اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908124727510606

راهکاری آسان برای رفع میزان کم خونی بدن

درمان کم خونی با عسل؛ چند روش آسان و کاربردی در منزل

کد: 139908124727510606

https://bit.ly/3n1Q6wE

، شیروان , (اخبار رسمی): کم خونی شرایطی است که بدن به شدت با کاهش گلبول های قرمز مواجه می شود و برای درمان آن اقدامات مختلفی می توان انجام داد.

درمان کم خونی با عسل؛ چند روش آسان و کاربردی در منزل!
درمان کم خونی با عسل؛ چند روش آسان و کاربردی در منزل

عسل منبع قدرتمندی از آهن، مس و منگنز است.

عسل منبع قدرتمندی از آهن، مس و منگنز است. وقتی این عناصر با هم ترکیب می شوند، به سنتز هموگلوبین کمک می کنند، بنابراین عسل سلاحی قدرتمند در برابر کم خونی است. می توانید عسل را با برش های سیب یا موز بخورید تا هنگام درمان کم خونی، آهن و انرژی کافی را دریافت کنید و در مقاله زیر برخی از دستور العمل های درمان کم خونی با عسل ذکر شده است، پس  تا انتها با مقاله همراه باشید تا راه کارهای جالبی برای شما بازگو شود:

در کنار داروهای تجویز شده، می توانید داروهای خانگی ذیل را مصرف کنید.

  • عسل و کنجد

کنجد یکی از مهم ترین مواد غذایی است که در معالجه سریع کم خونی مفید است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری دانه کنجد را در آب قرار دهید و بگذارید ۳ ساعت خیس بخورد.

مخلوط را خوب خرد کنید تا خمیر به دست بیاید، سپس عسل به آن اضافه کنید.

دو قاشق غذاخوری از مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید یا می توانید این مخلوط را به یک فنجان شیر اضافه کرده و روزانه قبل از خواب مصرف کنید.

  • عسل و سیاه دانه

۵ قاشق غذاخوری عسل تیره به یک قاشق غذاخوری سیاه دانه و یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید و در یک کاسه شیشه ای در یخچال قرار دهید. بعد از دو بار خوردن در روز به مدت یک ماه کامل به شما در درمان کم خونی کمک می کند.

بهترین نوع عسل برای کم خونی

همه عسل ها برای درمان کم خونی مناسب هستند به شرطی که عسل انتخابی کاملا خام باشد اما بهتر است انواع تیره تری از عسل را انتخاب کنید؛ زیرا حاوی عناصر مهم و آنتی اکسیدان هایی است که به درمان کم خونی کمک می کنند.

عسل سیاه برای درمان کم خونی

عسل سیاه یکی از بهترین انواع قابل استفاده در درمان کم خونی است؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین B9 (یا اسید فولیک) و ویتامین B است. در کنار هم، این عناصر به افزایش تعداد گلبول های قرمز خون کمک کرده و باعث می شود عسل سیاه یکی از مهم ترین درمان های خانگی باشد که به درمان کم خونی کمک می کند.

نکته: عسل سیاه به یک عسل خاص نمی گویند بلکه عسل های با رنگ های تیره تر را در گروه عسل های سیاه دسته بندی می کنند مانند عسل آویشن و عسل زرشک. همچنین عسل های روشن تر را در دسته بندی عسل سفید قرار می دهند مانند عسل اقاقیا و عسل مرکبات.

نحوه مصرف عسل سیاه برای درمان کم خونی

بهترین روش استفاده از عسل سیاه مخلوط کردن دو قاشق چای خوری از این عسل با یک قاشق چای خوری سیاه دانه تازه خرد شده و خوردن هر روز صبح است. همچنین می توانید عسل را به بلغور جو دوسر، سس ها یا به عنوان شیرین کننده به چای یا قهوه اضافه کنید اما حتما به این نکته دقت کنید که نوشیدنی ها حتما ولرم باشد؛ زیرا افزودن عسل به نوشیدنی های داغ باعث می شود عسل تمام آنزیم های خود را از دست بدهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل آهوتا

مجموعه آهوتا در زمینه زنبورداری و فروش محصولات زنبور عسل فعالیت میکند و این محصولات را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه کتبی برای مشتریان در سراسر کشور ارسال میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان