اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003185168115575

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

کد: 140003185168115575

https://bit.ly/3x6GWEo

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت بصری و عالی می‌تواند به موفقیت بیشتر برنامه تلفن همراه شما کمک کرده و آن را به سطح بالاتری برساند. از آنجایی که تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان در سال 2020 از 3 میلیارد نفر عبور کرد و در سال 2021 به 3.8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت‌‌‌،

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل
مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

  طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت بصری و عالی می‌تواند به موفقیت بیشتر برنامه تلفن همراه شما کمک کرده و آن را به سطح بالاتری برساند. از آنجایی که تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان در سال 2020 از 3 میلیارد نفر عبور کرد و در سال 2021 به 3.8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت‌‌‌، صنعت اپلیکیشن موبایل نیز در حال رونق است.

مردم از کارهای کوچک تا بزرگ به تلفن‌های همراه خود‌‌‌، به ویژه اپلیکیشن‌های موبایل، اعتماد زیادی دارند. حتی گفته می‌شود که 88٪ استفاده از موبایل فقط به برنامه‌ها اختصاص می‌یابد! این در حالی است که داشتن یک اپلیکیشن به تنهایی کافی نخواهد بود. به عنوان یک تجارت‌‌‌، شما می‌خواهید کاربران برای مدت طولانی‌تری برنامه شما را بارگیری و استفاده کنند.

از این رو، طراحی اپلیکیشن موبایل شگفت‌انگیز و برجسته از اهمیت بالایی برخوردار است. رابط‌های زیبا‌‌‌، سادگی قابل توجه‌‌‌، سهولت استفاده و سایر موارد می‌توانند احساس منحصر به فرد بودن برنامه تلفن همراه شما را تضمین کنند.

حتی اگر فکر می‌کنید که همه چیز را درباره طراحی اپلیکیشن موبایل می‌دانید و می‌توانید برنامه خود را به تنهایی طراحی کنید‌‌‌، به شما توصیه می‌کنیم که از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید و یک فرد خلاق را برای ساخت برنامه موبایل خود استخدام کنید که بتواند یک رابط کاربری عالی را با تمرکز اصلی بر اهداف تجاری شما برای اولین بار ایجاد کند. در این راهنمای جامع در مورد مراحل گام به گام طراحی برنامه تلفن همراه صحبت خواهد شد. به منظور آشنایی با این مراحل اساسی طراحی، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

8 مرحله اساسی طراحی اپلیکیشن موبایل UI مخفف رابط کاربری است که یک طرح گرافیکی از برنامه می‌باشد. رابط کاربری شامل عناصر بصری اپلیکیشن است که طراحان UI ظاهر و شکل کلی رابط کاربری برنامه تلفن همراه را ایجاد می‌کنند. این برنامه عمدتا شامل طرح، رنگ برنامه‌‌‌، متن‌‌‌، قلم‌‌‌، تصاویر‌‌‌ و سایر موارد است.
یکی از برجسته‌ترین اقدامات فرآیند طراحی اپلیکیشن موبایل که طراحان باید آن را بررسی کنند، شناسایی مخاطبان هدف برنامه است. شما باید با دقت تجارت خود را تجزیه و تحلیل کنید و مخاطب هدف خود با توجه به جغرافیا و درآمد، مشخص کنید.

به عنوان یک طراح UX / UI‌‌‌، به خوبی می‌دانید که برنامه‌ریزی برای طراحی چقدر مهم است. ممکن است تصورات‌تان فراتر از وظایف واقعی‌ شما برای عملکردی باشد که قصد دارید آن را بسازید. هنگامی‌ که باید نسبت به طراحی اپلیکیشن موبایل جدید اقدام کنید‌‌‌، ممکن است دچار سردرگمی باشید. شما شروع به ایده‌پردازی و ساختن آنچه فکر می‌کنید عالی است‌‌‌، می‌کنید. این بسیار خوب است که طراحان تخیل قدرتمندی دارند! اما همه آنچه باید به یاد داشته باشیم، وظایف خاصی است که باید روی آنها کار کنیم.

روند ایده‌آل طراحی اپلیکیشن موبایل شامل 8 مرحله اثبات شده اساسی برای دستیابی به موفقیت در ساخت برنامه تلفن همراه است که به شما کمک می‌کند تا روی گردش کار طراحی خود تمرکز و سطح تخیل خود را کنترل کنید. اجازه دهید این مراحل را با یکدیگر بررسی کنیم.

1- تحقیق کنید به عنوان یک طراح با تجربه، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور طراحی اپلیکیشن موبایل، همیشه از تحقیق شروع کنید، حتی اگر مشتری تمام اطلاعات لازم را از قبل در اختیار شما قرار داده باشد. و دلایل مهمی ‌وجود دارد که چرا باید این کار را انجام دهید؟ این مرحله یک استراتژی خوب برای رشد به عنوان یک طراح UX / UI است.

در سال 2021‌‌‌، منابع داده باز بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید هر آنچه را که بخواهید پیدا کنید. محققان مختلف کارهای بسیار خوبی را انجام داده‌اند‌‌‌، اما آنها فقط بر روی کاربران و داده‌ها متمرکز شده‌اند. در طول تحقیقات خود سعی کنید تا درباره آمار‌‌‌، طراحی اپلیکیشن موبایل و رقبا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که همه این موارد، چه اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهند؟ شما می‌توانید داده‌های اضافی را بگیرید که در تحقیقات مشتری ذکر نشده است. از طرف دیگر‌‌‌، یادگیری مطالب جدید جنبه‌های حرفه‌ای دیگر شما را بهبود می‌بخشد. همه افراد نمی‌توانند اطلاعات Google را به درستی بررسی کنند. همچنین، بعضی اوقات سوالاتی دارید که با تحقیقات از مشتری پاسخ داده نشده است. به همین دلیل است که شما می‌توانید خودتان تکلیف چنین سوالاتی را روشن کنید.

2- مشکلات کاربر را پیدا کنید پس از مرحله تحقیق‌‌‌، توجه خود را بر روی مشکلاتی متمرکز کنید که کاربران با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. یافتن این اطلاعات قبل از مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل مهم است. شاید این وظیفه، جز مرحله تحقیقات نیز محسوب شود‌‌‌، اما می‌خواهیم آن را به صورت جداگانه برجسته کنیم. و اما چرا؟
دانستن آنچه کاربران از شما می‌خواهند، منجر به ایده‌هایی در مورد چگونگی بهبود زندگی آنها با ارائه یک محصول جدید می‌شود. همه می‌دانند که کسب درآمد از استارتاپ‌ها تنها در صورت آوردن ارزش‌های جدید امکان‌پذیر است. بنابراین چه کسی مسئول ساخت یک برنامه جدید برای آنها است؟ بله‌‌‌، طراحان UX / UI برای کمک به شما اینجا هستند.

ما همیشه باید برای ساختن برنامه‌های کاربر(اپلیکیشن موبایل) محور آماده باشیم و تمام داده‌هایی که می‌خواهیم دریافت کنیم بر اساس نیاز آنها تنظیم کنیم. با نظرسنجی‌‌‌، آزمایش کاربر‌‌‌، دریافت آمار از سیستم عامل‌های منبع باز و … می‌توان فهمید که درخواست کاربر از شما چیست؟ پس از دریافت منطق کاربر‌‌‌، آماده طراحی اپلیکیشن موبایل خواهید بود!

ممکن است فکر کنید که در حال حاضر برنامه‌های زیادی وجود دارد‌‌‌، درست است! اما حقیقت دیگر این است که شما همیشه باید بتوانید آنها را بهبود ببخشید. این بدان معنی است که شما باید ویژگی‌ها یا برنامه‌های جدید را طراحی کنید. به همین دلیل است که کار طراحان از ارزش بالایی برخوردار هستند. ما آنچه مردم می‌خواهند را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم با راه‌حل‌های خود به آنها کمک کنیم.

3- نقشه راه محصول (PRODUCT ROADMAP) خوب‌‌‌، تا این مرحله شما تحقیق کردید و توانستید موارد موردنیاز کاربران را پیدا کنید. اما مرحله بعدی چیست؟ پاسخ کوتاه است‌‌‌، نقشه راه محصول. بله‌‌‌، شما نه تنها باید در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل خود مهارت داشته باشید، بلکه باید برای آینده نیز برنامه‌ریزی کنید.

بیایید تصور کنیم که شما می‌خواهید یک برنامه برای استارتاپ ایجاد کنید. شما تحقیقات خود را انجام دادید‌‌‌، مشکلات کاربر را پیدا کردید و اکنون زمان طراحی محصول فرا رسیده است! ممکن است شما ایده‌های زیادی برای طراحی اپلیکیشن موبایل داشته باشید!

و اما چه باید کرد؟ در چنین شرایطی‌‌‌، باید از نقشه راه محصول استفاده کنید. اما Product Roadmap چگونه به شما کمک می‌کند؟ نقشه راه کار شما را در اولویت قرار داده و مراحل تولید را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، 10 ویژگی کاربردی زیر را نیاز دارید:

  • مدیریت رابطه مشتری و کسب‌وکار مشخصات کاربری فید چت کردن وضعیت نوتیفیکیشن تماس / چت تصویری جایزه گزینه اشتراک‌گذاری بارگذاری داده بارگذاری داده

شما می‌توانید موارد زیادی را در نظر بگیرید، درست است؟ اما‌‌‌، چه چیزی را باید اول اجرا کرد؟ بنابراین‌‌‌، شما باید شروع به فکر کردن در مورد مهمترین ویژگیهای MVP کنید. تحقیقات و کاربران نشان می‌دهد که آنها خواهان ثبت سریع و ارتباط فوری هستند. این بدان معناست که شما باید بر روی ویژگی‌های شماره 1‌‌‌، 2‌‌‌، 4 و 7 به عنوان اولین اولویت خود کار کنید. سایر ویژگی‌ها برای نسخه دوم MVP شما خواهد بود. ما معتقدیم که این روش برای همه، یک راهکار برد- برد است.

به عنوان یک طراح‌‌‌ طراحی اپلیکیشن موبایل، شما درک کاملی از IA برنامه‌‌‌، عملکرد و زمان اولین تکرار خود دارید. برای مشتری‌‌‌، این به معنای گرفتن سریع نتایج و برآورد بودجه است. همانطور که می‌بینید خوب است که نه تنها با مدیران کار کنید، بلکه خود نیز مدیر باشید تا بتوانید به بهره‌وری و تمرکز بیشتری دست یابید. همچنین‌‌‌، محصولات شما به دلیل کاربر محور بودن‌‌‌، موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.

4- راه‌حل‌های رقبا را پیدا کنید همیشه به یاد داشته باشید که رقبای شما در طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار مهم هستند. چه با محصولات جدید و چه با محصولات فعلی کار می‌کنید‌‌‌، همیشه رقبای تجاری خود را بشناسید. دلایل متعددی وجود دارد که این مرحله مهم است:

اولا‌‌‌، با شناسایی رقبای خود، شما جایگاه کسب و کارتان را درک خواهید کرد. رویکرد کلی وجود ندارد، بلکه هر نوع از مشاغل، مشخصات خاص خود را دارند. بنابراین، طراح قبل از طراحی اپلیکیشن موبایل باید آنها را به خوبی درک کند.

ثانیا‌‌‌، به عنوان یک طراح‌‌‌، نقاط قوت و ضعف محصول را مشاهده خواهید کرد. یافتن نقاط ضعف و ارائه راه‌حلهای بهتر آسان است. البته‌‌‌، این بدان معنا نیست که شما قصد دارید راه حل‌های موجود سایرین را به سرقت ببرید. نه ما اکیدا به شما توصیه می‌کنیم فقط با ایده‌های شخصی خود همراه باشید و به کار دیگران و حقوق آنها احترام بگذارید.

ثالثا‌‌‌، نکات کلی را مشاهده می‌کنید که مشاغل تکرار می‌کنند. شاید برخی استانداردهای صنعت وجود داشته باشد که شما از آنها اطلاعی ندارید. بنابراین خوب است که چنین مواردی را از قبل بررسی کنید.

5- ایده پردازی چه چیزی بهتر از استفاده از تخیل خود برای طراحی اپلیکیشن موبایل است؟ چه به تنهایی کار کنید و چه با یک تیم‌‌‌، این مرحله برای ایجاد برنامه شما مهیج خواهد بود. شما در ارائه راه حل‌هایی که در ذهن دارید آزاد هستید. گاهی اوقات تخیل‌تان می‌تواند فراتر از آن چیزی باشد که مورد انتظار کاربران شماست. اما باید به یاد داشته باشید که یک Stop point وجود دارد.

Stop point به این معنی است که در بین تمام ایده‌هایی که ایجاد کرده‌اید‌‌‌، باید 1-2 مورد را انتخاب کنید و با آنها کار کنید. بله‌‌‌، متأسفانه‌‌‌، 80-90٪ از ایده‌های شما عملی نمی‌شوند.

ممکن است فکر کنید که چرا من اصلا به مرحله ایده‌پردازی نیاز دارم؟

خوب‌‌‌، طراحانی هستند که با اولین راه حل در ذهن خود شروع به طراحی اپلیکیشن موبایل می‌کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد‌‌‌، همیشه فضایی برای بهبود وجود دارد. هر راه حل جدیدی بهتر از راه حل قبلی خواهد بود. بنابراین، شما می‌توانید ایده‌های بهتری را یافته و نباید فقط با پیدا کردن یک ایده متوقف شوید. چندین ایده را امتحان کنید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید.

6- وایرفریم و نمونه‌سازی اولیه هنگامی‌ که IA (معماری اطلاعات) خود را شناختید‌‌‌، فرایند شبکه‌سازی را آغاز کنید. وایرفریم، به جای جنبه زیبایی‌‌‌، توجه طراح را بر روی ویژگی‌های مختلف متمرکز می‌کند. اسکلت محصول نیز چیزی است که می‌توانید قبل از توسعه آزمایش کنید. اما چطور این کار را انجام دهید؟ شما می‌توانید Wireframe خود را به یک prototype قابل کلیک تبدیل کنید

پیشنهاد می‌شود که از Invasion استفاده کنید‌‌‌، زیرا قدرتمندترین ابزار نمونه‌سازی در حال حاضر است که دارای تلفیق‌های زیادی است. همچنین، می‌توانید نمونه اولیه قابل کلیک را برای تیم یا مشتری به اشتراک بگذارید و بازخورد فوری دریافت کنید.

بهتر است به جای ساختن یک برنامه شگفت انگیز که به تغییرات زیادی نیاز دارد‌‌‌، با وایرفریم‌های خاکستری شروع کنید. لازم به ذکر است که برای ایجاد UI و سپس ایجاد Wireframe‌‌‌، به دو یا سه برابر زمان بیشتر نیاز دارید.

7- رابط کاربر سرانجام به قسمت زیبای طراحی رابط کاربری رسیدیم. این مرحله، زمان استفاده از رنگ‌ها‌‌‌، تایپوگرافی‌‌‌، آیکون‌ها‌‌‌، تصاویر و حتی تعاملات خرد است. وقتی صحبت از رنگ می‌شود‌‌‌، باید به چندین فاکتور مهم فکر کنید که در طراحی اپلیکیشن موبایل شما تأثیر‌گذار است. این موارد شامل هویت شرکت‌‌‌، جایگاه تجاری و روانشناسی است.

این بدان معنا نیست که شما باید از هر سه جنبه پیروی کنید. به عنوان مثال‌‌‌، اگر مشتری شما یکbrand book داشته باشد‌‌‌، نمی‌توانید از چیزی خارج از آن استفاده کنید. اما اگر در انتخاب خود آزاد هستید‌‌‌، باید هر 3 مورد را در نظر بگیرید.

8- تست کردن اکنون زمان آن فرا رسیده است که concept خود را به توسعه‌دهندگان ارائه دهید. دریافت بازخورد قبل از اجرا بسیار مهم است چرا که به شما اطمینان می‌دهد که طراحی اپلیکیشن موبایل انتظارات کاربر را برآورده می‌کند. همچنین‌‌‌، در صورت لزوم می‌توانید پس از تست شده توسط کاربر‌‌‌، تغییرات جزئی را ایجاد کنید. داده‌های دریافتی را می‌توان با مشتری نیز به اشتراک گذاشت. او نگران کیفیت محصول نخواهد بود و از کار شما راضی خواهد بود.

هوداد یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل هست که با داشتن تجربه و سابقه طولانی در طراحی اپلیکیشن موبایل‌‌‌، می‌توان بیان کنیم که استراتژی ایجاد برنامه چقدر مهم است. در این مقاله‌‌‌، 8 مرحله مهم برای طراحی موفق محصول به اشتراک گذاشته شد. اگر این مراحل را دنبال کنید‌‌‌، کار شما دقیق‌‌‌، کاربر محور و بی‌نظیر خواهد بود و خواهید توانست در روند طراحی اپلیکیشن موبایل خود موفق باشید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید