اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912064932415205

نکات مهم درباره سیم کشی برق ساختمان

کد: 139912064932415205

https://bit.ly/3bOypNp

، تهران , (اخبار رسمی): سیم کشی ساختمان که به سیم کشی برق ساختمان نیز معروف است، نکات خاص خود را دارد. در واقع، مهم این است که سیم کشی را به طور موثر و قابل قبول انجام دهید. در سیم کشی ساختمان، تلاش برای رعایت تمام استانداردها و مقررات مربوطه ضروری است.

نکات مهم در سیم کشی برق ساختمان
نکات سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان که به سیم کشی برق ساختمان نیز معروف است، نکات خاص خود را دارد. در واقع، مهم این است که سیم کشی را به طور موثر و قابل قبول انجام دهید. در سیم کشی ساختمان، تلاش برای رعایت تمام استانداردها و مقررات مربوطه ضروری است و نتیجه آن البته یک سیم کشی ایمن و استاندارد خواهد بود.

سیم کشی بخش های مختلف خانه

سیم کشی آشپزخانه

طبیعتاً سیم کشی هر قسمت از خانه نکات ویژه ای دارد که باید رعایت شود. در این قسمت سعی داریم سیم کشی و منبع تغذیه آشپزخانه را به شما یادآوری کنیم. این نکات عبارتند از:

معمولاً اجاق گاز و ماشین لباسشویی از جمله وسایلی است که در آشپزخانه قرار دارد. متأسفانه در بعضی از آشپزخانه ها به دلیل عدم آشنایی کارشناس مربوطه با نکات و اصول کار برق، پریزها در ارتفاع زیاد نصب می شوند. اما این مورد را باید در آشپزخانه مشاهده کرد و به همین دلیل (منبع تغذیه اجاق گاز و ماشین لباسشویی)، پریزها باید در ارتفاع کمتر و مناسب تری نصب شوند.

 با توجه به اینکه امروزه آشپزخانه ها اغلب اپن هستند، معمولاً برای دسترسی آسان، تلفن روی فضای اپن قرار می گیرد. به همین دلیل، پریز برق و تلفن باید در فضای باز بین آشپزخانه و اتاق قرار گیرد.

نکته بسیار مهمی که بسیاری از کارفرمایان را پس از چند ماه ناراحت کرده است، این است که برق غیرکارشناس سوئیچ چراغ را روی سقف ورودی آشپزخانه نگذاشته است و همین امر باعث تاریکی آشپزخانه شده است. این ممکن است یک مشکل کوچک به نظر برسد، اما در عمل متوجه خواهیم شد که این یک مشکل بزرگ است، زیرا ساکنان گاهی اوقات مجبور هستند در تاریکی مسافتی را طی کنند تا آشپزخانه را در نیمه شب روشن کنند.

یکی از اشتباهاتی که بعضاً مشاهده می کنیم، نصب یک پریز برق در کنار ماشین ظرفشویی است. گاهی اوقات، در سیم کشی ساختمان، یک پریز برق در کنار ماشین ظرفشویی نصب می شود که به دلیل رطوبت باعث اتصال کوتاه می شود و حتی ممکن است باعث آتش سوزی شود. به همین دلیل، ما همیشه تأکید می کنیم که سیم کشی ساختمان را به روشی حرفه ای انجام دهید و حتماً آن را به متخصصان بسپارید.

با توجه به اینکه آشپزخانه معمولاً از سرامیک ساخته می شود، نصب سوکت ها به راحتی انجام می شود و نیازی به کنده کاری نیست.

یکی از مهمترین قسمتهای سیم کشی در آشپزخانه، هالوژنهای قوس آشپزخانه است. با توجه به اینکه بسیاری از این کلیدها را به طور معمول خاموش می کنند، ترجیحاً باید یک کلید جداگانه برای آنها در نظر گرفته شود.

سیم کشی پذیرایی خانه

مانند سیم کشی آشپزخانه، سیم کشی پذیرایی و سایر مناطق ساختمان فرمول ها و قوانین خاص خود را دارند. در این رابطه باید توجه داشت که این نوع منبع تغذیه باید بصورت تخصصی انجام شود، زیرا پذیرایی خانه مکانی است که بیشتر از سایر فضاها در معرض دید مهمانان قرار دارد و بنابراین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. است.

در سیم کشی پذیرایی باید توجه داشت که کلیدها و پریزها هر کدام جداگانه کار کنند. در این راستا، طبق استاندارد سیم کشی ساختمان، از هر پریز به پریز دیگر، باید از سیمهایی با قطر 2.5 استفاده شود و در نهایت به جعبه فیوز منتهی شود.

به طور کلی می توان گفت که در سیم کشی ساختمان، دو روش کلی برای اتصال سوکت ها وجود دارد:

روش اول: برای اتصال به سوکت از ترمینال استفاده کنید
روش دوم: برای اتصال سیم های یک سوکت به سوکت دیگر استفاده کنید

نکته مهم در اینجا این است که سیم فاز باید در واقع درون جعبه فیوز قرار گرفته و به فیوز متصل شود. علاوه بر این، این سیم باید از فیوز اصلی یک شاخه دریافت کند. لازم به ذکر است که در کارهای برقی ساختمان، یک قطعه فلز به نام شمش نول در جعبه فیوز وجود داشت که نقطه اتصال سیم نول نیز می باشد.

علاقه مندان به برقکشی ساختمان میتوانند برای خرید ملزومات کار از جمله: لوله کاندوئیت، انواع اتصالات گالوانیزه برق، لوله گالوانیزه برق و... با کارشناسان فروش مجموعه پتروگرایش تماس بگیرند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش