اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809034229613581

مفهموم EPS شرکت در بورس چیست؟

کد: 139809034229613581

http://bit.ly/35vn7Zy

، اصفهان , (اخبار رسمی): کلمه EPS مخفف عبارت Earning per share است که به معنی درآمد هر سهم است که این مقدار از درآمد کل سهام شرکت (سود و زیان خالص شرکت) تقسیم بر تعداد سهام کل شرکت به دست می‌آید.

مفهموم EPS شرکت در بورس چیست؟
مفهموم EPS شرکت در بورس چیست؟

شرکت‌های بورسی موظف هستند بعد از گذشت هر فصل از سال مالی پیش رو ،گزارشی از عملکرد صورت‌های مالی خود (تغییراتEPS) را در سامانه کدال اعلام کنند. این گزارش می‌تواند نسبت به EPS قبلی تفاوتی نداشته یا تفاوت پیدا کرده باشد و هر تغییری که در EPS شکل بگیرد به آن تعدیل سود گفته می‌شود که این وضعیت به عملکرد شرکت در سه ماه گذشته بستگی دارد.

در سال‌های گذشته شرکت‌ها قبل از شروع سال مالی جدید پیش‌بینی سود خود را از سال آینده بر اساس عملکرد سال گذشته و برنامه‌های پیش رو اعلام می‌کردند. سپس در گزارشات فصلی نتایج این پیش‌بینی اعم از محقق شدن یا نشدن آن تا پایان سال مالی اعلام می‌شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار دستورالعملی جدید، حذف پیش‌بینی سود (زیان) هر سهم برای EPS را اعلام و از نهم دی‌ماه ۱۳۹۶ اجرایی کرد.

حذف پیش‌بینی EPS باعث می‌شود سرمایه گذارانی که با تحلیل بنیادی (فاندامنتال) کار می‌کنند با دقت و بررسی بیشتری خرید و فروش خود را انجام دهند. در حال حاضر بعد از اتمام سال مالی شرکت و مشخص شدن عملکرد واقعیِ آن سال، درآمد هر سهم (EPS ) به صورت واقعی اعلام می‌شود.

در وب‌سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (Tsetmc.com) در صفحه نماد هر شرکت اطلاعات مربوط به EPS را می‌توان مشاهده نمود که در کادر قرمز رنگ تصویر مشخص شده است.

علاقه‌مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی می‌توانند به بخش مقالات موسسه خانه تدبیر و اندیشه و یا به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه