اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808204207513581

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

کد: 139808204207513581

http://bit.ly/36TvZJM

، اصفهان , (اخبار رسمی): شاخص کل بورس ابتدای سال 1396 در محدوده 77 هزار واحد قرار داشت که تا مهرماه امسال به 330 هزار واحد رسید و این افزایش بیش از 300 درصد بازدهی را برای این شاخص به ارمغان آورد .

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده !؟
پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

شاخص کل بورس به نوعی میانگین وزنی شرکت‌های موجود در این بازار است به این معنی که تغییرات قیمت شرکت‌های بزرگ‌تر تاثیر بیشتری بر روی شاخص کل دارد. این شاخص که در فروردین سال 1369 فقط 100 واحد بود تا اوایل سال 1396 به 77 هزار واحد رسید و مهر ماه امسال به بالاترین میزان خود یعنی 330 هزار واحد هم رسید.

این شاخص در یک ماه اخیر با کاهش همراه بود و امروز 19 آبان ماه 1398 به 302 هزار واحد رسید. این روند کاهشی یک ماه اخیر بسیاری از سرمایه گذاران را در این بازار دچار سردرگمی کرد و پیش بینی آینده آن در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است .

در بازارهای مالی افزایش و کاهش قیمت‌ها همیشگی بوده و جزء لاینفک آن است ولی اینکه بتوان زمان شروع روندهای افزایش و کاهش بازار را پیش بینی کرد، باعث بازدهی و جلوگیری از زیان احتمالی در بازار خواهد شد.

موسسه خانه تدبیر و اندیشه سال‌هاست که با استفاده از روش تحلیل تکنیکال بصورت محض دوره‌های آموزشی خود را ارائه می‌کند و همچنین تحلیل‌ها و پیش بینی‌های مختلفی نیز با همین روش از بازارهای مالی ارائه داشته است.

در تحلیل شاخص کل با همین روش نتایج مهمی به دست امده که در ادامه بررسی شده است.

روند کاهشی یک ماه اخیر به احتمال بسیار ادامه خواهد یافت و حداقل تا پایان شهریور سال آینده شاخص کل در روند نزولی خواهد بود. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که میزان این کاهش می‌تواند تا 230 هزار واحد برسد و حتی تا کمتر از 200 هزار واحد هم ادامه یابد.

با توجه به اینکه شاخص کل از شرکت‌های بزرگ بازار بیشتر تاثیر می‌پذیرد به نظر می‌رسد این کاهش شاخص بیشتر خود را در شرکت‌ها و صنایع بزرگ بازار بورس نشان دهد و می‌توان حدس زد که در این مدت شرکت‌هایی از صنایع کوچکتر همچنان به افزایش قیمت ادامه دهند؛ یعنی کاهش شاخص کل لزوما به معنای کاهش قیمت در همه شرکت‌های بازار بورس نیست و نمی‌توان آن را به همه شرکت‌ها و صنایع در این بازار نسبت داد.

همواره توصیه می‌شود برای سرمایه گذاری در این بازار مهارت خود را ارتقاء داد و بدون داشتن مهارت، سرمایه گذاری در بازارهای مالی با ضرر همراه خواهد بود و این موضوع در ماه‌های آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و احتمال زیان برای افراد بدون مهارت در این زمان می‌تواند بسیار بالا باشد.

علاقه مندان می‌توانند جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر به بخش مقالات خانه تدبیر و اندیشه و یا وب سایت www.tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش