اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904124404214532

برنج قهوه ای، سیر تا پیاز

کد: 139904124404214532

https://bit.ly/3f2hFCG

، ساری , (اخبار رسمی): برنج قهوه ای از دانه های خالص و تصفیه نشده و با از بین بردن پوسته اطراف هسته برنج تولید می شود. دانه آن، سبوس ها، مواد مغذی و لایه های گیاهی را حفظ می کند. در مقایسه با برنج سفید ایرانی به جویدن بیشتر نیاز دارد و عطر و بوی دلپذیری نیز دارد.

برنج قهوه ای،سیر تا پیاز
برنج قهوه ای، سیر تا پیاز

این مواد مغذی در جذب بهتر هضم و جلوگیری از تحریک روده، التهاب و آلرژی ها کمک می کند. می توان آن را به شکل خشک شده ذخیره کرد تا طول عمر آن بدون تاثیر برارزش تغذیه ای افزایش یابد.

برنج قهوه ای از دانه های خالص و تصفیه نشده و با از بین بردن پوسته اطراف هسته برنج تولید می شود. دانه آن، سبوس ها، مواد مغذی و لایه های گیاهی

 را حفظ می کند. در مقایسه با برنج سفید ایرانی به جویدن بیشتر نیاز دارد و عطر و بوی دلپذیری نیز دارد.  برنج قهوه‌ ای دانه‌ای بسیار مغذی است. خوردن این نوع برنج به سلامت قلب کمک می‌کند، هضم غذا را راحت‌تر می‌کند و در کاهش احتمال خطر ابتلا بهسرطان و دیابت نیز موثر  است.مصرف مداوم این نوع برنج به دلیل املاحی که دارد، کلسترول بالا را نیز کاهش می‌دهد. و از آن‌جایی که برنج یکی ازاصلی‌ترین محصولات کشاورزی و مواد غذایی در سبد مصرفیخانوارهای ایرانی است، شناخت انواع مختلف برنج و انتخاب نوع مرغوب آن، نقش مهمی درسلامت اعضای خانواده ایفا می‌کند.
 براساس گفته‌های بنیاد جورج ماتلیجان(George Mateljan): 
 مزایای سلامتی برنج قهوه‌ ای تا حدی به دلیل روش تهیه آن است که باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود. این موضوع برای سایر انواع برنج نیز صحت دارد.براساس گفته‌های دانشکده بهداشت عمومی هاروارد  (HSPH) : برنج قهوه ای یک دانه کامل است. به این معنی که این دانه شامل سه بخش است:
لایه بیرونی پر از فیبر به نام سبوس
لایه میانی نشاسته‌ای به نام آندوسپرم
هسته غنی از مواد مغذی به نام جوانه
جوانه برنج قهوه ای:
جوانه برنج قهوه ای ، یکی دیگر از شکل های معمول برنج قهوه ای است که ارزش غذایی آن را بالا می برد. محتوای مواد مغذی برنج قهوه ای جوانه زدهشده به علت وجود اسید گاماآمینو بوتیریک است. جوانه را می توان با خیساندن و جوانه زدن برنج قهوه ای در آب برای یک ساعت مشخص شده بدست آورد.این روش برای به دست آوردن حداکثر مقدار GABAو افزایش سطح پروتئین ها و آنزیم های خوب درجوانه برنج قهوه ای مورد توجه قرار گرفته است.فرآیند جوانه زنی باعث افزایش قابل توجهی در اجزای اساسی مانند اسید فرولیک، لیزین، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ایی، نیاسین، ویتامین ب6،ویتامین و فیبررژیمی در برنج قهوه ای میشود. این مواد مغذی در جذب بهتر هضم و جلوگیری از تحریک روده، التهاب و آلرژی ها کمک می کند. می توان آن را بهشکل خشک شده ذخیره کرد تا طول عمر آن بدون تاثیر برارزش تغذیه ای افزایش یابد.​        
ارزش غذایی برنج قهوه ای :
با توجه به پایگاه اطلاعات ملی مواد غذایی ، آرد برنج قهوه ای یک غذای سالم است که غنی از مواد معدنی ضروری مثل منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم،منیزیم و پتاسیم است. ویتامینب1 (تیامین)، ویتامین ب2 (ریبوفلاوین)، ویتامین ب3(نیاسین)، ویتامین ب 6 ،اسید فولیک، ویتامین ایی (آلفا - )وویتامین ک ،منبع پروتئین است و مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی اضافه می کند. علاوه بر این، تامین کننده اسیدهای چرب ضروری نیز هست.

برنج قهوه ای غذایی بسیار مغذی است. این دانه کامل که نسبتاً کم کالری است (216 کالری در هر پیمانه)، سرشار از فیبر و فاقد گلوتن است و می‌توان آنرا در انواع غذا گنجانید.سازمان بین اللملی تحقیقات برنج  خاطرنشان می‌کند که برنج قهوه ای حاوی هیچ کلسترول و چربی مضری نیست. فقط مقادیر کمیچربی و سدیم دارد.
مزایای برنج قهوه ای برای سلامتی:
فوایدی که این نوع برنج برای سلامتی دارد، تا حد زیادی به دلیل کامل بودن دانه آن و عدم حذف هیچ کدام از 3 بخش مطرح شده است.

مطابق گفته HSPH، فیبر موجود در برنج قهوه ای:به کاهش کلسترول کمک می‌کند.ضایعات را از طریق دستگاه گوارش دفع می‌کند.باعث تقویت ارزشغذایی آن می‌شود.به جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون کمک کند.علاوه بر این، برخی از املاحی که در غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یافت می‌شوند، موجبکاهش ریسک ابتلا به برخی سرطان‌ها می‌شود. همچنین به گزارش انجمن قلب آمریکا AHA،به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، غلات کامل ممکناستبه بهبود سطح کلسترول خون کمک کرده و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. براساسگزارش AHA، مواد مغذی زیر در غلاتکامل از جمله برنج قهوه ای یافت می‌شوند:
ویتامین‌های گروه B که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و حفظ سلامت عضوهای مهم بدن مانند قلب و مغز، سیستم عصبی، چشم‌ها، پوست و مو دارند.
آهن، ماده معدنی است که بدن برای حمل اکسیژن در خون از آن استفاده می‌کند و یکی از عوارض کمبود آن، ضعف و بی‌حالی است.
منیزیم، ماده معدنی که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد طبیعی ماهیچه‌ها و ضربان قلب می‌شود. منیزیم همچنینباعث تقویت استخوان‌ها وسیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین قندخون را تنظیم می‌کند و از این طریق موجب حفظ فشار خون می‌شود.سلنیوم، یک ماده معدنیاست که سیستم ایمنی بدن را درگیر کرده و غده تیروئید را تنظیم می‌کند.

برخی از فواید برنج قهوه ای:


کنترل دیابت

فعالیت آنتی اکسیدانی

برنج قهوه ای مانع چاقی می شود

جلوگیری از آلزایمر با برنج قهوه ای

کاهش استرس در زنان شیرده با برنج قهوه ای

بهبود سلامت قلب

بهبود عملکرد سیستم عصبی

تاثیر برنج قهوه‌ای در زیبایی:
حتما از تاثیرات شگفت انگیز برنج و انواع ماسک های آن در زیبایی و تقویت پوست، مو و ناخن شنیده‌اید. تصور کنید در حالی که برنج سفید با وجود اینکهبسیاری از املاح خود را ازدست داده است می‌تواند این همه تاثیر در زیبایی داشته باشد پس تاثیرات همین ماسک های زیبایی با برنج قهوه ای تا چه حد است.این تاثیرات باعث شده است تا برترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در فرآیند بازاریابی و فروش خود اقدام به اطلاع رسانی درباره خواص این برنجکنند. با توجه به کاربردهای مختلف ماسک های برنج قهوه‌ای، نحوه تهیه آن‌ها هم متفاوت است که در ادامه به مرسوم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
استفاده از ماسک برنج برای روشن شدن پوست
تهیه این ماسک بسیار ساده است. کافی است 3 پیمانه از آب برنج قهوه ای را همراه با کمی کشک و یک پیمانه عسل باهم خوب مخلوط کنید. اگر پوست شماخیلی چرب است می‌توانیدیک الی دو قطره آبلیمو طبیعی به آن اضافه کنید. ماسک را با قلم مو روی پوست خود بگذارید و 5 تا 7 دقیقه اجازه دهید خشکشود. صورت خود را با آب سرد بشورید و بعد از آن حتمااز مرطوب کننده استفاده کنید.         
پخت و پز برنج قهوه ای:
برای طبخ برنج قهوه ای مراحل زیر را دنبال کنید:
دانه های برنج را با دقت با آب شست‌و‌شو دهید تا هر گونه آلودگی یا مواد زائد از روی آن پاک شود.یک پیمانه برنج را به دو پیمانه آب جوش اضافه کنید و آن را روی شعله قرار دهید.بعد از جوش آمدن مجدد آب، حرارت آن را کاهش دهید و درب ظرف را در حالت بسته قرار دهید و بگذارید برنج حدود 45 دقیقه بپزد.
لازم به ذکر است که وجود این لایه‌ها و املاح موجود در برنج قهوه‌ای باعث می‌شود این نوع برنج طعم بهتری نسبت به برنج سفید داشته باشد. در این راستاوارد کردن برنج قهوه ای درسبد غذایی می‌تواند در کمک به سلامت خانواده مفید باشد و از طرفی به طعم بهتر غذاهای برنجی نیز کمک کند. یکی از غذاهایلذیذی که در این دسته بندی جای می‌گیرد، برنج قهوه ای با سبزیجات است.معمولا پزشکان در هنگام مشاوره دادن به خانم های باردار، این برنج را به جای برنج سفید توصیه می‌کنند. ( در مواقع محدودی ممکن است این برنج دربارداری برای شما مناسب نباشد. پس حتما از پزشک خود در این زمینه راهنمایی و مشاوره بگیرید.) .ممکن است زمانی که شما سری به فروشگاه می‌زنید تاخوراکی های مورد نیاز خود را تهیه کنید، چشم تان به  برنج قهوه ای نخورد. این نشان دهنده یکی از ضعف‌های بزرگ بازاریابی این برنج است و یا معمولاقیمت های عجیبی را بروی این نوع از برنج ها ببینید. ووشه، اولین فروشگاه آنلاین جامع و تخصصی برنج، این امکان را در اختیارتان گذاشته است کهبتوانید براحتی برنج قهوه ای مناسب خودتان را آنلاین سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. 

www.voosheh.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز جامع برنج ووشه

ووشه به عنوان فروشگاه اینترنتی با رویکرد تخصصی نسبت به برنج در حال فعالیت می باشد. گروه ووشه با کادری مجرب تلاش دارد تا بهترین برنج های ایرانی را با اهداف حذف واسطه ها ، خالص بودن محصولات، بالاترین کیفیت و ارزانترین نرخ ارسال برای تمام هم میهنان عزیز فراهم نماید.ووشه شامل انواع برنجهای ایرانی از مناطق شمال کشور می باشد که با ارزیابی و گذر از فیلترهای مختلف وارد سبد محصولات ووشه شده اند، و محصولات با قیمت شمال کشور در اختیار مشتریان می باشد و آسودگی خاطر همه را برای برنجی با کیفیت و به صرفه به ارمغان می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی