اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906314567013248

هدف گذاری چیست و چگونه با هدف گذاری کردن به رویاهایم برسم؟

کد: 139906314567013248

https://bit.ly/33KDyln

، تهران , (اخبار رسمی): هدف گذاری چیست و چگونه با هدف گذاری کردن به رویاها، آرزوها و اهداف‌مان برسیم؟

هدف گذاری چیست و چگونه با هدف گذاری کردن به رویاهایم برسم؟
هدف گذاری چیست و چگونه با هدف گذاری کردن به رویاهایم برسم؟

بهتر است بدانید شما بین 3 درصد افراد جامعه قرار گرفته اید که تصمیم گرفته اید برای بهبود شرایط فعلی تان اهداف خود را طبقه بندی و در مسیر آن ها گام بردارید، هستید97 درصد جامعه هیچ رویا و هدفی ندارند. آن ها تنها
می خواهند زندگی را به نحوی بگذرانند و حاضر نیستند برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی داشته باشند. آن ها حاضر نیستند برای دستیابی به سطحی بالاتر، از خود گذشتگی کنند. اما جالب است بدانید که با وجود این که 3 درصد از افراد جامعه اهداف خود را طبقه بندی و مکتوب می کنند، تنها 1 درصد به اهداف خود متعهد هستند و آن ها را محقق می کنند. خیلی ها فکر می کنند تنها کافی است لیستی از آرزوها تهیه کنید و منتظر بمانید تا آن ها خود به خود یکی پس از دیگری برآورده شوند. آن ها می خواهند یک روز صبح از خواب بیدار شوند و اهداف خود را تحقق یافته ببینند. بله، تهیه لیستی از اهداف و خواسته ها کار خوبی است، اما شما برای دستیابی به هر کدام از اهدافی که در لیست تان قرار دارد، باید خودتان را متعهد کنید.
هدف ما در این 6 گام موفقیت این است، که شما بین آن 1 درصد قرار گیرید. یعنی نه تنها اهداف خود را به صورت اصولی تعیین کنید، بلکه می خواهیم این اهداف به واقعیت زندگی تان تبدیل شوند. پیروی از این گام ها را به شما پیشنهاد می کند تا برای همیشه بدانید واقعا از زندگی چه می خواهید؟ و در راستای اهداف بزرگ تان گام های کوچک برداشته و در نهایتا گام به گام به موفقیت های بزرگ برسید.

واقعا هدف گذاری چیست؟ چگونه می توانیم با هدف گذاری ذهن مان را بهتر مدیریت کنیم؟
سپس می گوییم اهداف خود را در 4 قسمت؛
سلامتی
روابط
پول و ثروت
کسب و کار
تقسیم بندی کنید و در آخر
عمل به اهداف و دنبال چراهایی می گردیم که باعث شود شما، رو به جلو حرکت کنید.
اهمیت هدف گذاری و اصول صحیح هدف گذاری:
چرا هدف گذاری مهم است؟

دلیل اصلی این است که شما تنها متوجه چیزهایی می شوید که به دنبال آن ها هستید. اگر ندانید چه می خواهید، شک نداشته نباشید که به چیز زیادی هم دست نمی یابید. این موضوع در واقع مربوط به نحوه کارکرد مغز است. مغز ما تمایل دارد دنیای بیرون را با دنیای درون تطابق دهد. بنابراین زمانی که هدفی را برای خود مشخص می کنید، در حقیقت در حال دستور دادن به مغزتان هستید که چیزهایی را پیدا کند که خواهان آن ها هستید.
شما باید بدانید چه می خواهید و به کجا می خواهید بروید. باید رویاها و اهداف خود را مکتوب کرده باشید. با بررسی زندگی افراد فوق موفق، چیزی مشترک را بین تمام آن ها مشاهده می کنیم:
آن ها تصویر ذهنی بسیار شفافی برای آینده خود دارند.
شما باید تصویر ذهنی واضحی از آینده خود داشته باشید. شما باید دورنمایی شفاف داشته باشید. تنها در این صورت است که بدون هیچ انحرافی و با آخرین سرعت به اهداف خود دست می یابید. اغلب مردم تمام توجه شان به شرایط فعلی شان است و هیچ دورنما و تصویر ذهنی برای آینده خود ندارند. این افراد به دلیل نداشتن یک هدف واضح، مدام کارهای مختلفی را امتحان می کنند و در هیچ کدام از آن ها ثبات و پایداری ندارند.
برای فهم بیشتر این موضوع، فرض کنید کشتی بدون سکانی داریم. این کشتی همراه با جریان آب حرکت می کند و به سنگ ها و صخره ها برخورد می کند و در نهایت سرگردان وسط اقیانوس غرق می شود. اما داشتن یک هدف و تصویر ذهنی واضح از آینده تان، شما را همانند یک قایق تندرو می کند که هیچ موجی قادر به منحرف کردن آن نیست. این قایق با آخرین سرعت پیش می رود و در کم ترین زمان ممکن به هدف می رسد.

وقتی اهداف تان به وضوح مشخص باشد، شما اطلاعات کافی را به مغزتان می دهید. حال دیگر گویی چشم ها و گوش هایی جدید دارید. دیگر به اتفاقات، مکالمات و ایده هایی که اطراف شما در جریان هستند. بیشتر توجه می کنید. شما اهداف را به وضوح در ذهن تان تصویرسازی کرده اید و کار مغز این است که دنیای بیرون را با دنیای درون شما مطابقت دهد. هنگامی که اهداف تان به وضوح مشخص باشد. از این که ایده ها، فرصت ها و افراد مناسبی در زندگی شما وارد می شوند، تعجب می کنید.
ناپلئون هیل می گوید:

اگر چیزی را به وضوح تصور کنی، به آن باور داشته باشی و با اشتیاقی سوزان برای تحقق آن تلاش کنی، تحقق آن چیز در زندگی تان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اهداف واضح، مانند آهنربا عمل می کنند. آن ها شما را در جهت خود جذب می کنند. هر چه سخت تر برای رسیدن به آن ها تلاش کنید، قدرت جذب آن ها بیشتر می شود.
همان طور که در ابتدا توضیح دادیم، اکثریت جامعه هیچ هدف واضح و شفافی ندارند. آن ها حتی یک بار هم حاضر نشده اند، قلم و کاغذی در دست بگیرند و اهداف 5 سال آینده خود را بنویسند. آن ها ترجیح می دهند روزها را یکی پس از دیگری بگذرانند.

جیم ران درباره این افراد می گوید:

مردی می گوید: من جایی کار می کنم که بعد از اتمام کار، دیروقت به منزل می رسم. باید چیزی برای خوردن داشته باشم، کمی تلویزیون تماشا کنم تا آرام شوم و به رختخواب بروم. نمی توانم تا نصفه شب بیدار بمانم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم.
و این گفته های مردی است که از پرداخت هزینه های ماشین خود عقب افتاده است. او یک کارگر خوب، یک کارگر سخت کوش و یک کارگر صادق است. اما دوستان، من دریافته ام که شما می توانید صادق باشید و تمام زندگی تان سخت کار کنید، اما در نهایت ورشکسته و خجالت زده شوید. باید بهتر از یک کارگر خوب باشید. شما باید یک هدف گذار خوب باشید. چه بخواهید و چه نخواهید، شما در حال حاضر، یکی از بازیکنان در بازی زندگی هستید و باور کنید اگر اهدافی نداشته باشید که برای شان تلاش کنید، این بازی زندگی بسیار هیجان انگیز نخواهد بود.
همان طور که جیم ران به ما گوشزد کرده است، تنها کافی نیست که فردی سخت کوش و صادق باشیم، بلکه باید یک هدف گذار خوب نیز باشیم. جیم ران یکی از مهم ترین اصل برای دستیابی به موفقیت را هدف گذاری می داند. او در کتاب هفت اصل دستیابی به ثروت و کامیابی، اصل اول برای دستیابی به ثروت و کامیابی را، آزاد کردن نیروی اهداف مطرح کرده است. او می گوید:

هدف گذاری بیشتر از همه چیزهایی که من از آن روزهای اول یاد گرفته ام، تاثیر عمیق تری بر زندگی من داشته است. تمام جنبه های وجود من، دستاوردهای من،درآمد من، موجودی حساب من، شیوه زندگی من، بخشش های من و حتی شخصیت من برای بهتر شدن تغییر کردند.

یک روز صبح، دو هفته بعد از شروع کار برای آقای شف، داشتیم با هم صبحانه می خوردیم. داشتم خوردن تخم مرغ ها را تمام می کردم که آقای شف گفت:
جیم، بیا نگاهی به لیست اهدافت کنیم. می خواهم آن ها را بررسی و در موردشان بحث کنیم.
شاید این بهترین کمکی است که در حال حاضر می توانم بهت بکنم.
من پاسخ دادم: ولی لیست اهدافی همراهم نیست.
خب، لیست اهدافت توی اتومیبل هست یا جایی در خانه ات؟
نه آقا، من هیچ لیستی از اهدافم ندارم.
آقای شف آهی کشید و گفت: خب، مرد جوان، به نظر می رسد این جاست که باید دست به کار شویم.
سپس، او مستقیم به چشمانم نگاه کرد و گفت:
اگر لیستی از اهداف خود نداشته باشی، می توانم حدس بزنم که موجودی حسابت کم تر از چند صد دلار است.
حق با او بود و این واقعا توجه من را به خود جلب کرد.
من شگفت زده شده بودم و از او پرسیدم؛ منظور شما این است که اگر لیستی از اهدافم داشتم، موجودی حساب من تفاوت می کرد؟
او گفت: به شدت..

منبع:

https://aigitali.com/targeting/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احسان رئیسی

بعد از فارغ‌التحصیلی‌ام از مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک بدنبال علاقه واقعی خود گشتم تا از اینترنت و گوگل سر در آوردم و تصمیم گرفتم وارد فضای مجازی و اینترنت شوم. اوایل کارم را با بازاریابی و فروش اینترنتی از طریق تلگرام شروع کردم، سپس تصمیم گرفتم مهارتی اختصاصی داشته باشم تا بتوانم در هر جایی از آن کسب درآمد کنم؛ تا اینکه با طراحی سایت آشنا شدم، اما نمی‌دانستم باید از کجا شروع کنم؟! تقریبا تمام اینترنت را بالا و پایین کردم و مقالات و دوره‌های زیادی خواندم و رفتم، از طراحی سایت با کدنویسی و بدون کدنویسی و سئو بگیر تا دیجیتال مارکتینگ! نهایتا با وردپرس کارم را شروع کردم و وقتی در این کار به مهارت رسیدم به سایر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ پرداختم و در سئو توانستم به مهارتی ایده‌آل برسم. البته در کنار سئو، به برخی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و گرافیک از قبیل سئو و تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، فتوشاپ و… هم پرداختم و همیشه در حال یادگیری هستم. گاهی هم علاوه بر طراحی سایت، سئو و دیجیتا مارکتینگ و…، در مورد مباحث موفقیت و کسب‌وکار (استارتاپ) مقاله می نویسم. می توانید مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و با من در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت