اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808184200113581

نقدشوندگی در بورس چیست؟

کد: 139808184200113581

http://bit.ly/32xgpAc

، اصفهان , (اخبار رسمی): نقدشوندگی (Liquidity) به این نکته اشاره دارد که یک دارایی را در سریع‌ترین زمان ممکن و به سهولت تبدیل به پول نقد کرد یا به عبارتی شرایط خرید یا فروش آن دارایی به راحتی ممکن باشد.

نقدشوندگی در بورس چیست؟
نقدشوندگی در بورس چیست؟

در مباحث سرمایه گذاری باید ابتدا به نقدشوندگی آن توجه شود که اگر به هر دلیلی سرمایه گذار تصمیم بگیرد آن دارایی را به پول نقد تبدیل کند در سریع‌ترین زمان ممکن امکان آن فراهم باشد. دارایی‌هایی نظیر ارز، طلا، سهام شرکت‌های بورسی، اوراق مشارکت نقدشوندگی بهتری نسبت به ملک و زمین دارند.

املاک و مستغلات در بازه‌های زمانی متفاوت، جریان نقدینگی‌شان افزایش یا کاهش خواهد داشت. مخصوصاً در دوران رکود بازار ملک، برای نقد کردن ملک خود نیاز به زمان بیشتر است و حتی ممکن است شخص مجبور شود قیمتی بسیار پایین‌تر از نرخ بازار در نظر بگیرد یا به اصطلاح آتش به دارایی خود بزند.

بورس اوراق بهادار جزء بازارهای نقدشونده محسوب می‌شود، اما در همین بازار که شرکت‌های متعددی فعالیت می‌کنند باید از میان آنها سهام‌های نقدشونده را انتخاب کرد.

در بورس اوراق بهادار به دلیل وجود دامنه نوسان قیمت در هنگام افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام ممکن است سهام شرکت در وضعیت صف خرید قرار گیرد، یا در زمان افزایش عرضه و کاهش شدید قیمت سهام شرکت در وضعیت صف فروش قرار گیرد که اینجا مفهوم نقدشوندگی بسیار اهمیت پیدا می‌کند، زیرا در هنگام خرید و فروش حتی اگر سهام شرکت در صف خرید یا فروش قرار گیرد باید بتوان سهام مورد نظر را معامله کرد.

میزان جابه‌جایی پول وضعیت نقدشوندگی سهام یک شرکت را مشخص می‌کند، با بررسی میزان ارزش معاملات یک شرکت در دوره‌های زمانی مختلف، اعم از کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان نقدشوندگی سهام شرکت‌ها را مشخص کرد.

یکی از گام‌های اولیه برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس اوراق بهادار انتخاب سهام نقدشونده است که سهامداران باید به آن توجه کنند تا کمتر درگیر صف خرید یا فروش شوند و زمانی که بازار ریزشی شدید را تجربه می‌کند و حد ضرر سهامدار فعال می‌شود بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن  فروش انجام شود.

علاقه‌مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر در زمینه آموزش بورس می‌توانند به بخش مقالات وب سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | علم و آموزش