اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809024228413581

کارمزد خرید و فروش سهام یا کارمزد معاملاتی در بورس چگونه محاسبه می‌شود؟

کد: 139809024228413581

http://bit.ly/2OfPNjw

، اصفهان , (اخبار رسمی): خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار صرفاً از طریق کارگزاری‌های مجاز تحت نظارت سازمان بورس انجام می‌شود.

کارمزد خرید و فروش سهام در بورس (کارمزد معاملاتی) چگونه محاسبه می شود؟
کارمزد خرید و فروش سهام یا کارمزد معاملاتی در بورس چگونه محاسبه می‌شود؟

سهامداران در هنگام خرید و فروش سهام مبلغی را باید به عنوان کارمزد معاملاتی و مالیات به کارگزاران خود پرداخت کنند که بخشی از آن مربوط به خود کارگزاری و بخشی دیگر مربوط به نهادهای مربوطه است.

در زمان خرید سهام، صرفاً فقط کارمزد خرید از ارزش معاملات (حاصل ضرب تعداد خرید در قیمت خرید) کسر خواهد شد که این مبلغ حدود ۵درصد است که با توجه به جدول آن در زمان خرید نرخ مالیات صفر است، حال در هنگام فروش سهام که در هر زمانی انجام بپذیرد کارمزد فروش از ارزش معاملات (حاصل ضرب تعداد فروش در قیمت فروش) کسر خواهد شد که حدود یک درصد است، که در این نرخ مبلغ مالیات هم محاسبه شده است و مالیات تنها در زمان فروش سهام اخذ می‌شود. با توجه به اخذ مالیات در هنگام معاملات بازار بورس، دیگر سهامداران نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی (مالیات بر درآمد جهت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار) نزد نهاد مربوطه نخواهند داشت.

نرخ کارمزد معاملاتی در تمامی کارگزاران یکسان خواهد بود و فرقی نمی‌کند که با کدام کارگزاری فعالیت می‌شود و حتی این نرخ در معاملات آنلاین، آفلاین، تلفنی و یا حضوری تفاوتی نخواهد داشت.

کارمزد معاملات در بازار فرابورس تفاوت چندانی با بازار بورس ندارد و تنها کارمزد معاملات خرید سهام به‌جای ۰٫۴۶۴ درصد رقم ۰٫۴۵۴ درصد است و کارمزد فروش نیز مشابه بازار بورس است.

علاقه‌مندان جهت مطاله مقالات بیشتر در زمینه آموزش بورس می‌توانند به وب سایت موسسه خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه