اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002075104515575

نکاتی درباره هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید

کد: 140002075104515575

https://bit.ly/3ntX2nQ

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با گسترش استفاده از دستگاه‌های هوشمند و افزایش روز به روز تعداد کاربران موبایل و گوشی‌های هوشمند در جهان شاهد این موضوع هستیم که صاحبان کسب و کار تمایل دارند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را بر بستر این دستگاه‌های هوشمند به کاربران خود ارائه دهند.

هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید
نکاتی درباره هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید

تعداد اپلیکیشن‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است و صاحبان کسب و کار تلاش می‌کنند با طراحی اپلیکیشن موبایل درصدی از کاربران گوشی‌های هوشمند را به سمت محصولات و خدمات خود جلب نمایند و بتوانند سهم خوبی از این بازار پر رونق برای خود دست و پا کنند. ساخت اپلیکیشن موبایل یکی از راه‌های ساده ورود به بازار دیجیتال می‌باشد که در ادامه با الزامات و شرایط دستیابی به آن آشنا خواهیم شد.

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن در واقع یک برنامه کاربردی است که برای دسترسی به یک عمل خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در هنگام استفاده از کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند اگر قصد ویرایش یک عکس را داشته باشید به تنهایی با استفاده از سیستم عامل قادر به انجام آن نخواهید بود و به یک برنامه کاربردی نیاز دارید که برای این منظور طراحی شده باشد. به این برنامه کاربردی که با هدف خاصی و برای انجام یک سری فعالیت‌های خاص طراحی و ساخته شده باشد اپلیکیشن می‌گویند.

در واقع تمامی برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم عامل‌های مختلف به اجرا در می‌آیند به نوعی یک اپلیکیشن هستند و هنگامی که صحبت از طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی اپلیکیشن اندرویدی به میان می‌آید به این معنی است که برنامه‌ای طراحی شود که بر روی سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند قابلیت اجرا داشته باشد.

گوشی‌های هوشمند نیر مانند کامپیوترها دارای یک سیستم عامل هستند که این امکان را فراهم می‌کند تا با ساخت یک اپلیکیشن حرفه‌ای بتوان نیاز کاربران به کارهای مختلف را برطرف کرد. امروزه به دلیل گسترش استفاده از موبایل در بین کاربران واژه اپلیکیشن بیشتر از واژه نرم‌افزار استفاده شده و در میان کاربران جا افتاده است که به صورت مختصر به آن App نیز گفته می‌شود که به معنای نرم‌افزار کاربردی برای سیستم عامل گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

سیستم‌های عامل مختلفی برای گوشی‌های هوشمند طراحی و عرضه شده است اما دو مورد از این سیستم‌های عامل این روزها دنیای گوشی‌های هوشمند را قبضه کرده‌اند:
سیستم عامل iOS (سیستم عامل اختصاصی گوشی‌های هوشمند شرکت اپل)
سیستم عامل اندروید (سیستم عامل طراحی شده توسط شرکت گوگل)

سیستم عامل iOS به صورت اختصاصی برای گوشی‌های اپل طراحی شده است به همین دلیل تعداد کاربران این سیستم عامل محدود می‌باشد. اما سیستم عامل اندروید که یک سیستم عامل منبع باز است توسط بسیاری از شرکت‌های تولید کننده مطرح گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، هوآوی، شیائومی، نوکیا و … بر روی محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. به همین خاطر با هدف دسترسی به این جمعیت زیاد کاربران بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها در پی طراحی اپلیکیشن اندرویدی برای ارائه خدمات و محصولات خود هستند تا بتوانند سهم مهمی از این بازار چندصد میلیونی را به دست آورند.

سیستم عامل اندروید برای اولین بار توسط شرکت گوگل برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد که تا به امروز 11 نسخه از آن به صورت سالانه برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. این سیستم عامل که بر اساس سیستم عامل لینوکس طراحی و ساخته شده است یک سیستم عامل منبع باز می‌باشد که مدیریت و بهینه‌سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل توسط هسته لینوکس انجام می‌شود و اندروید لایه‌ای است که نقش آن برقراری ارتباط بین کاربر و سیستم عامل می‌باشد.

ویژگی منبع باز بودن این سیستم عامل به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد بتوانند انواع اپلیکیشن را برای این سیستم عامل بنویسند. از این رو صاحبان کسب و کار نیز می‌توانند با همکاری یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل، برنامه کاربردی مد نظر خود را طراحی کرده و به کاربران عرضه نمایند.

این موضوع که سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل منبع باز می‌باشد دلیل بر این نیست که هر فردی بتواند طراحی اپلیکیشن اندرویدی را انجام دهد. برای این کار باید از کمک یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل بهره برده شود تا آن‌ها با توجه به نوع نیاز افراد یا کسب و کارها، اپلیکیشن موردنظر را با کارایی بالا طراحی نمایند.

اهمیت طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

این روزها شاهد این موضوع هستیم که استفاده از گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال گسترش می‌باشد و هر لحظه به تعداد کاربران این دستگاه‌های هوشمند در جهان اضافه می‌شود. کاربرانی که با توجه به سبک زندگی امروز، بیشترین زمان ممکن از وقت خود را به استفاده از گوشی‌های هوشمند صرف می‌کنند. جستجو در اینترنت، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام کارهای بانکی، خرید اینترنتی، تهیه عکس و فیلم و … از جمله کارهایی است که توسط کاربران با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. به همین دلیل اگر صاحب یک کسب و کار هستید آگاه باشید که آینده متعلق به گوشی‌های هوشمند است و با طراحی و ساخت اپلیکیشن حرفه‌ای موبایل برای کسب و کار خود می‌توانید آینده خود را تضمین نمایید.

از آنجایی که سیستم عامل اندروید پر کاربرترین سیستم عامل موبایل در سرتاسر دنیا می‌باشد و کاربران چند صد میلیونی دارد و با توجه به اینکه این سیستم عامل یک سیستم عامل منبع باز می‌باشد، طراحی اپلیکیشن اندرویدی برای کسب و کار شما می‌تواند یک بازار پر مخاطب را برای شما فراهم آورد و آینده شغلی شما را تضمین کند. هرچند طراحی اپلیکیشن موبایل کار تقزیبا آسانی می‌باشد اما بدون هزینه نخواهد بود. اما نکته مهم این است که در صورت طراحی و ساخت اپلیکیشن حرفه‌ای و کارآمد و جذب کاربران می‌توانید در مدت زمان اندک هزینه‌های انجام شده را جبران کرده و به سوددهی برسید.

هزینه‌های طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

برای طراحی اپلیکیشن اندرویدی باید یک سری نکات مدنظر قرار بگیرد؛ این نکات عبارتند از:

• تعیین هدف از طراحی اپلیکیشن موبایل: در قدم اول صاحب کسب و کار باید تعیین کند که چه خدماتی را با چه کیفیتی می‌خواهد به مخاطبان ارائه دهد. مدیر کسب و کار باید نیاز مشتریان و مخاطبان خود را بشناسد و یک طرح و ایده اولیه در ذهن خود طراحی کرده باشد.

انتخاب یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل: به جرأت می‌توان گفت که این قسمت سخت‌ترین قسمت کار است زیرا برای ساخت اپلیکیشن حرفه‌ای نیاز به یک تیم متخصص، مجرب و حرفه‌ای می‌باشد که از تجربه کافی در طراحی اپلیکیشن برخوردار باشد و یک طرح خوب و کارآمد ارائه دهد.

ساخت اپلیکیشن موبایل: این مرحله بر عهده شرکت طراح می‌باشد که با توجه به نوع خدمات قابل ارائه و نیاز مخاطبان، باید یک اپلیکیشن حرفه‌ای با ظاهری کاربرپسند و با کارایی بالا طراحی کند.

تست اپلیکیشن: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت و طراحی اپلیکیشن اندرویدی تست نرم‌افزار توسط افراد مختلف است. این کار به این منظور انجام می‌شود که در صورت وجود هرگونه ایراد و باگ، این مشکلات قبل از انتشار اپلیکیشن برطرف شود.

طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل اگرچه یک روش مؤثر و کارآمد در توسعه کسب و کارها به صورت مجازی می‌باشد اما هزینه‌هایی برای راه‌اندازی نیاز دارد که این هزینه‌ها بسته به نوع اپلیکیشن و نوع خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد متفاوت خواهد بود. ارزشیابی و قیمت‌گذاری طراحی اپلیکیشن بر عهده تیم کارشناسی می‌باشد که وظیفه طراحی و ساخت قسمت‌های مختلف یک اپلیگیشن را بر عهده دارند.

بر این اساس هزینه نهایی ساخت اپلیکیشن موبایل تعیین شده و به مشتری اعلام می‌شود. در صورت رضایت مشتری از هزینه اعلام شده فرآیند طراحی و ساخت آغاز می‌شود.

مشتریان و صاحبان کسب و کار معمولا آرمان‌گرا هستند و در همان قدم اول می‌خواهند به یک طراحی ایده‌آل و آرمانی برای اپلیکیشن مد نظر خود برسند اما با توجه به بودجه محدودی که برای شروع کار دارند در کوتاه مدت و میان مدت به آن اهداف آرمانی که در ذهن خود دارند دست پیدا نخواهند کرد و ساخت اپلیکیشن حرفه‌ای نیاز به صبوری بیشتری خواهند داشت.

در این برهه تجربه تیم طراحی اپلیکیشن اندرویدی می‌تواند کمک کننده باشد تا مشتری را با واقعیت‌ها آشنا سازد تا مشتری با اعتماد به ایده‌های تیم طراحی و صرف زمان لازم با کاهش هزینه‌ها در یک زمانبندی معین بتواند به بهترین ایده دست پیدا کند.

یک سری فاکتورها و عوامل وجود دارند که در قیمت‌گذاری و تعیین هزینه نهایی طراحی اپلیکیشن مؤثر هستند که این عوامل توسط شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل بررسی و ارزش‌گذاری می‌شوند و شرح زیر می‌باشند:

• رابط کاربری مورد نیاز یک اپلیکیشن که در واقع لایه ارتباطی با مخاطب است و برای داشتن یک رابط کاربرپسند به طبع باید هزینه بیشتری صرف شود.

• گرافیک موردنظر برای طراحی اپلیکیشن نیز در تعیین هزینه نهایی تأثیر بسزایی دارد. هرچه اپلیکیشن از گرافیک بهتری برخوردار باشد بر جذابین آن افزوده خواهد شد.

• نوع محتوایی که مشتری برای برنامه خود در نظر گرفته است، از تولید محتوا تا ویراستاری و بارگذاری و کدنویسی در تعیین هرینه نهایی نقش بسزایی خواهد داشت.

• امکانات اپلیکیشن

• میزان تسلط و مهارت کدنویس‌ها و مهندسان نرم‌افزار در طراحی دیتابیس و مشخصه‌های اپلیکیشن

اگر صاحبان کسب و کار یا ارائه دهندگان خدمات می‌خواهند آینده کاری خود را تضمین کنند، با توجه به سبک زندگی امروز و گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند مانند تلفن همراه، بهترین کار هدایت کسب و کار خود به سمت فضاهای دیجیتال و مجازی می‌باشد.

یکی از این فضاهای در دسترس که بازار پرمخاطبی را پیش روی کسب و کارها قرار می‌دهد طراحی اپلیکیشن موبایل برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]