اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906144529614532

بخشی نیز به این معتقدند که مصرف برنج آبکش شده مشکل چاق کنندگی برنج را حل می کند

برنج آبکش یا برنج کته

کد: 139906144529614532

https://bit.ly/2ZQpxkR

، ساری , (اخبار رسمی): آبکش کردن برنج فیبر، ویتامینهای ب، تیامین و سایر ویتامین هایی که محلول در آب هستند را از بین برده و از خواص برنج می کاهد. برنج در ساختار خودش کمی چربی و کلسترول دارد، در نوع پخت آبکش میزان روغن بیشتری نسبت به برنج کته مصرف می‌کنیم که این گواهی است دیگر بر سلامت تر بودن برنج کته.

برنج آبکش یا برنج کته
برنج ایرانی-برنج کته

برنج حاوی مقدار بسیاری فیبر است که به هضم و دفع راحت تر غذا کمک میکند.از آنجایی که برنج آبکش شده میزان قند بیشتری را جذب میکند، برای افراد دیابتی بهتر است از برنج به صورت کته استفاده کنند

غلات بیش از نیمی از پروتئین مورد نیاز  مردم جهان را تامین می کنند. برنج، گیاهی با ترکیبات غذایی مختلف مانند کربوهیدرات، چربی، پروتئین، فیبر، خاکستر و مواد معدنی است که نقش قابل توجهی در رفع نیاز بدن انسان به مواد مغذی دارند . این ماده غذایی سرشار از نشاسته و ویتامین های گروه B است که در متابولیسم بدن دخالت دارد.  

برنج پر مصرف ترین غلات در تمام آسیا و بسیاری از مردم دیگر قاره‌ها میباشد. با توجه به گستره وسیع این کره خاکی روش های پخت متنوع برای برنج در فرهنگ ها و کشور های متفاوت وجود دارد. با این حال اکثرا برنج را به صورت چلو مصرف می کنند.

چلو برنج معمولاً در بین مردم به دو صورت کته یا آبکش تهیه می شود و همواره سوالات زیادی پیرامون این دو نوع پخت وجود داشته است. همواره این سوال مطرح بوده است برنج کته بهتر است یا برنج آبکش؟

پخت برنج، خواص برنج

برنج کربوهیدرات های پیچیده ای را شامل است؛ کربوهیدرات هایی که بخش بزرگی از رژیم غذایی روزانه هر فرد را تشکیل می دهند. علوم تغذیه می دانیم علاوه بر اینکه نوع فرایند روی ماده غذایی اثرگذار است چگونگی پخت آن نیز بر حفظ یا کاهش مواد غذایی موجود در آن تاثیر می‌گذارد. اکثر خانواده های ایرانی ترجیح می دهند برنج را به صورت آبکش مصرف کنند زیرا به عقیده آنها برنج دانه دانه تر و زیبا تر جلوه می دهد. بخشی نیز به این معتقدند که مصرف برنج آبکش شده مشکل چاق کنندگی برنج را حل می کند!

دست آخر این گونه تصور می کنند که کته کردن برنج به دلیل نشاسته موجود در آن باعث چاقی میشود از این رو تمایل دارند با آبکش کردن برنج از نشاسته برنج بکاهند و از مصرف نشاسته بیشتر جلوگیری کند.

این تصور کاملاً غلط است! تفاوت در نحوه پخت کته آبکش فقط به روی میزان مواد مغذی موجود در آن اثر می‌گذارد. برنج آبکش شده میزان نشاسته موجود در برنج را کاهش نمی دهد و صرفاً عناصر مفیدی که درون برنج وجود دارد و برای بدن ضروری و لازم هستند را از بین می برند. برنج علاوه بر نشاسته حاوی عناصر مفیدی است که وجود آن برای بدن ضروری است، مثلاً برنج حاوی ویتامین های گروه ب چون ویتامین ب ۱ یا تیامین است.  همانطور که می دانید ویتامین b۱ به هضم و جذب غذا کمک نموده یکی از عوامل مهم در سلامت قلب و عروق است. بدن به خودی خود قادر به ساخت ویتامین ب یک نیست و باید این ویتامین را از مصرف مواد غذایی همچون برنج غلات تأمین کنیم.

آبکش کردن برنج فیبر، ویتامینهای ب، تیامین و سایر ویتامین هایی که محلول در آب هستند را از بین برده و از خواص برنج می کاهد. برنج در ساختار خودش کمی چربی و کلسترول دارد، در نوع پخت آبکش میزان روغن بیشتری نسبت به برنج کته مصرف می‌کنیم که این گواهی است دیگر بر سلامت تر بودن برنج کته.

از خواص دیگر برنج کته می توانیم به درمان بیماری های همچون اسهال و اسهال خونی اشاره کنیم. بعلاوه برنج حاوی مقدار بسیاری فیبر است که به هضم و دفع راحت تر غذا کمک میکند.از آنجایی که برنج آبکش شده میزان قند بیشتری را جذب میکند، برای افراد دیابتی بهتر است از برنج به صورت کته استفاده کنند.

تفاوت ظاهری

از لحاظ ظاهری برنج آبکش شده به دلیل اینکه زمان کمتری در هنگام پخت در آب بوده است نسبت به برنج کته که زمان زیادتری تا آماده شدن در آب میماند، دانه های برنج کمتر به هم می چسبند و از هم جدا و دانه دانه هستند. برخلاف برنج آبکش، برنج کته مقداری نرم تر و اصطلاحاً شفته است. شکل ظاهری برنج سلیقه ای است و هر دو گروه طرفداران خود را دارند و بی اغراق طرفداران برنج آبکش بیشتر بوده و از لحاظ اصول زیبایی، ظاهر پسندیده تری دارند.

مصرف برنج کته چه مزایایی دارد؟

برنج کته به هضم و دفع غذا کمک می کند

مصرف برنج کته همراه با ماست برای از بین بردن اسهال خونی بسیار مفید است

مصرف برنج کته به تنظیم قند خون کمک می‌کند

برنج کته به سلامت قلب و عروق کمک بسیاری می‌کند

مقدار فیبر و ویتامین های به در برنج کته بسیار بیشتر است برنج آبکش شده است

برنج کته معمولاً از اطلاع بیشتری نسبت به برنج آبکش شده بهره می برد

در نهایت، چه کنیم؟

با توجه به اینکه خواص برنج کته بسیار بیشتر از برنج آبکش شده است ولی همچنان در بین مردم برنج آبکش شده توجه بیشتری را به خود جلب می کند به خاطر ظاهر زیباتری که از خود نشان داده است جای خود را در بین سفرهای مجلسی باز کرده است. ما در ووشه، امید داریم با افزایش آگاهی مردم نسبت به خواص موجود در برنج کته، مردم را نسبت به حفظ خواص موجود در برنج آگاه سازیم و آن ها را به پخت برنج به صورت درست ترغیب کنیم.

در بین برنج های ایرانی، برنج های نظیر طارم فریدونکنار، هاشمی، شیرودی و… هستند که حتی به صورت کت بسیار دانه دانه و قلمی پخت می شوند و بسیار مناسب برای مهمانی ها و مجالس هستند.

تهیه برنج مرغوب این روزها کار سختی نیست! ووشه با سابقه طولانی در فروش برنج کمک تان می کند تا برنج مورد نظر خودرا انتخاب کنید.

کافی است به صفحه مصولاتمان سر بزنید. خیالتان راحت که از خرید اینترنتی با ما لذت خواهید برد.

آدرس سایت ووشه: www.voosheh.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز جامع برنج ووشه

ووشه به عنوان فروشگاه اینترنتی با رویکرد تخصصی نسبت به برنج در حال فعالیت می باشد. گروه ووشه با کادری مجرب تلاش دارد تا بهترین برنج های ایرانی را با اهداف حذف واسطه ها ، خالص بودن محصولات، بالاترین کیفیت و ارزانترین نرخ ارسال برای تمام هم میهنان عزیز فراهم نماید.ووشه شامل انواع برنجهای ایرانی از مناطق شمال کشور می باشد که با ارزیابی و گذر از فیلترهای مختلف وارد سبد محصولات ووشه شده اند، و محصولات با قیمت شمال کشور در اختیار مشتریان می باشد و آسودگی خاطر همه را برای برنجی با کیفیت و به صرفه به ارمغان می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی