اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911114891915575

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید یا iOS

کد: 139911114891915575

https://bit.ly/3cq1PTS

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه استفاده از اپلیکیشن‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. این برنامه‌های کاربردی که بر روی سیستم عامل‌های اندروید و IOS در پلتفرم‌های مختلفی مانند تبلت، تلفن همراه و … نصب می‌شوند و برای انجام فعالیت‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید یا  iOS
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید یا iOS

با گسترش استفاده از این برنامه‌ها و افزایش میزان خرید آنلاین اپلیکیشن‌ فروشگاهی اندروید جایگاه ویژه‌ای در رشد کسب و کارها به دست آورده است. در ادامه در مورد اپلیکیشن فروشگاهی، مزایای آن و نکات قابل توجه برای طراحی آن صحبت می‌شود.

اپلیکیشن تعریف بسیار گسترده‌ای دارد و شامل تمام برنامه‌هایی می‌شود که بر روی رایانه، تلفن همراه، تبلت و بسیاری از پلتفرم‌ها نصب شده و برای انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مختلف تماشای فیلم، پخش موزیک، ادیت عکس، تایپ متون و بسیاری برنامه‌های کاربردی که مطابق با نیاز کاربران طراحی و تولید می‌شوند. تمام این برنامه‌های کاربردی که برای برطرف کردن نیازهای کاربران طراحی می‌شود اپلیکیشن نامیده می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد این اپلیکیشن‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلف و سیستم عامل‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا این برنامه‌ها تنها بر روی رایانه‌ها با سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز نصب می‌شدند. با روی کار آمدن دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و سیستم عامل‌های اندروید یا IOS تمام برنامه‌های گفته شده برای این دستگاه‌ها نیز طراحی و تولید شدند. اپلیکیشن‌های اندروید یا IOS به اپلیکیشن‌هایی گفته می‌شود که صرفاً بر روی سیستم عامل اندروید یا IOS مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع برنامه‌های اندروید بسیار بالاست و طراحی آن‌ها با توجه به نیازهای کاربران روز به روز در حال افزایش است.

اپلیکیشن اندروید

تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند برنامه‌های کاربردی مخصوص به خود را دارند که به آن‌ها اپلیکیشن یا به صورت اختصار App بیشتر از واژه نرم افزار برای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. تمام تلفن‌های همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و IOS دارای اپلیکیشن‌های مخصوص به خود هستند. بسیاری از برنامه‌ها و نرم افزارهای مورد استفاده در رایانه نیز با تغییر نوع برنامه نویسی برای این دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شوند. به عنوان مثال مرورگرهای اینترنتی، برنامه‌های پخش کننده موزیک، برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم و … در سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS نیز قابل استفاده هستند.

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید مزایای بسیاری را برای افراد و سازمان‌ها به دنبال دارد از جمله:

سرمایه گذاری کم و بازگشت سرمایه بالا

اندروید کیت توسعه نرم افزار (SDK) خود را آزادانه در اختیار جامعه برنامه نویسان قرار می‌دهد که این کار هزینه توسعه و صدور مجوز را به حداقل می‌رساند. برای برنامه نویسی و ایجاد اپلیکیشن مورد نظر خود هیچ گونه مانعی بر سر راه ندارید تنها باید نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید را نصب کرده و شروع به برنامه نویسی کنید.

منبع باز

معماری برنامه نویسی اندروید منبع باز است به این معنی که شما می‌توانید برای توسعه برنامه‌های خود با سایر برنامه نویسان تعامل داشته باشید این همان چیزی است که پلتفرم اندروید را برای تولیدکنندگان گوشی و اپراتورهای بی‌سیم و شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار جذاب می‌کند و منجر به توسعه سریعتر تلفن‌های مبتنی بر اندروید می‌شود. همچنین فرصت‌هایی بهتر برای توسعه دهندگان اندروید فراهم می‌کند.

امکانات گرافیکی

اندروید امکانات بسیار زیادی برای طراحی جلوه‌های گرافیکی در اپلیکیشن در اختیار برنامه نویسان برای طراحی اپلیکیشن موبایل قرار می‌دهد. استفاده از امکانات گرافیکی باعث طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار کاربردی و چشم نواز در هر زمینه‌ای می‌شود که کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اهمیت اپلیکیشن برای فروشگاه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود هر فرد یا سازمانی به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود باشد، این است که تمام کسب و کارها به این سمت کشانده شده و برای باقی ماندن در فضای رقابت مجبور به ورود به این فضا هستند. شاید داشتن یک فروشگاه بسیار شیک و زیبا با محصولات با کیفیت برای رشد و پیشرفت هر فروشگاهی لازم باشد، اما در دنیای که تمام فروشگاه‌ها در حال رقابت در فضای اینترنت هستند، دور ماندن از این فضا شما به زودی شما را از گردونه رقابت خارج می‌کند.

مهم‌ترین مزیت‌های اپلیکیشن فروشگاهی به صورت زیر هستند:

کاهش هزینه

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید کاهش هزینه‌های راه اندازی فروشگاه است. برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی هزینه‌های مختلفی از جمله خرید یا اجاره مغازه دارد که در فروش اینترنتی این هزینه‌ها وجود ندارد. از این رو میزان سوددهی فروشگاه بسیار بیشتر خواهد بود.

دسترسی تمام وقت به فروشگاه

افراد برای خرید حضوری از فروشگاه مجبور به حضور در محل هستند که این حضور در تمام زمان‌ها امکان پذیر نیست. به این صورت فروشگاه شما در ساعت‌هایی از شبانه روز و برخی روزهای هفته تعطیل خواهد بود. اپلیکیشن‌های فروشگاهی اندروید این امکان را برای شما فراهم می‌کند که فروشگاه شما در تمام ساعت‌های شبانه روز و روزهای سال فعال در دسترس است. به این صورت میزان فروش شما افزایش می‌یابد.

صرفه جویی در وقت مشتریان با طراحی اپلیکیشن موبایل

زمان برای تمام افراد مهم است و بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی راحت برای خرید هستند که کمترین وقت و هزینه را از آن‌ها هدر دهد. خرید آنلاین نسبت به روش‌های سنتی خرید امکان صرفه جویی در وقت را برای شما فراهم می‌کند. در بین روش‌های مختلف خرید آنلاین از جمله خرید از سایت یا کانال‌های تلگرامی، استفاده از اپلیکیشن بسیار راحت‌تر بوده و با توجه به امکانات بسیار زیاد اپلیکیشن وقت کمتری از افراد می‌گیرد. اپلیکیشن‌ها امکاناتی از جمله دسته بندی محصولات ارائه داده که مشتری در کمترین زمان ممکن به کالای مورد نظر دسترسی داشته باشد.

استفاده آسان از اپلیکیشن

استفاده از اپلیکیشن‌ها از سایر برنامه‌های دسترسی به اینترنت مانند سایت بسیار راحت‌تر است. میزان استفاده از وب سایت‌ها روز به روز در حال کاهش بوده و افراد به استفاده بیشتر از اپلیکیشن‌ها روی آورده‌اند. در سال‌های گذشته بسیاری از کسب و کارهایی که از طریق وب سایت فروش خود را انجام می‌داده‌اند اقدام به راه اندازی و ساخت اپلیکیشن موبایل نموده تا از فضای رقابتی موجود عقب نمانند.

معرفی سریع محصولات و ارائه منظم خدمات

با استفاده از اپلیکیشن تمام محصولات خود را به صورت منظم به کاربر نمایش داده و با معرفی درست و اصولی محصولات مشتری را برای خرید محصول راضی کنید. این کار باعث افزایش کاربران اپلیکیشن و افزایش میزان فروش شما شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپلیکیشن فروشگاهی

با گسترش استفاده از اپلیکیشن شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند. طراحی و تولید اپلیکیشن اختصاصی فروشگاه شما بسیار مهم بوده و تأثیر زیادی بر فروش شما خواهد داشت. نکات مهمی برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی وجود دارد که هر شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل حتماً باید به آن‌ها توجه داشته باشد:

امکانات فروشگاهی اپلیکیشن

هر اپلیکیشن فروشگاهی اندروید باید امکانات پایه‌ای برای جستجو محصول، دسته بندی، فیلتر سازی، عضویت، افزودن به سبد خرید، درگاه پرداخت، امکان در نظر برای محصولات و … را داشته باشد. یک اپلیکیشن جامع و کامل که کاربر برای استفاده از آن نیاز به یادگیری مراحل پیچیده نداشته باشد.

قابلیت انتشار در مارکت‌های ارائه اپلیکیشن

برای این که کاربران به اپلیکیشن شما دسترسی داشته و بتوانند آن را نصب کنند باید آن را در مارکت‌هایی مانند گوگل پلی، اپ استور، بازار یا مایکت قرار دهید. به این صورت دسترسی به آن برای تمام افراد امکان پذیر می‌شود.

استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها در طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی و ایجاد یک اپلیکیشن فروشگاهی اندروید تنها قدم اول است. شما باید کاربران را متقاعد کنید تا اپلیکیشن شما را نصب و از آن استفاده کنند. علاوه بر این محصولات فروشگاه شما را مشاهده و خریداری کنند. برای این کار می‌توانید از پوش نوتیفیکشن‌ها استفاده کرده و محصولات و خدمات خود را به کاربران یادآوری کنید. استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها باید به صورت اصولی باشد. زیاده روی در ارسال این اعلان‌ها باعث می‌شود کاربر نسبت به اپلیکیشن شما زده شده و نه تنها از محصولات شما دیدن نکند، بلکه اپلیکیشن را نیز از تلفن همراه خود حذف کند.

پشتیبانی مشتری

فراموش نکنید برای ترغیب و تشویق مشتری به خرید حتماً از کدهای تخفیف، پاداش‌ها و امکانات جذاب استفاده کنید. روش‌های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که کاربران را به سمت خرید از فروشگاه سوق می‌دهند. برخی فروشگاه‌ها برای هدایت بیشتر کاربران به سمت اپلیکیشن طرح‌های تخفیفی خود را برای کسانی که خرید خود را از اپلیکیشن انجام دهند در نظر می‌گیرند.

علاوه بر آن امکانی برای گفتگو با بخش پشتیبانی ساخت اپلیکیشن موبایل نیز در نظر بگیرید تا در صورت نیاز افراد بتوانند راحت نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و در صورت بروز مشکل آن را برطرف نمایند.

اگر قصد راه اندازی اپلیکیشن سفارشی برای فروشگاه خود دارید می‌توانید از یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل کمک بگیرید. این شرکت‌ها با توجه به نوع فروشگاه و محصولات شما بهترین طراحی را برای شما در نظر گرفته و اپلیکیشنی خاص برای برند شما ایجاد می‌کنند. این شرکت‌ها با توجه به نیاز کاربران شما تمام بخش‌های مورد نیاز را در اپلیکیشن قرار می‌دهند تا به رشد کسب و کار شما کمک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]