اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909134787015205

آموزش لوله کشی برق ساختمان

کد: 139909134787015205

https://bit.ly/2JNKrvV

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اولین مراحل اجرای تاسیسات برقی ساختمان سیم کشی و لوله کشی برق ساختمان است. همانطور که می دانید انجام سیم کشی برق بدون استفاده از لوله های خاص می تواند باعث ایجاد آتش سوزی در ساختمان شود. بنابراین آنچه که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت این است

آموزش لوله کشی برق ساختمان
آموزش لوله کشی برق ساختمان

یکی از اولین مراحل اجرای تاسیسات برقی ساختمان سیم کشی و لوله کشی برق ساختمان است. همانطور که می دانید انجام سیم کشی برق بدون استفاده از لوله های خاص می تواند باعث ایجاد آتش سوزی در ساختمان شود.

بنابراین آنچه که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت آشنایی مختصر با سیستم لوله کشی برق ساختمان ، مرور نکات مهم در این زمینه و همچنین شناخت انواع لوله کاندوئیت قابل استفاده در این عملیات پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مراحل ساخت لوله های برق

با توجه به ضرورت و اهمیت محافظت از سیم کشی ساختمان در برابر حوادث ، این عملیات مستلزم رعایت اصول و استانداردهای خاص و استفاده از تجهیزات تخصصی در این زمینه است.

لوله برق در واقع روشی برای ایمن سازی مسیر سیم ها و جلوگیری از تماس آن با مصالح ساختمانی است.

مراحل ساخت لوله کشی برق را می توان از نظر زمان بندی به سه بخش کلی تقسیم کرد:

مرحله 1: زمان شروع ساخت پروژه است

مرحله 2: هنگام تکمیل بخشهای داخلی

مرحله 3: پس از اتمام کلیه مراحل داخلی ساختمان

در ادامه هر یک از این مراحل را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 زمان شروع ساخت پروژه

اولین قدم در ساخت لوله کشی برق ، اجرای سیستم ارت با یک تکنسین حرفه ای است که مطابق با استانداردهای مربوطه و با نظارت کامل ناظر ساختمان و سازمان نظام مهندسی انجام می شود.
سپس با طراحی نقشه سیستم برق ساختمان و ذکر مواردی در این نقشه که در ادامه ذکر خواهیم کرد، این طرح باید توسط سازمان نظام مهندسی تأیید شود و سپس برای اجرا آماده شود برخی از عواملی که می توان در نقشه ذکر کرد شامل موارد زیر است:

  • سیستم روشنایی
  • سیستم صوتی
  • سیستم اعلام حریق
  • سیستم دوربین مدار بسته
  • سیستم برق اضطراری
  • محل آنتن مرکزی را مشخص کنید
  • مکان سیستم آیفون را مشخص کنید
  • همه پریزها را پیدا کنید
  • محل جعبه فیوز
  • و ...

هنگام اجرای طرح ، ابتدا باید تمام مسیرهای تعیین شده برای لوله کشی و همچنین جعبه های کلید و پریزها تراز شده و با استفاده از دستگاه شیارزنی در تمام این مسیرها شیار ایجاد کنید. همچنین ، محل جعبه کلید باید مشخص شود و در سقف کاذب ، محل چراغ ها باید با استفاده از دستگاه سوراخ شود.

محل قرارگیری کلیه موارد ذکر شده در بالا، علاوه بر لوله های ورودی و خروجی کابل ها و سیم ها، باید مشخص شود و سینی کابل که ابزاری برای محافظت از کابل هاست ، باید با جوشکاری و پشتیبانی در جای خود محکم شود.

لوله فلزی برق تعبیه شده در کف ساختمان نیز باید با استفاده از روشهایی مانند عضلات سیمان در برابر فشارهای روانی یا صدمات احتمالی حمایت و محافظت شوند.

هنگام تکمیل بخشهای داخلی

در ابتدای مرحله دوم لوله کشی برق ساختمان ، ابتدا باید تمام زباله های ساختمانی حذف شوند قسمتهای اضافی لوله های الکتریکی را به اندازه مناسب برش دهید.
سپس سیم ها و کابل هایی که برای تجهیزات هر قسمت مناسب هستند باید از لوله ها و سینی های کابل عبور کنند. در این مرحله کلیه اتصالات و همچنین کابل کشی نمای ساختمان باید انجام شود.

پس از اتمام تمام مراحل داخلی ساختمان

پس از اتمام مراحل داخلی ساختمان مرحله سوم یا در واقع آخرین مرحله زمان نصب تمام تجهیزات الکتریکی ساختمان است.

در این مرحله کابل ها به پریزها متصل می شوند و تمام سوئیچ های مینیاتوری و همچنین خطوط برق به طور صحیح و کامل اجرا می شوند.

در مرحله آخر ، لباس مناسب با تجهیزاتی مانند آیفن و آنتن مرکزی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش