اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809054236413581

افزایش سرمایه شرکت در بورس چیست؟

کد: 139809054236413581

http://bit.ly/2OE1YoY

، اصفهان , (اخبار رسمی): همه شرکت‌ها در طول فعالیت خود به دلایل مختلف مانند سرمایه گذاری‌های جدید، برنامه‌های طرح و توسعه، خارج شدن از زیان، اصلاح ساختارهای مالی شرکت و….. نیاز به تامین منابع مالی بیشتری نسبت به آنچه که در اختیار شرکت است پیدا می‌کنند.

افزایش سرمایه شرکت در بورس چیست؟
افزایش سرمایه شرکت در بورس چیست؟

حال روش‌های مختلفی برای این تامین مالی وجود دارد مانند وام بانکی، انتشار اوراق قرضه، افزایش سرمایه.

افزایش سرمایه منافع بیشتری نسبت به گرفتن وام بانکی یا انتشار اوراق قرضه برای شرکت دارد زیرا شرکت با ورود نقدینگی جدید از محل افزایش سرمایه با شرایط آسوده‌تر به سرمایه گذاری خواهد پرداخت، درصورتی که گرفتن وام بانکی و بازپرداخت آن ریسک و مشکلات خود را خواهد داشت یا با انتشار اوراق قرضه ملزم به پرداخت سود اوراق را خواهد بود.

شرکت‌ها برای افزایش سرمایه باید تعدادی سهام جدید منتشر کنند و به سهامداران بفروشند تا مبلغ مورد نیاز برای افزایش سرمایه را تأمین کنند. افزایش سرمایه شرکت‌ها از منابع متفاوتی تامین می‌شود که در ادامه انواع روش‌های افزایش سرمایه و محل تامین آن بررسی شده است.

انواع روش‌های افزایش سرمایه

انواع روش های افزایش سرمایه را می‌توان به ۴ روش زیر تقسیم بندی کرد:

  1. افزایش سرمایه از محل اندوخته‌ها ( تبدیل سود تقسیم نشده سال‌های قبل به سرمایه )
  2. افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران شرکت (حق تقدم)
  3. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها
  4. افزایش سرمایه به روش صرف سهام (سلب حق تقدم)

مراحل افزایش سرمایه

زمانی که شرکت نیازمند افزایش سرمایه باشد ابتدا پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه و محل تامین آن در سامانه کدال اطلاع رسانی می‌شود. انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

پس از اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و موافقت سازمان بورس اوراق بهادار هیئت مدیره مجمع عمومی فوق العاده ای را برگزار می‌کند که حداقل ۱۰ روز زودتر آگهی مجمع فوق العاده در سامانه کدال اطلاع رسانی می‌شود و ۲ روز قبل مجمع هم نماد متوقف می‌شود که در آن پیشنهاد افزایش سرمایه و دلایل و روش آن را به دیگر سهام داران اعلام می‌کند و پس از آن برای تصمیم گیری قطعی اجرای آن رای گیری می‌شود اگر این پیشنهاد تصویب شد اقدامات قانونی انجام و سپس افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و به پرتفوی سهام داران اضافه می‌شود.

علاقه‌مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌توانند به بخش مقالات موسسه خانه تدبیر و اندیشه و یا به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه