بورس شویم؟
چگونه وارد بازار بورس شویم؟

قدم اول:دریافت کد بورسی

قدم اول در رابطه با این که چگونه وارد بازار بورس شویم؟ این است که اطلاعاتی در مورد کد بورسی و ساختار آن داشته باشیم و پس از آشنایی جهت دریافت به سامانه سجام مراجعه کنیم

کد بورسی چیست؟

در ابتدا به این سوال می پردازیم که کد بورسی چیست؟کد سهام‌ داری یا کد بورسی، شناسه ‌ای واحد است که از تعدادی حرف و عدد تشکیل شده است. هر فرد چه حقیقی چه حقوقی در سامانه اطلاعاتی بورس، بوسیله‌ این کد شناسایی خواهد شد.اشخاصی(حقیقی یا حقوقی) که دارای کد بورسی هستند می‌توانند از طریق سامانه معاملات آنلاین که کارگزاری در اختیارشان قرار می دهد نسبت به خرید و فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار اقدام کنند..همان‌طور که وقتی شما به بانک جهت افتتاح حساب مراجعه می‌کنید و یک شماره‌حساب انحصاری برای شما صادر می‌گردد و هیچ‌گاه شماره مزبور با فرد دیگری یکسان نخواهد بود، زمانی که شما تصمیم به سرمایه‌گذاری در بورس می‌گیرید با انجام مراحلی یک کد بورسی انحصاری دریافت خواهید نمود.

ساختار کد بورسی چگونه می باشد؟

کد بورسی از لحاظ ساختار یک شناسه واحد است که از تعداد حرف و عدد تشکیل می‌شود.کد بورسی اشخاص حقیقی به صورت سه حرف ابتدایی نام خانوادگی وی و پنج عدد درکنار آن تعریف می ‌شود.بطور مثال برای شخصی با نام خانوادگی “بینا” کدی شبیه به ” بین۰۴۲۳۸” یا ” بین ۴۴۵۷۸” خواهد بود.

چگونه کد بورسی دریافت کنیم؟

قدم اول:ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی

جهت دریافت کد بورسی ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام نمایید که در بخش زیر به معرفی و راهنمای ثبت نام در سامانه سجام می پردازیم.

سجام چیست؟ سجام مخفف عبارت «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تشکیل شده است.

طبق دستورالعمل سازمان بورس اوراق بهادار تمامی افراد فعال در بازار سرمایه، مخصوصا فعالان بازار بورس باید اطلاعات هویتی، اطلاعات کد سهامداری و و اطلاعات حساب بانکی خود را در سامانه سجام ثبت نمایند و بعد از دریافت پیامک کد رهگیری ثبت نام باید به مراکز احراز هویت، که در دفاتر پیشخوان دولت یا کارگزاری ها انجام می شود مراجعه و ثبت نام خود را نهایی نمایند.

چه کسانی باید در سامانه سجام ثبت نام نمایند؟

افراد جدیدی که برای دریافت کد سهامداری اقدام می کنند باید قبل از مراجعه به کارگزاری ابتدا در سامانه سجام ثبت نام اولیه را انجام داده  و بعد از دریافت کد رهگیری، درخواست کد بورسی خود را به کارگزاری ارائه نمایند، ثبت اطلاعات برای سهامداران حقیقی و حقوقی که تا به حال در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند هم الزامی است.

با ورود به سایت سامانه سجام می‌توانید به عنوان سرمایه‌گذار ثبت‌نام کنید.
در این حین باید اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی، بورسی، بانکی و محل سکونت خود را ثبت کنید. دقت کنید که تمام اطلاعات وارد شده را با دقت انجام دهید.بعد از ثبت‌نام نهایی می‌توانید اطلاعات خود را در سایت سجام به طور کامل مشاهده کرده و اگر باز نیاز به تغییری وجود داشت آن را اعمال نمایید‌.
پس از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد تایید از سامانه کافی است با مدارک شناسایی خود به دفاتر پیشخوان و یا کارگزاری ها مراجعه نمایید.

قدم دوم:ثبت نام در کارگزاری

پس از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد تایید در قدم بعدی باید در کارگزاری های بورس به صورت حضوری و یا اینترنتی ثبت نام  نمایید.در ادامه به معرفی کارگزاری و راهنمای ثبت نام و تایید هویت در کارگزاری ها خواهیم پرداخت.

کارگزار کیست؟

کارگزار به فرد یا سازمانی گفته می‌شود که واسط بین خریدار و فروشنده است و ارتباط لازم را بین آنها بوجود می‌آورد و در ازای آن حق‌العمل (حق کمیسیون)دریافت می نماید مانند : کارگزاری املاک – کارگزاری بورس – کارگزاری نشریات و…

یک کارگزار به‌طور عام مجموعه‌ای از فعالیت‌های لازم بین خریدار و فروشنده را با توجه به مسئولیت قبلی که خریدار و فروشنده به او واگذار کرده‌اند انجام می‌دهد تا در شرایط مشخص و امن موضوع مورد معامله و هزینه‌های اصلی و جانبی آن تبادل گردد.

جهت مشاهده محتوای آموزشی رایگان دوره غیر حضوری آموزش بورس می توانید از لینک زیر وارد وب سایت خانه تدبیر و اندیشه شوید و محتوای رایگان را مشاهده نمایید.

علاقه‌مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌توانند به بخش مقالات موسسه خانه تدبیر و اندیشه و یا به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه