اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909114781815575

طراحی اپلیکیشن موبایل در یک نگاه

کد: 139909114781815575

https://bit.ly/2VnClfV

، تهران , (اخبار رسمی): طراحان اپلیکیشن وظیفه خوب جلوه دادن یک برنامه را بر عهده دارند. طراحان، مسئول طراحی سبک کلی برنامه هستند. طراحی رنگ، انتخاب فونت، طراحی و جایگذاری انواع دکمه‌ها و استفاده از ابزارک‌های کاربرپسند همگی از وظایف یک طراح اپلیکیشن است.

طراحی اپلیکیشن موبایل در یک نگاه
طراحی اپلیکیشن موبایل در یک نگاه

ما بیشتر از آنچه وقت خود را به برقراری ارتباط در دنیای واقعی و بصورت رو‌در‌رو بگذرانیم، ترجیح می‌دهیم از طریق اپلیکیشن‌های موبایل ارتباط برقرار کنیم. بدون درنظر گرفتن اینکه این امر از نظر روانشناسی یا علوم اجتماعی سالم باشد یا نه، ما در درجه اول به تلفن‌های همراه خود و بخصوص اپلیکشین‌های درون آن گره خورده‌ایم و روز به روز به آنها وابسته‌تر می‌شویم.

رشد استفاده از  اپلیکیشن‌های موبایل

در سال 2018، بر اساس پیش‌بینی آماری، میزان بارگیری اپلیکیشن‌‌های تلفن همراه در سراسر جهان به 225 میلیون بارگیری رسید. بیش از 50٪ از کاربران تلفن‌های هوشمند بلافاصله پس از بیدار شدن دستگاه‌های خود را فعال می‌کنند.

مردم 89٪ از وقت خود برای استفاده از رسانه‌های تصویری را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل می‌گذرانند و سهم وبسایت‌ها تنها 11٪ می‌باشد. داده‌های آماری بازتاب این واقعیت است که استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل به بخشی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و به همین دلیل است که تعداد شرکت‌های ساخت اپلیکیشن و طراحی آن با چنین سرعتی در حال افزایش هستند.

طراحی اپلیکیشن موبایل چیست؟

طراحان اپلیکیشن وظیفه خوب جلوه دادن یک برنامه را بر عهده دارند. طراحان، مسئول طراحی سبک کلی برنامه هستند. طراحی رنگ، انتخاب فونت، طراحی و جایگذاری انواع دکمه‌ها و استفاده از ابزارک‌های کاربرپسند همگی از وظایف یک طراح اپلیکیشن است.

از کجا باید شروع کرد؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که طراحی اپلیکیشن موبایل را امتحان کنید و در یک شرکت طراحی اپلیکیشن مشغول به کار شوید، اما مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید، جای نگرانی نیست! در این مقاله، به مواردی خواهیم پرداخت که برای شروع کار به شما کمک می‌کند.

برای کدام پلتفرم طراحی کنم؟

اولین گام در طراحی و ساخت اپلیکیشن پاسخ به این سوال است که می‌خواهید برای کدام پلتفرم یا سیستم عامل طراحی کنید. اگر تازه ‌کار خود را شروع کرده‌اید و مطمئن نیستید که کار با کدام پلتفرم را بیشتر می‌پسندید، توصیه می‌کنیم سیتم عامل انتخابی را بر اساس پلتفرم موبایل خود انتخاب کنید. اگر از تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید، برای اندروید برنامه طراحی کنید و اگر با iOS کار می‌کنید، از آنجا شروع کنید.

البته این کار فقط برای آغاز راه عاقلانه است. شرکت‌های طراحی اپلیکیشن ترجیح می‌دهند با طراحی کار کنند که به هر دو سیستم عامل مسلط است. اگر این ویژگی را داشته باشید یک سر و گردن از سایر طراحان اپلیکیشن بالاتر قرار خواهید گرفت.

چه ابزارهایی باید استفاده کنم؟

پس از دانستن اینکه برای چه پلتفرمی می‌خواهید طراحی کنید، مرحله بعدی انتخاب ابزارهای طراحی است. وقتی صحبت از طراحی برنامه‌های موبایل می‌شود، اتفاق خوبی که می‌افتد این است که صرف نظر از سیستم عامل، به طور کلی می‌توانید از ابزارهای طراحی یکسان در مراحل اولیه استفاده کنید.
گزینه‌های محبوب برای طراحی اپلیکیشن شامل Adobe Photoshop، Adobe XD و Sketch می‌باشد. البته تعداد نرم افزارهای طراحی بسیار بیشتر از اینهاست، اما این سه ابزار مهمترین نرم افزارهای این صنعت هستند.

کدام یک از این سه ابزار مناسبترند؟

برای انتخاب میان این سه ابزار، اگر قبلا از فتوشاپ استفاده کرده‌اید گزینه بهتری برای شماست. در غیر این صورت وقتی صحبت از طراحی برای موبایل می‌شود کارایی Adobe XD و Sketch بیشتر است. دلیلش این است که این دو ابزار به ساده‌سازی گردش کار در طراحی کمک می‌کنند و ساخت اپلیکیشن موبایل را هدف قرار می‌دهند، در حالی که فتوشاپ بیشتر برای ویرایش تصویر مناسب است.

البته در مقایسه میان Adobe XD و Sketch، برنده بارز Adobe XD است، زیرا Sketch فقط در macOS (سیستم عامل طراحی شده توسط اپل) در دسترس می‌باشد.

به سیستم عامل احترام بگذارید!

قبل از شروع به طراحی بایدها و نبایدهای سیستم عامل خود را بشناسید. به طور کلی، طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل وابسته به سیستم عاملی است که مد نظر دارید. به عبارت دیگر باید به سیستم عاملی که برای آن طراحی می‌کنید احترام بگذارید.

در نظر گرفتن سیستم عامل مهم‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. وقتی کاربران برنامه‌ای را روی دستگاه خود بارگیری و نصب می‌کنند، انتظار دارند که این برنامه با تجربه‌های آنها در استفاده از سایر نرم‌افزارهای سیستم عامل موبایلشان همخوانی داشته باشد. وقتی یک برنامه با 90 درصد از قوانین خاص طراحی سیستم عامل مغایرت دارد، کاربران احتمالاً آن‌را حذف می‌کنند.

این موارد حتی در مورد طراحی دکمه‌ها و انتخاب فونت‌ها هم باید در نظر گرفته شود. خبر خوب این است که نیازی نیست حدس بزنید چه چیزی برای هر سیستم عاملی مناسب‌تر است. هم اپل و هم اندروید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های طراحی دارند که می‌توانید قبل از شروع کار آنها را مرور کنید.

ماکت و نمونه‌های اولیه

زمانی که در یک شرکت فعالیت می‌کنید، همیشه ساخت ماکت یا نمونه اولیه قبل از تکمیل طراحی می‌تواند کار شما را راحت کند. شما باید این نمونه‌های اولیه را با تیم توسعه دهنده به اشتراک بگذارید.

از جمله ابزارهایی که می‌تواند در ساخت قالب و نمونه اولیه به شما کمک کند  UXPin است که با Sketch نیز همخوانی دارد.

تحویل تا توسعه

شما همچنین مسئول تحویل اپلیکیشن طراحی شده به توسعه دهنده‌های آن هستید. مواردی مانند آیکون‌ها، پس زمینه‌ها، آرم‌ها و حتی قلم‌ها، همه مواردی است که یک طراح باید به توسعه دهنده تحویل دهد.

البته اگر مستقل کار کنید شاید بتوانید بخشی از این روند را خودتان انجام دهید اما در یک شرکت طراحی اپلیکیشن افرادی هستند که در زمینه توسعه آن در کنار شما قرار می‌گیرند و وظیفه عرضه محصول نهایی را برعهده می‌گیرند.

کار در شرکت های طراحی اپلیکیشن

کار کردن در قالب یک شرکت متفاوت‌تر از فعالیت مستقل است. زمانی که شما در یک شرکت طراحی اپلیکیشن کار می‌کنید باید مسئولیت‌پذیرتر بوده و خود را با سیاست‌ها و نظم موجود در آن منطبق کنید.

مزیت کار در این شرکت‌ها این است که مبادله اطلاعات و دانش با همکاران به مهارت‌های شما اضافه خواهد کرد و شما را به طراح اپلیکیشن بهتری تبدیل می‌کند.

با وجود اینکه وظیفه طراحی را بر دوش دارید، بهتر است به عنوان نیروی فعال، با بخشی از چالش‌های ساخت اپلیکیشن موبایل و توسعه آشنا باشید. با داشتن این دانش، می‌توانید با فشار کمتر و کارایی بیشتری به طراحی اپلیکیشن بپردازید و در کارتیمی موفق‌تر باشید.

طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از پرطرفدارترین و در عین حال جذابترین مشاغل دنیاست. با توجه به رشد شرکت‌های طراحی اپلیکیشن، داشتن دانش لازم، مهارت و تجربه می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]