اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909274818615575

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟

کد: 139909274818615575

https://bit.ly/3rdEVEf

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب سعی بر ارائه راهنمایی کامل برای یادگیری نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل در 4 مرحله ساده کرده‌ایم. در این مطلب خواهیم گفت که یک اپلیکیشن چیست و چرا طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها مهم است. ضمن آنکه نقش شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل برای رونق کسب و کار شما را شرح داده‌ایم.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟
چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن موبایل یک برنامه نرم‌افزاری مخصوص استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به جای رایانه‌های رومیزی یا لپ تاپ است. ساخت اپلیکیشن موبایل با در نظر گرفتن خواسته‌ها و محدودیت‌های دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از هرگونه قابلیت تخصصی که دارند، انجام می‌شود.
اپلیکیشن‌ها اهداف و عملکردهای مختلفی را پوشش می‌دهند، اما هر برنامه‌ای در هسته اصلی خود یک واحد کوچک از نرم‌افزارهای فردی با یک هدف کاملاً مشخص است. یک اپلیکیشن می‌تواند یک بازی، یک سایت رسانه‌های اجتماعی یا یک مرورگر اینترنت باشد.

چرا طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها مهم است؟

امروزه بیش از 3 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. این افراد تقریباً به طور مداوم با اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. طبق تحقیقاتی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل مصرف کننده Dscout انجام شده است، کاربران تلفن‌های هوشمند به طور متوسط روزانه 2،617 بار تلفن‌های خود را لمس می‌کنند و از انواع برنامه‌های تلفن‌های هوشمند برای خرید، سرگرمی و موارد دیگر استفاده می‌کنند. این روند بخصوص از زمانی که انواع کالاها از طریق اینترنت به گوشی‌های ما متصل شدند، در حال افزایش است. امروزه حتی تایمرهای آبیاری هوشمند و دیجیتالی را می‌توان به موبایل‌ها و لپتاپ‌ها متصل کرد.

اگر خدمات یا محصولی برای فروش دارید، ساخت اپلیکیشن موبایل اقدامی کاملاً منطقی برای شماست. اینگونه فروشگاه شما به معنای واقعی کلمه در جیب مشتریانتان خواهد بود. این یک فرصت ایده‌آل برای ایجاد آگاهی از برند، به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش درآمد است که در روش‌های دیگر نمی‌توانید به این راحتی به آن دست پیدا کنید.

ساخت انواع اپلیکیشن‌های موبایل

ساخت اپلیکیشن موبایل در درجه اول به این بستگی دارد که شما بنا بر اهدافتان، قصد ساخت چه نوع اپلیکیشنی دارید. در اینجا به ساخت 4 نوع اپلیکیشن موبایل پرداخته‌ایم.

در واقع قبل از اینکه بتوانید استراتژی توسعه اپلیکیشن موبایل خود را ایجاد کنید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع طراحی اپلیکیشن موبایلی را در نظر دارید.

اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن تحت وب یک برنامه رایانه‌ای است که از فناوری وب برای ارائه محتوا و انجام وظایف استفاده می‌کند. تمام “مغز” پشت این برنامه‌ها در یک اتاق سرور زندگی می‌کند. به همین دلیل فقط مقدار اندکی کد در تلفن هوشمندی که این برنامه‌ها بر روی آن نصب شده‌اند مورد نیاز است.
این برنامه‌ها به طور مشابه با یک وب سایت استاندارد کار می‌کنند. با راه‌اندازی اپلیکیشن روی موبایل توسط کاربر، برنامه از اینترنت برای ارائه محتوا استفاده می‌کند. تنها تفاوت قابل توجه بین یک برنامه تحت وب و یک وب سایت در عملکردهای مربوطه است. اگر کد آنلاین نوعی ابزار یا سرویس را ارائه دهد، معمولاً از آن به عنوان یک برنامه تحت وب یاد می‌شود. اگر این کد کاملاً اطلاعاتی باشد، احتمالاً بیشتر از آن به عنوان یک وب سایت یاد می‌شود. اما نکته اینجاست که هر دو از طریق یک مرورگر اینترنت کار می‌کنند. وقتی برنامه وب را باز می‌کنید، داده‌ها را از اینترنت بارگیری می‌کند. ولی اگر قصد ساخت چنین اپلیکیشنی را برای کسب و کار خود دارید، باید اطلاع داشته باشید که این نوع برنامه بدون اتصال به اینترنت کار نمی‌کند.

چرا اپلیکیشن‌های تحت وب مفید هستند

به این دلیل که برنامه‌های وب برای اجرا نیاز به منابع بسیار کمتری دارند و “مستقل از سیستم عامل” هستند، با هر نوع گوشی هوشمندی کار می‌کنند. ماهیت متنوع آنها به این معنی است که می‌توان آنها را طوری تنظیم کرد که روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها با حداقل برنامه‌نویسی اضافی کار کنند.

اپلیکیشن بومی

اپلیکیشن‌های تحت وب روی هر نوع دستگاه تلفن همراه کار می‌کنند، اما نمی‌توانند عملکردهای پیچیده‌ای را انجام دهند. آنها همه کاره هستند اما خیلی قدرتمند نیستند. اپلیکیشن‌های بومی در نقطه مقابل قرار دارند. آنها می‌توانند به ویژگی‌های پیچیده‌ای مجهز شوند. با این حال یک برنامه بومی باید فقط برای یک سیستم عامل برنامه‌ریزی شود. آنها قدرتمند هستند، اما از قابلیت انعطاف‌پذیری یک برنامه تحت وب برای کار در بسیاری از سیستم عامل‌ها برخوردار نیستند.

برنامه‌های بومی کاملاً مشابه نرم‌افزارهای دسکتاپ کار می‌کنند. این برنامه مستقیماً روی دستگاه همراه کاربر نصب می‌شود. تمام عملکردهای اصلی برنامه در هارد دیسک دستگاه وجود دارد. اپلیکیشن‌های بومی با اینترنت یا بدون اتصال به اینترنت به درستی کار خواهند کرد.

برای طراحی اپلیکیشن موبایل بومی به چه ابزاری نیاز است؟

طراحی اپلیکیشن موبایل بومی به کمک دانش برنامه‌نویسان و با کیت توسعه نرم افزار (SDK) یا مجموعه‌ای استاندارد از ابزارهای برنامه‌نویسی، انجام می‌شود. این کیت از نزدیک با سیستم عامل دستگاه ارتباط برقرار می‌کند، به این معنی که این برنامه‌ها می‌توانند مستقیماً به سخت‌افزار دستگاه دسترسی پیدا کنند. بنابراین اپلیکیشن‌های بومی می‌توانند از داده‌های GPS تلفن، دوربین، میکروفون و هر سنسور یا سخت‌افزار داخلی که تلفن هوشمند به آنها مجهز است، استفاده کنند.

تفاوت اپلیکیشن بومی و تحت وب

اپلیکیشن‌های بومی چند مزیت بزرگ نسبت به اپلیکیشن‌های تحت وب دارند. از آنجا که یک برنامه بومی ساخته شده است تا کاملاً روی موبایل کار کند، معمولاً از سایر برنامه‌ها سریعتر و قابل اطمینان‌تر خواهد بود. برنامه‌های بومی همچنین می‌توانند از قابلیت‌های مخصوص دستگاه مثل GPS یا سنسورهای حرکتی استفاده کنند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند ویژگی‌های بیشتری ارائه دهند.

این برنامه‌ها فقط در یک نوع سیستم عامل تلفن همراه کار می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید برنامه‌ای را برای iPhone و Android بسازید، برای هر سیستم عامل باید به دنبال یک فرایند توسعه جداگانه باشید. با تکامل سیستم عامل‌ها، کد برنامه‌های بومی نیز باید به همین ترتیب به روز شود تا به عملکرد صحیح خود ادامه دهند. در ساخت اپلیکیشن‌های بومی این نکته را باید در نظر داشته باشید که شرکت‌های طراحی اپلیکیشن معمولاً هزینه بالاتری دریافت می‌کنند.

وب اپلیکیشن‌های پیشرو

ممکن است بدون اینکه بدانید با یک وب اپلیکیشن پیشرو روبرو شده باشید. اگر تا به حال در گشت و گذارتان در میان وبسایت‌ها با گزینه‌ای برای افزودن بخش یا کل محتوای وب سایت به صفحه اصلی تلفن خود مواجه شده‌اید، این یک وب اپلیکیشن پیشروست.

وب اپلیکیشن پیشرو (PWA) چیزی میان اپلیکیشن‌های تحت وب و اپلیکیشن‌های بومی هستند. از این جهت که این برنامه‌ها مشابه کدگذاری یک وبسایت تلفن همراه کدگذاری می‌شوند مانند برنامه‌های تحت وب هستند. با این حال برنامه‌های وب اپلیکیشن پیشرو می‌توانند به جای استفاده از یک مرورگر در یک پنجره مستقل اجرا شوند. این بدان معنی است که نسبت به یک برنامه تحت وب استانداردتر و زیباترند.

اپلیکیشن ترکیبی

این برنامه‌ها چیزی شبیه به اپلیکیشن‌های وب پیشرو هستند. یک برنامه ترکیبی تلفن همراه ترکیبی از اپلیکیشن تحت وب و بومی است. این برنامه‌ها با یک کد ساخته می‌شوند. با این حال اپلیکیشن‌های ترکیبی همچنین می‌توانند به طور مستقیم به سیستم عامل موبایل دسترسی داشته باشند. برنامه‌های ترکیبی معمولاً در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به یک برنامه بومی قابل توسعه هستند.

چگونه یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل می‌تواند به کسب و کار ما کمک کند؟

تا به اینجا ما با اهمیت داشتن یک اپلیکیشن و ساخت انواع اپلیکیشن‌ها آشنا شدیم. هدف در این بخش این است که ببینیم چگونه شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل می‌تواند به ما در رونق و رشد کسب و کارمان کمک کند.

نمایان بودن برند

بیایید با مزیت آشکار طراحی اپلیکیشن موبایل شروع کنیم. شما در یک رسانه بسیار متداول محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهید. مشتریانتان هر بار که گوشی را در دست می‌گیرند نام برند شما را در مقابل چشمان خود می‌بینند. اما همه اینها وابسته به این است که اپلیکیشن شما دارای مولفه‌های کافی برای جذب مشتری باشد تا او بخواهد برنامه شما را بر روی گوشی نصب کند. شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل مهارت کافی و دانش لازم برای ارائه یک اپلیکیشن کاربردی را دارد. این نکته اساسی تجارت است که همیشه در محل مشتری حاضر باشید.

پیام‌رسانی شخصی شده

اگر مشاغلی را اداره می‌کنید، احتمالاً از قبل صاحب یک وب سایت هستید و می‌توانید از چندین کانال اجتماعی برای صحبت درباره محصول خود استفاده کنید. از شرکت طراحی اپلیکیشن خود بخواهید اپلیکیشن‌ها را منطبق با شبکه‌های اجتماعی طراحی کنند.

یک ایده دیگر در راستای پیام‌رسانی شخصی استفاده از قابلیت GPS موبایل است. به عنوان مثال، شرکتی که به فروش پوشاک ورزشی مشغول است، می‌تواند برنامه‌ای بسازد که از قابلیت GPS تلفن‌های هوشمند بهره ببرد تا به مشتریانی که نزدیک ساحل زندگی می‌کنند تبلیغات لباس شنا ارسال کند. این نوع پیام‌های سفارشی یک روش قدرتمند برای تقویت ارتباط محصول شما با مشتری است.

مشوق‌ها و پاداش‌های شخصی

از همان داده‌هایی که به شما امکان می‌دهد یک پیام کاملاً هدفمند ارسال کنید، می‌توانید برای وفاداری بیشتر به برندتان استفاده کنید. کوپن‌ها، برنامه‌های پاداش، مزایای پاداش وفاداری و موارد این‌چنینی نقاط تماس مثبت شما با مشتری به کمک یک اپلیکیشن موبایل است. ایده‌های جالبی می‌توان برای ساخت اپلیکیشن موبایل در نظر گرفت. اینکه چگونه به ایده‌هایتان جامع عمل بپوشانید، کاریست که شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل انجام می‌دهد. ادامه مقاله را میتوانید از طریق این لینک مشاهده فرمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیشگامان فناوری هوداد | هوداد تِک

توسعه فناوری‌های دیجیتالی و اهمیت جایگاه رسانه‌های دوسویه، موجب شده است که راهکارهای مبتنی بر ارتباطات دیجیتال، به عنوان بستری مهم و مناسب برای توسعه کسب و کارها در نظر گرفته شوند. آژانس بازاریابی مات در راستای اجرای اثربخش و موفقیت آمیز سیاست های رشد و توسعه، استفاده هوشمندانه از فرصت های بازار و هم‌گامی با آخرین تغییرات پر شتاب دنیای تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی و به منظور فراهم آوردن فضایی کاملا تخصصی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فن‌آوری اطلاعات و راه‌کارهای مبتنی بر تلفن همراه، از ابتدای سال ۱۳۹۳ با گردآوری جمعی از نخبگان و جوانان خوش فکر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری هوداد نمود تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. هوداد با تاکید بر خلق، ارائه و اجرای ایده‌های نو، توسعه سرمایه انسانی، اخلاق‌مداری و با تکیه بر تجربه چندین ساله و ارزش‌مند مدیران و تخصص کارکنان خود در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، ارتباطات، فضای مجازی و فن‌آوری‌های مرتبط با تلفن همراه، به تولید محصولات، خدمات و راهکارهایی می‌اندیشد که برای زندگی هوشمند انسان‏ها کیفیتی مطلوب به ارمغان بیاورد و برای مخاطبان خود تجربه خوشایندی بیافریند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]