اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907194695514951

کاهش آسیب‌های اجتماعی بیکاری با مهاجرت و کار قانونی در خارج

کد: 139907194695514951

https://bit.ly/3iKzqaE

، تهران , (اخبار رسمی): کارشناسان معتقدند یکی از مزایای ترویج مهاجرت قانونی که کمتر به آن توجه می شود، حل کردن یکی از مشکلات مهم فعلی کشور یعنی بیکاری است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی بیکاری با مهاجرت و کار قانونی در خارج
کاهش آسیب‌های اجتماعی بیکاری با مهاجرت و کار قانونی در خارج

جوانان زیادی در سال های اخیر تصمیم گرفته اند از ایران به دیگر کشورها مهاجرت کنند به این منظور که از نظر کاری و تحصیلی پیشرفتی را تجربه کنند یا اینکه برخی نقایص زندگی شخصی خود را پوشش دهند.

بیکاری و آسیب های مهم بر جامعه

یکی از مشکلاتی که این قشر به دلیل وجود آن تصمیم به مهاجرت و خروج از کشور می گیرند، معضل بیکاری است. این روزها عده زیادی از جوانان، حتی صرف نظر از میزان تحصیلات خود، در یافتن شغل مناسب یا کسب درآمد مدنظرشان دچار مشکل هستند و بنا بر توانایی های مهارتی یا بنیه علمی که در خود می یابند، سراغ گزینه مهاجرت می روند.

معضل بیکاری اما به گونه ای است که خیلی زود در زمینه های گوناگونی تاثیر خود را نمایان می کند و تمامی زندگی یک فرد اعم از تشکیل خانواده، برنامه های آینده و حتی آرامش اطرافیان او را به هم می ریزد. حال نکته جالب توجه این است که بر خلاف تصورات، مهاجرت یکی از عواملی است که می تواند به حل این مشکل و آسیب های ناشی از آن کمک کند.

مهاجرت چگونه به این معضل کمک می کند؟

مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین المللی و مهاجرتی، در توضیح چگونگی کمک پدیده مهاجرت به حل مشکلات ناشی از بیکاری در جامعه گفت: «در شرایطی که تحریم ها باعث شده کسب و کارهای زیادی در کشور از دوران اوج فعالیت خود فاصله بگیرند و فضای کار برای متقاضیان کمتر از قبل شده، نگاه مثبت به مهاجرت و خروج افراد مستعد برای اشتغال در کشورهای خارجی باعث می شود افراد متقاضی در ایران راه هموارتری برای شاغل شدن پیش رو داشته باشند.»

او که موسس شرکت کاریابی و سرمایه گذاری الست گروپ است، در ادامه توضیحات خود افزود: «علاوه بر این، مهاجرت قانونی چه از راه تحصیل چه اشتغال و یا هر روش دیگری، افراد را مجهز به علم یا تکنولوژی می کند که در آینده همین دانش یا مهارت و تجربه آنها در صورت بازگشت از روش هایی مثل مهاجرت معکوس، عده زیادی را مشغول به کار می کند و درصد اشتغال در کشور را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مقوله مهاجرت معکوس و بازگشت افراد متخصص و توانمند به کشور مبدا، نکته ای است که بسیاری از کشورها مثل هند یا کشورهای شرق آسیا از آن بهره برده و می برند. این اتفاق هم امکان استفاده از تکنولوژی روز دنیا را فراهم می کند و هم به کشورها در حفظ نیروهای مستعد و خوش آتیه شان کمک شایانی می کند.»

ناگفته پیداست در صورتی که آمار بیکاری به این شکل و با کمک پدیده مهاجرت کاهش پیدا کند، آسیب های نابود کننده ناشی از آن هم به شدت کمتر می شوند و جامعه میزان بسیار بیشتری از عدالت، سلامت و نشاط را تجربه خواهد کرد. این دقیقا برعکس مسیری است که مهاجرت های غیر قانونی و تصمیماتی مثل پناهندگی می توانند پیش روی کشور و خود مهاجران و خانواده های آنها قرار بدهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون