اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904254430714532

تاثیر برنج ایرانی در رشد و سلامت کودکان را در ووشه دنبال کنید

پیش به سوی تغییر نمودار رشد کودکان، با برنج ایرانی

کد: 139904254430714532

https://bit.ly/3eJRwHu

، ساری , (اخبار رسمی): برنج ایرانی یکی از ارکان مهم هرخانواده می باشد که کودکان جزو اصلی آن می باشند چون سلامت آنها برای خانواده ها بسیار حائز اهمییت است. مهم ترین موضوع در رابطه با سلامت کودکان رشد و نمو آنها در سنین پایین است که رشد مناسب در کودکی با تغذیه مناسب باعث سلامت کامل در دوران بزرگسالی می شود.

پیش به سوی تغییر نمودار رشد کودکان، با برنج ایرانی
برنج ایرانی برای کودکان

از موادی که در رشد و نمو فرزندانتان تاثیر گذار است، مصرف مواد غذایی چون برنج ایرانی خصوصا برنج‌های سبوس‌دار و غنی شده است

پیش به سوی تغییر نمودار رشد کودکان، با برنج ایرانی

رشد کودک در ماه‌های مختلف طبق منحنی رشد کودک ارزیابی می‌شود. تغذیه درست کودک یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند رشد درست کودک را تضمین کند. در این مقاله تاثیر برنج و نحوه‌ی درست استفاده‌ی آن برای کودکان را بررسی کردیم.

نقش تغذیه بر روند رشد و نمو کودک چیست؟

پیروی از اصول تغذیه ای صحیح بر روند رشد و نمو و سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد، یعنی می تواند موجب بلند قد تر شدن کودک و رسیدن به پتانسیل قدی ناشی از ژنتیک شود. بالطبع اگر کودک برنامه غذایی بی کیفیتی داشته باشد، به طول قدی لازم نمی رسد و از استانداردهای رشدی خود عقب می ماند. والدین باید توجه داشته باشند که اگرچه تغذیه سالم در بیان خصوصیات ژنتیک فرزندشان اثر دارد اما قد صفتی است که توسط ژن های به ارث رسیده از والدین و حتی تاثیر ویژگی های ژنتیک یک نسل قبل تر (یعنی پدر و مادربزرگ ها) بیان می شود. اگر مادر و پدر و خانواده های آنها قدی کوتاه یا متوسط داشته باشند، نباید از عامل تغذیه معجزه بخواهند. برخی والدین تصور می کنند اگر به میزان کافی مواد پروتئینی و کلسیم دار به فرزندشان بدهند، قد فرزندشان ۲۰ -۳۰ سانتی متر از خود آنها بلند تر می شود.

رشد کودکان و متعادل بودن قد و وزن آنها یکی از دغدغه‌های مادران به شمار می‌آید. رشد مناسب کودکان یکی از نشانه‌های سلامتی آنها به حساب می‌آید. قد و وزن متناسب علاوه بر اینکه در سلامتی تاثیر گزار است نقش مهمی‌نیز در زیبایی اندام افراد دارد. ژنتیک و تغذیه و ورزش مهم‌ترین عوامل موثر در داشتن قد و وزن متعادل است. تغذیه و مصرف مواد غنی از عناصر ضروری چون ویتامین‌ها در رشد کودک بسیار موثر است. از موادی که در رشد و نمو فرزندانتان تاثیر گذار است، مصرف مواد غذایی چون برنج ایرانی خصوصا برنج‌های سبوس‌دار و غنی شده است.

برنج اگر به صورت کته مصرف شود و برای کودکان زیر دو سال به صورت فرنی و حریره بادام تهیه شود، تاثیر بسزایی در رشد قد و وزن آنها خواهد داشت. برنج سرشار از انواع ویتامین‌های ضروری، اسید‌های چرب غیر اشباع ضروری، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها است. تمامی‌ این عناصر برای افزایش رشد کودکان لازم و ضروری است و بنابراین هر چقدر برنج خریداری شده توسط خانوار باکیفیت‌تر و غنی‌تر باشد، تاثیر آن بیشتر نیز خواهد بود. اگر با روغن برنج و یا آب برنج تهیه شده از برنج‌های سالم و مرغوب پوست سر کودکتان را ماساژ دهید به رشد مو و پرپشت شدن موهای آنها کمک زیادی خواهد کرد. با توجه به این موارد, تغذیه ی کودک نقشی پررنگ و غیرقابل انکار داشته و والدین باید دقت بیشتری در خرید مواد غذایی داشته باشند و مواد غذایی مرغوب و غنی شده را از مراکز قابل اعتماد خریداری کنند.

خواص لعاب برنج برای کودک

اما خواص لعاب برنج چیست و مصرف آن چه ضرورتی برای کودکان و نوزادان دارد؟ برنج از اصلی ترین غذاهای مردم در سراسر جهان می باشد. برنج یکی از سه غلات پر مصرف، پس از گندم و ذرت، در دنیا می باشد.مردم در سراسر دنیا از برنج و محصولات وابسته به آن، مانند سبوس برنج، برنج قهوه ای و آرد برنج، برای موارد مختلفی استفاده می کنند. یکی از مهم ترین مصارف برنج، طبخ و تهیه غذای کمکی برای کودکان و نوزادان می باشد. از اصلی ترین دلایل انتخاب برنج برای تهیه ی غذای کمکی کودکان، مقوی بودن و سرشار بودن از مواد مغذی، مواد معدنی ویتامین های مختلف می باشد. از دیگر دلایل انتخاب این ماده ی غذایی ارزشمند به عنوان غذای کمکی نوزادان، هضم آسان آن است.برنج به دلیل داشتن نشاسته ی فراوان، بسیار مقوی بوده و هضم آسانی برای کودکان دارد. از این رو بسیاری از والدین، لعاب برنج را به عنوان غذای کمکی کودکاش انتخاب می کنند. بهبود برخی از بیماری های مربوط به دستگاه گوارش کودک، یکی از فواید لعاب برنج برای کودکان و نوزادان می باشد.این غذا به دلیل قوت زیادی که دارد در تقویت بدن کودکان به هنگام ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، اسهال، آنفولانزا و تب، موثر می باشد و به بهبود کودکان و نوزادان کمک چشمگیری می نماید. برنج و لعاب آن به دلیل داشتن ویتامین های فراوان، به استحکام استخوان ها و به سلامت پوست و موی کودک کمک کرده و سببِ حفظ سلامت کودکان و نوزادان می شود. آب موجود در لعاب برنج، از مبتلا شدن کودک به یبوست و اسهال جلوگیری می کند و آب از دست رفته ی کودک را به هنگام دچار شدن به اسهال، جبران می نماید.بسیاری از والدین برای طبخ و تهیه ی دیگر غذاهای کمکی، مانند فرنی، از آرد برنج استفاده می کند و همین امر سببِ مقوی تر شدن آن می گردد. توجه به نکات گفته شده موجب رشد بهتر و حفظ سلامت هر چه بیشتر نوزادان و کودکان می گردد و از مبتلا شدن آن ها به برخی از بیماری ها جلوگیری به عمل می آورد.

عناصر کمک کننده به رشد بدن که در برنج موجود است؟

برنج غنی از ویتامین‌های گروه B مثل ریبوفلاوین است، وجود این ویتامین علاوه بر رشد جسمی‌ به تقویت قوای ذهنی و رشد ذهنی کودک کمک می‌کند. وجود منیزیم به افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک می‌کند. برنج سبوس دار که به رنگ قهوه ای نیز در بازار عرضه می‌شود و نمونه‌های باکیفیت و ایرانی آن نیز توسط فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شود، یکی از مواد غذایی بسیار با ارزش برای افزایش رشد قدی و وزنی کودکان است. برنج با سوء تغذیه مبارزه کرده و سبب جلوگیری از این عارضه می‌شود. به خاطر وجود ترکیبات فنولی و آنتی اکسیدانی چون آسکوربیک اسید و یا اسید پارا امینو بنزوئیک اسید و ویتامین A، Eبرنج خاصیت آنتی اکسیدانی پیدا کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. تقویت سیستم ایمنی بدن به صورت غیر مستقیم در افزایش رشد کودکان موثر است؛ چرا که تقویت سیستم ایمنی باعث آمادگی بدن در برابر عوامل عفونی که باعث کاهش وزن کودک است، می‌شود.

بهترین نوع برنج موثر بر رشد و نمو کودکان

برنج‌های غنی شده و سبوس‌دار بهترین نوع برنج برای کودکان به حساب می‌آیند؛ زیرا درصد پروتئین و آمینو اسید و ویتامین‌های گروه‌های مختلف چون A، B، E و K در این برنج‌ها بیشتر است. همچنین وجود آمینو اسیدهای چرب آزاد در این برنج‌ها بیشتر بوده و باعث افزایش رشد قدی، ذهنی و جسمی‌ کودک می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر سالم بودن برنج است؛ زیرا علاوه بر غنی بودن برنج، عدم مواد مضر چون چربی، گلوتن و سدیم، آرسنیک و کادمیم نیز مطرح است. در بین برنج‌های تولید شده در سراسر جهان، برنج‌های ایرانی شاخص‌های یک برنج سالم و غنی را داراهستند. در بین این برنج‌ها، برنج‌های شمال ایرانی دارای عطر و طعم بی نظیری بوده و علاوه بر اینکه با ذائقه ی کودکان بدغذا مناسب است و به راحتی قابل هضم هستند، می‌تواند مواد ضروری برای رشد آنها را فراهم کند. به همین سبب خرید برنج سالم و مرغوب از مراکز معتبر اهمیت پیدا می‌کند. تنها فروشگاه‌های اینترنتی فعال در ایران فروشگاه ووشه است که با بهره گیری از کارشناسان صنایع غذایی خبره و مجرب سعی در ارئه‌ی بهترین و معتبرترین برنج‌های جهان دارند تا مصرف کنندگان بتوانند از خواص مفید برنج بهره‌مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز جامع برنج ووشه

ووشه به عنوان فروشگاه اینترنتی با رویکرد تخصصی نسبت به برنج در حال فعالیت می باشد. گروه ووشه با کادری مجرب تلاش دارد تا بهترین برنج های ایرانی را با اهداف حذف واسطه ها ، خالص بودن محصولات، بالاترین کیفیت و ارزانترین نرخ ارسال برای تمام هم میهنان عزیز فراهم نماید.ووشه شامل انواع برنجهای ایرانی از مناطق شمال کشور می باشد که با ارزیابی و گذر از فیلترهای مختلف وارد سبد محصولات ووشه شده اند، و محصولات با قیمت شمال کشور در اختیار مشتریان می باشد و آسودگی خاطر همه را برای برنجی با کیفیت و به صرفه به ارمغان می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی