اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185119815575

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل برای سازمان های دولتی

کد: 140002185119815575

https://bit.ly/3nY3Gms

، تهران , (اخبار رسمی): آیا چیزی در مورد ساخت اپلیکیشن موبایل می دانید؟ آیا مشخصات و ویژگی های یک ساخت اپلیکیشن حرفه ای را می دانید؟ آیا می دانید ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت حرفه ای چگونه است؟ آیا فکر می کنید سازمان های دولتی نیازی به اپلیکیشن های دولتی دارند؟

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل برای سازمان های دولتی
هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل برای سازمان های دولتی

هزینه ساخت اپلیکیشن برای سازمان های دولتی چقدر است؟ اگر مایل هستید در مورد طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل و هزینه های ساخت آن برای سازمان های دولتی یشتر بدانید با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

app یا به عبارتی دیگر اپلیکیشن موبایل یک نوع نرم افزار کاربردی است که به منظور اجرا در دستگاه های تلفن همراه طراحی و ساخته شده اند. به عبارتی ساده تر اپلیکیشن ابزاری برای نصب بر روی سیستم های هوشمند مانند رایانه، تلفن همراه و… بوده و به افراد در سهولت انجام بعضی از وظایف و کارها کمک می کند.

اغلب اپلیکیشن های موبایل ارائه دهنده یک مجموعه خدماتی شبیه به کامپیوتر مانند نمایش ویدئو می باشند. اپلیکیشن های موبایل غالباً نرم افزارهایی با حجم پایین و عملکردی محدود می باشند و از همین منظر با سیستم های یکپارچه کامپیوتری تفاوت دارند. در واقع اپلیکیشن که بسیار بیشتر از واژه نرم افزار به کار برده می شود به طور دقیق هم معنای نرم افزار کاربردی می باشد. اپلیکیشن های موبایل برای استفاده در سیستم های IOS و اندروید طراحی و ساخته می شوند. در حال حاضر توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل سعی بر این دارند طراحی اپلیکیشن را طوری انجام دهند که در انواع مختلف دستگاه های دیجیتالی و سیستم های عامل کاربرد داشته باشد. مثل اپلیکیشن یا نرم افزار کاربردی کروم که در انواع کامپیوترها، موبایل و تبلت به عنوان یک مرورگر اینترنتی قابل کاربرد و اجرا می باشد. اپلیکیشن های موبایل در کل به چند گروه مهم دسته بندی می گردند.

برخی از این گروه ها شامل آشپزی و رستوران، برنامه های مربوط به آب و هوا، تناسب اندام، پزشکی، خرید، سبک زندگی، رفت و آمد، شبکه های اجتماعی، سفر، عکاسی و ویدئو، کودک، مذهبی، موسیقی، امور مالی، ورزشی و… می باشند.

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت حرفه ای

امروزه به دلیل ازدیاد تعداد اپلیکیشن های مربوط به هر کدام از سرویس ها و خدمات، کاربران در جستجوی بهترین های آن ها در هر حوزه ای می باشند. لذا در ساخت اپلیکیشن موبایل می بایست به تمام موارد اصولی و استاندارد آن توجه نمود. در واقع برای پیروزی و موفقیت در این عرصه می بایست اقدام به طراحی اپلیکیشن حرفه ای نمود.

لازم به ذکر است که روش اصولی این کار را علم مهندسی مربوط به نرم افزار ارائه کرده است. در واقع ساخت اپلیکیشن موبایل با استفاده از این اصول مهندسی مربوط به نرم افزار از کارآمدترین روش ها می باشد که متأسفانه در ایران مورد غفلت واقع شده است و مشکلاتی را در زمینه طراحی اپلیکیشن موجب شده است. بکارگیری از این علم در طراحی اپلیکیشن دارای مراحلی است که در ادامه به بیان این مراحل پرداخته می شود.

امکان سنجی اپلیکیشن مورد نظر

لازم است قبل از اقدام به هرکاری، قابلیت و امکان پیاده سازی و اجرای ایده اولیه بررسی گردد. در این مرحله می بایست علاوه بر بررسی قابلیت اجرایی ایده، موانع و مشکلات و قابلیت رفع آن ها بررسی شوند. در واقع باید دید که ایده اولیه قابلیت تبدیل شدن به یک اپلیکیشن موبایل را داد یا خیر.

تعیین هدف و نیاز سنجی

پس از بررسی قابلیت اجرایی ایده، در این مرحله می بایست هدف مورد نظر از طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل را به خوبی تعریف و تعیین نمود و موارد مورد نیاز در این مسیر و هزینه های مربوطه را تعیین کرد. مرحله هدف سنجی و نیاز سنجی از مهم ترین و تأثیر گذارترین مراحل طراحی اپلیکیشن می باشد و می بایست با دقت تمام انجام گردد.

انجام نظرسنجی در مورد اپلیکیشن مورد نظر

از ویژگی های یک اپلیکیشن موفق این است که مورد قبول و رضایت کاربران قرار گیرد. لذا می بایست پیش از اقدام به طراحی اپلیکیشن، جامعه هدف به خوبی مشخص گردیده و از طریق تنظیم نمودن یک پرسشنامه استاندارد، توقعات و خواسته های کاربران در مورد اپلیکیشن مورد نظر جمع آوری گردد. نکته حائز اهمیت این است که پرسشنامه می بایست دارای سؤال های چند گزینه ای به همراه سؤال های تشریحی باشد.

طراحی اپلیکیشن

در مرحله طراحی ابتدا می بایست یک طرح کلی از اپلیکیشن مورد نظر تهیه شده و سپس اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل گردد. نکته قابل توجه این است که برای انجام یک کار اصولی در این زمینه نیاز به تیمی متخصص شامل طراح گرافیک، برنامه نویس، سئوکار، طراح وب و فردی متخصص در زمینه سرویس و خدمت ارائه شده به وسیله اپلیکیشن می باشد. شایان ذکر است که بزرگی و وسعت اپلیکیشن تعیین کننده تعداد نفرهای مورد نیاز در تیم می باشد. گفتنی است که وجود یک تیم مربوط به تحقیق و توسعه در کنار تیم طراحی جهت هدایت و راهنمایی این تیم امری اجتناب ناپذیر است.

تست و ارزیابی اپلیکیشن

پیش از انتشار عمومی اپلیکیشن، لازم است که اپلیکیشن مورد نظر از جنبه های متفاوتی چون فنی، عمومی و تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بدین وسیله مسائل و مشکلات اپلیکیشن مشخص شده و اقدام به رفع آن ها شود.

انتشار اپلیکیشن

در نهایت با طی مراحل قبلی، در این مرحله اپلیکیشن انتشار سراسری می یابد و در دسترس همگان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که انتشار اپلیکیشن به صورت تدریجی می بایست رخ بدهد. یعنی انتشار اپلیکیشن ابتدا در یک منطقه خاص اتفاق می افتد و پس از اطمینان از عملکرد مناسب، انتشار آن گسترش می یابد.

لازم به ذکر است که پس از انتشار عمومی اپلیکیشن تیم تحقیق و توسعه می بایست به صورت فعالانه اقدام به جمع آوری پیشنهادها و انتقادهای کاربران نموده و اپلیکیشن مورد نظر را بهبود و ارتقاء بخشند.

اهمیت و ضرورت استفاده از اپلیکیشن موبایل

امروزه به دلیل پیشرفت و بهبود تکنولوژی و به نوعی عجین شدن آن با زندگی انسان ها، موبایل یا گوشی تلفن همراه به یک وسیله ضروری برای افراد جامعه تبدیل شده و استفاده از آن بسیار گسترده شده است. این گستردگی استفاده از موبایل به قدری است که آمارها نشان می دهند که تقریباً 5 میلیارد نفر از جمعیت 7 میلیارد نفری زمین، کاربران تلفن همراه هستند. 3 میلیارد نفر هم از این 5 میلیارد کاربر موبایل دسترسی به اینترنت دارند. همچنین 2 میلیارد و 600 میلیون نفر از این 3 میلیارد نفر از طریق تلفن همراه در شبکه های اجتماعی فعال می باشند.

رشد و گسترش بکارگیری از تلفن های همراه هوشمند نشانگر این است که اپلیکیشن های موبایل ابزاری ضروری و مهم برای مشاغل بزرگ و کوچک به ویژه کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می گردند. در واقع صاحبان مشاغل می توانند به وسیله اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود را در زمان اندکی به جامعه گسترده ای معرفی نموده و به این وسیله برای کسب و کار خود برند سازی نمایند. برند سازی تفکری مثبت از کسب و کار شما در ذهن مخاطب ایجاد نموده و مشتریان جدید را به سمت آن می کشاند و همچنین باعث وفاداری مشتریان قدیمی می شود. بنابراین بنابر آنچه ذکر شد به نظر می رسد استفاده از اپلیکیشن های موبایل به یک ضرورت مهم برای کسب و کارها تبدیل شده و بر این ضرورت روز به روز افزوده خواهد شد.

مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل

در حال حاضر باتوجه روند صعودی استفاده از تلفن های همراه هوشمند، رقابت گسترده ای در بین کسب و کارها جهت بهره گیری از اپلیکیشن های تلفن همراه گشته است. مطابق با آمارهای به دست آمده از گوگل، در سال های اخیر جستجو و سرچ مطالب از طریق گوشی هوشمند نسبت به شیوه های سنتی استفاده از کامپیوتر افزایش چشمگیری پیدا کرده است. بنابراین تجارت و کسب و کار از طریق گوشی هوشمند روند رو به رشدی داشته و کسب و کارها به فکر بهره بردن از این بستر می باشند. این تمایل به بهره گیری از موبایل به قدری است که از سال 2017 میلادی عملاً بکارگیری اپلیکیشن های موبایل به منظور رقابت، رشد و توسعه کسب و کار و همچنین تعامل نزدیک با کاربران امری ضروری و اجتناب ناپذیر شده است.

در حقیقت هر کسب و کاری از بکارگیری اپلیکیشن های موبایل غافل بماند، می بایست منتظر جذب مشتریان به وسیله رقیبان باشد. توسعه دهندگان نرم افزار یاهو در سال 2015 آماری را مبنی بر صرف 90 درصدی اوقات مردم در برنامه های نصب شده در هنگام بکارگیری گوشی موبایل ارائه دادند. همانطور که مشهود است استفاده از اپلیکیشن های موبایل دارای مزایایی برای کسب و کارها می باشد. در ادامه به بیان برخی از این مزایا پرداخته می شود.

  •  ایجاد نوآوری و افزایش سرعت
  •  بالا رفتن فروش و افزایش درآمد
  •  برندینگ یا برند سازی
  •  افزایش تعامل و ارتباط با کاربران
  •  ایجاد حس تعلق و افزایش وفاداری کاربران
  •  امکان دسته بندی کاربران و امتیازدهی به آن ها
  • شناسایی نیازمندی های مشتریان و پاسخگویی به آن
  •  بهبود در خدمات مربوط به امور کاربران و مشتریان
  •  ربودن گوی سبقت از رقبا
  •  کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغات
  • به روز بودن
  •  امکان ایجاد بازاری هدایت شده
  •  امکان جذب بیشتر مشتری

بهترین راه برای سازمان های دولتی برای استفاده از اپلیکیشن های موبایل

امروزه سازمان های دولتی نیز مانند سازمان ها و شرکت های خصوصی برای ارائه خدمات خود و برقرای تعامل با مشتریان نیاز به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل دارند. اما اگر هر سازمان دولتی خود بخواهد اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل مورد نیازش نماید باید هزینه های سنگینی از جمله جمع آوری یک تیم متخصص و حرفه ای را متحمل شود. بنابراین سازمان های دولتی برای جلوگیری از هزینه های بالای طراحی اپلیکیشن موبایل و ساخت ان می توانند این کار را به شرکت های متخصص و حرفه ای در طراحی اپلیکیشن برون سپاری نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]