اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185120215205

راهنمای ساخت گلخانه

کد: 140002185120215205

https://bit.ly/2SskAxS

، تهران , (اخبار رسمی): ساخت گلخانه: می دانید که گلخانه وسیله ای برای تغییر محیط اطراف گیاهان و بهبود شرایط رشد است. از گلخانه ها می توان به چندین روش استفاده کرد. برخی از گلخانه ها برای عملیات سالانه مورد استفاده قرار می گیرند

راهنمای ساخت گلخانه
راهنمای ساخت گلخانه

می دانید که گلخانه وسیله ای برای تغییر محیط اطراف گیاهان و بهبود شرایط رشد است. از گلخانه ها می توان به چندین روش استفاده کرد. برخی از گلخانه ها برای عملیات سالانه مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که برخی فقط برای پرورش گیاهان در بهار و پاییز ساخته می شوند. در بعضی از مناطق آب و هوایی، برای پرورش تعدادی از گیاهان در تابستان (مانند گوجه فرنگی) به گلخانه ها نیاز است که نمی توان آنها را در فضای باز پرورش داد.

ساخت گلخانه

هزینه ساخت گلخانه به طور کلی به اندازه و مواد پوشش بستگی دارد. ساخت گلخانه ای با روکش شیشه و قاب فلزی معمولاً گرانترین است. پوشش های دیگر مانند فایبرگلاس، اکریلیک و پلی کربنات نسبتاً گران هستند. پوشش پلی اتیلن با قاب چوبی کمترین هزینه را دارد. تجهیزات گرمایش و تهویه نیز بسته به ساختمان گلخانه و لوله گلخانه و اندازه آن هزینه هایی دارند.

ساخت گلخانه های خورشیدی نیز امکان پذیر است اما به مهندسی خاصی نیاز دارد. قاب یا قاب گلخانه از فلز یا چوب ساخته شده است. فضای بین لایه های پوششی را می توان تخلیه کرد تا در برابر تابش باد مقاومت کند. گلخانه به راحتی با یک قاب چوبی ساخته می شود و انتخاب خوبی برای سازنده است.

گرمایش

محیط گلخانه معمولاً توسط هوای گرم، آب گرم یا بخار گرم می شود. بعضی اوقات گرما از طریق بخاری های برقی تأمین می شود. انتخاب منبع گرما باید با توجه به هزینه اولیه تجهیزات و هزینه های عملیاتی انجام شود. بخاری های برقی هزینه اولیه کمی دارند اما کارکرد آنها معمولاً بسیار گران است. گرمایش با آب گرم یا بخار از نظر هزینه نصب گران است اما هزینه عملیاتی کمی دارد. گرمایش توسط هوای گرم با استفاده از گاز طبیعی یا روغن به عنوان سوخت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از زغال سنگ و چوب نیز می توان به عنوان سوخت استفاده کرد. البته هر یک نیاز به مدیریت دقیق دارد. برای جلوگیری از تجمع گازهای نامطلوب، که باعث از بین رفتن گیاهان می شوند، هر نوع بخاری احتراق باید در خارج از گلخانه منافذ داشته باشد. بهترین گرمایش از کف انجام می شود، زیرا هوای گرم به طور طبیعی بالا می رود. گیاهان اغلب برای رشد ایده آل دمای متوسطی دارند. دمای شب مهمترین است. با این حال، درجه حرارت بالا در روز می تواند منجر به از بین رفتن محصولات گلخانه ای شود.

دی اکسید کربن و نور

دی اکسید کربن و نور برای رشد گیاه ضروری هستند. صبح هنگام طلوع خورشید، گیاهان شروع به فتوسنتز می کنند. مقدار دی اکسید کربن در گلخانه با مصرف گیاهان کاهش می یابد. با تازه سازی هوا می توان میزان دی اکسید کربن را به همان اندازه که در خارج است افزایش داد. از آنجا که دی اکسید کربن و نور در فرآیند فتوسنتز مکمل یکدیگر هستند، نور اضافی و تزریق دی اکسید کربن می تواند باعث افزایش عملکرد سبزیجات و بازده محصول شود. از دی اکسید کربن مایع، یخ خشک و احتراق سوختهای فاقد گوگرد می توان به عنوان منابع دی اکسید کربن استفاده کرد. شدت، پیوستگی و توزیع طیفی نور مرئی برای رشد گیاه بسیار مهم است. نور مورد نیاز معمولاً توسط خورشید تأمین می شود، مگر اینکه گلخانه در زمستان فعال باشد.

کنترل شرایط محیطی گلخانه

فعالیت های شیمیایی انجام شده در روند فتوسنتز گیاهان مستقیماً تحت تأثیر شرایط محیطی قرار می گیرند. فتوسنتز به عواملی مانند دما، شدت نور و وجود آب و مواد مغذی بستگی دارد. تنفس گیاه به دما حساس است. محدوده دمایی توصیه شده برای اکثر گیاهان گلخانه ای که منجر به بالاترین بازده فتوسنتزی می شود بین 50 تا 85 درجه فارنهایت است. بنابراین مهم نیست که گلخانه برای چه استفاده می شود، باید محیط آن را کنترل کرد. این برای سلامت گیاهان گلخانه ای ضروری است.

درجه حرارت

دمای مناسب گلخانه از طریق انرژی خورشید تأمین می شود و اگر این انرژی کافی نباشد، دما با گرمای اضافی تأمین می شود. گیاهان مختلف به دامنه های مختلف دما نیاز دارند. به عنوان مثال گیاهان گرمسیری به دمای 70 تا 80 درجه فارنهایت نیاز دارند. دمای داخل گلخانه باید در طول روز و در دمای مطلوب ثابت بماند. و در شب 10 درجه فارنهایت پایین باشید. برای ثابت نگه داشتن دما چهار روش وجود دارد:

جلوگیری از اتلاف گرما

دما مهمترین عامل محیطی برای کشاورزان است. تنظیم دما تأثیر مستقیمی بر رطوبت نسبی و سطح دی اکسید کربن دارد. تهویه می تواند بیشتر یا تمام کنترل دما مورد نیاز گلخانه های کوچک فصلی را فراهم کند. گلخانه های بزرگتر ممکن است به فن های برقی (برای خنک سازی گلخانه در تابستان) و سیستم های گرمایشی برای شب های سرد نیاز داشته باشند. همانطور که گفته شد، اکثر گیاهان دمای ویژه متوسطی برای رشد ایده آل دارند.

رطوبت نسبی

رطوبت نسبی اندازه گیری میزان آب موجود در هوا در دمای مشخص است. میزان تنفس گیاهان تحت تأثیر رطوبت نسبی هوای اطراف است. زیرا رطوبت نسبی فشار را تعیین می کند

علاقه مندان برای خرید انواع محصولات گالوانیزه، لوله گالوانیزه و گلخانه میتوانند با کارشناسان شرکت پتروگرایش کوشاورزان تماس بگیرند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | دکوراسیون و منزل