اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908284757213248

کارآفرین کیست؟

کارآفرین کیست؟

کد: 139908284757213248

https://bit.ly/38XHt2y

، تهران , (اخبار رسمی): کارآفرین یا آنترِپرِنواِر (Entrepreneur)، فردى مبتکر، اهل چالش، و همانند یک راننده است. او کسى است که چیز جدیدى خلق می‌نماید. مثلا یک راهکار جدید، یک پروژه، یک تجارت یا یک شرکت جدید...

کارآفرین کیست؟
کارآفرین کیست؟

کارآفرین یا آنترِپرِنواِر (Entrepreneur)، فردى مبتکر، اهل چالش، و همانند یک راننده است. او کسى است که چیز جدیدى خلق می‌نماید. مثلا یک راهکار جدید، یک پروژه، یک تجارت یا یک شرکت جدید. ممکن است کارآفرین خودش یک ایده پرداز نباشد ولى قطعا همان کسى است که تصمیم می‌گیرد یک ایده را به واقعیت تبدیل نماید. او یک هدایت کننده است که به جلو میراند و افراد تیم را تشویق به همراهى می‌کند.

کارآفرین کیست؟

کارآفرین کسى است که در جایگاه راننده می‌نشیند لذا هم توان تغییر مسیر را دارد و هم سرعت بخشیدن، آهسته رفتن و یا حتى پایان بخشیدن به آنچه که خلق نموده است. یک عنصر بسیار با اهمیت که در مرکز وجودى هر کارآفرین است، اشتیاق است.

اشتیاق انرژى لازم براى کارآفرین را فراهم مینماید تا به حرکت خود ادامه دهد و با چالش‌هاى مختلف دست و پنجه نرم کند.

“کارآفرینان چیزی جدید خلق می‌نمایند، چیزی متفاوت – آنها ارزشها را تغییر می‌دهند یا تبدیل می‌کنند.”

کارآفرین کسی است که می‌خواهد و می‌تواند یک ایده جدید یا یک ابتکار را به یک نوآوری موفق تبدیل نماید و با استفاده از نوآوری، منحنی احتمال تولید را به سطح بالاتری انتقال دهد.
“کارآفرین قادر است تا پتانسیل تجاری یک ابتکار را تشخیص دهد و سرمایه، استعداد و سایر منابعی که آن ابتکار را به یک نوآوری تجاری مناسب بدل می‌کند، سازماندهی نماید.” البته از نظر شومپیتر، کارآفرین کسی نیست که تحمل خطر می‌کند، زیرا این کار بر عهده سرمایه دار است.
شاید از خود بپرسید اصلا این کارآفرینی که می‌گویید، چی هست؟! برای مطالعه مقاله کارآفرینی چیست؟ را دنبال کنید.

انواع کارآفرینان

کارآفرینان را بر اساس تمایل به خلق ایده‌های تازه می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:
• کارآفرینان خلاق: این‌ها افرادی هستند که توانایی خلق ایده‌های نوآورانه، بهتر و اقتصادی‌تری را برای کسب‌وکار و مدیریت دارند. این کارآفرینان پیشگامان عرصه کسب‌وکار هستند و بیشترین تأثیر را بر رشد اقتصادی جامعه دارند.
• کارآفرینان مقلّد: این‌ها افرادی هستند که در جاده‌ای که توسط کارآفرینان خلاق ایجادشده قدم می‌گذارند. معمولاً کارآفرینان مقلد به این دلیل از همتایان خلاق خود تقلید می‌کنند که فضای فعالیتشان اجازه خلاقیت و خلق ایده‌های جدید را به آن‌ها نمی‌دهد. معمولاً در کشورهایی که ساختار اقتصادی و سازمانی ضعیفی دارند بیشتر چنین کارآفرینانی را مشاهده می‌کنیم.
• کارآفرینان محتاط: این کارآفرینان افرادی هستند که در خلق و اجرای ایده‌های جدید ابتکار عمل ندارند؛ بلکه به انتظار شرایط مناسب می‌نشینند؛ مگر اینکه متوجه خطری شوند که موجودیت کسب‌وکارشان را به خطر می‌اندازد.

کدام کشورها بستر مناسبی برای یک کارآفرین ایجاد می‌نمایند؟

رنکینگ بهترین کشورهای سال 2020، با مشارکت گروه BAV ، یکی از واحدهای شرکت ارتباطات مارکتینگ جهانی VMLY&R و همچنین مدرسه Wharton دانشگاه پنسیلوانیا، بر اساس مطالعه و بررسی بیش از 20.000 شهروند در جهان و در چهار منطقه برای ارزیابی مشاهدات در 73 کشور با در نظر گرفتن 75 معیار متفاوت تهیه گردید که در واقع معیارهاى آنالیز PEST می‌باشد. جدول زیر که با بررسی این گزارش در سایت Usnews استخراج گردیده است، شامل رنکینگ کلی و نمره 10 آیتم مشوق کارآفرینان (از 1 تا 100) در 14 کشور است.
کشورهای آلمان، ژاپن و آمریکا بهترین بستر را در جهان برای کارآفرینان ایجاد می‌نمایند. در بین تمامی کشورها، آمریکا بالاترین میزان دسترسی به سرمایه را فراهم می‌نماید و ارتباط این کشور با سایر کشورهای جهان دارای بالاترین نمره (100) می‌باشد. هرچند که نحوه تجارت در این کشور نسبت به آلمان و ژاپن به مراتب از شفافیت کمتری برخوردار است و عدد 31/5 را به خود اختصاص داده است، لیکن در آلمان و ژاپن ، دسترسی به سرمایه پایینتر از آمریکاست. در هر سه کشور کارآفرینان به جمعیت تحصیل کرده و نیروی کار بسیار ماهر و خلاق دسترسی خواهند داشت و می‌توانند در محیطی فعالیت کنند که در آن تخصص تکنولوژیک بسیار بالا و ساختار قانونی کاملا مناسب و کارآمد است.

با مقایسه چین و هند به عنوان پر جمعیت ترین کشورهای جهان، چین به مراتب شرایط بهتری برای کارآفرینان ایجاد می‌نماید. نقطه قوت این کشور برخورداری از 84% نیروی کار ماهر و تشویق 100% کارآفرینان است. نمره این کشور در برقراری ارتباط کارآمد با سایر کشورهای جهان، خلاقیت و ابتکار نیروی کار و تخصص تکنولوژیک بیش از 90 می‌باشد...

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک زیر رجوع کنید:

https://aigitali.com/who-is-entrepreneur/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احسان رئیسی

بعد از فارغ‌التحصیلی‌ام از مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک بدنبال علاقه واقعی خود گشتم تا از اینترنت و گوگل سر در آوردم و تصمیم گرفتم وارد فضای مجازی و اینترنت شوم. اوایل کارم را با بازاریابی و فروش اینترنتی از طریق تلگرام شروع کردم، سپس تصمیم گرفتم مهارتی اختصاصی داشته باشم تا بتوانم در هر جایی از آن کسب درآمد کنم؛ تا اینکه با طراحی سایت آشنا شدم، اما نمی‌دانستم باید از کجا شروع کنم؟! تقریبا تمام اینترنت را بالا و پایین کردم و مقالات و دوره‌های زیادی خواندم و رفتم، از طراحی سایت با کدنویسی و بدون کدنویسی و سئو بگیر تا دیجیتال مارکتینگ! نهایتا با وردپرس کارم را شروع کردم و وقتی در این کار به مهارت رسیدم به سایر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ پرداختم و در سئو توانستم به مهارتی ایده‌آل برسم. البته در کنار سئو، به برخی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و گرافیک از قبیل سئو و تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، فتوشاپ و… هم پرداختم و همیشه در حال یادگیری هستم. گاهی هم علاوه بر طراحی سایت، سئو و دیجیتا مارکتینگ و…، در مورد مباحث موفقیت و کسب‌وکار (استارتاپ) مقاله می نویسم. می توانید مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و با من در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش