اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910124842515770

رنگ چشم

عنبیه چیست؟

کد: 139910124842515770

https://bit.ly/2N64N5l

، تهران , (اخبار رسمی): عنبیه چشم ساختار نازک و دایره ای است که از بافت همبند و ماهیچه ساخته شده است و مردمک را احاطه کرده است. رنگ چشم ما با توجه به میزان رنگدانه موجود در عنبیه مشخص می شود.

عنبیه چیست؟
عنبیه چشم ساختار نازک و دایره ای است

عنبیه علاوه بر اینکه به چشم خود رنگ می بخشد، مانند دیافراگم یک دوربین عمل می کند و اندازه مردمک را کنترل می کند.

عنبیه چشم ساختار نازک و دایره ای است که از بافت همبند و ماهیچه ساخته شده است و مردمک را احاطه کرده است. رنگ چشم ما با توجه به میزان رنگدانه موجود در عنبیه مشخص می شود.عنبیه علاوه بر اینکه به چشم خود رنگ می بخشد، مانند دیافراگم یک دوربین عمل می کند و اندازه مردمک را کنترل می کند. یک عضله درون عنبیه باعث کوچک شدن مردمک در نور روشن و دیگری عضله عنبیه در قسمت روشنایی کم نور و تاریکی، مردمک را بزرگ می کند.

عنبیه قسمت رنگی چشم می باشد که از ورای قرنیه قابل دیدن است. در وسط عنبیه سوراخی وجود دارد که نور از آن عبور کرده به عدسی و بعد به شبکیه می رسد. این سوراخ مردمک نام دارد و اندازه اش بر حسب میزان روشنایی که به چشم می رسد متغیر است.

شناخت عنبیه روشی است برای شناسایی افراد مبتنی بر الگوهای منحصر به فرد در ناحیه حلقه ای شکل اطراف مردمک چشم. عنبیه معمولاً دارای رنگ قهوه ای، آبی، خاکستری یا مایل به سبز است و دارای الگوهای پیچیده ای است که با بررسی دقیق قابل مشاهده است. از آنجا که از ویژگی های بیولوژیکی استفاده می کند، شناخت عنبیه نوعی تأیید بیومتریک محسوب می شود.

در عقب عنبیه دو لایه پیگمان سیاه رنگ (ملانین) وجود دارد. ماهیچه های تنگ کننده و گشاد کننده مردمک در استرومای عنبیه قرار دارند. در اعمال جراحی ایرید کتومی در گلوکوم حاد یا کاتاراکت عنبیه بریده می شود و التیام پیدا نمی کند، در نتیجه یک شکاف برای همیشه در عنبیه به وجود می آید.

عنبیه به دو ناحیه اصلی تقسیم می شود:

منطقه شاگرد منطقه داخلی است که لبه آن مرز مردمک را تشکیل می دهد.

ناحیه مژگانی بقیه عنبیه است که به منشأ آن در بدن مژگان کشیده می شود.

لایه های عنبیه عبارتند از:

  • لایه محدود کننده قدامی استروم عنبیه عضله اسفنکتر عنبیه عضله رقیق کننده عنبیه اپی تلیوم رنگدانه قدامی اپی تلیوم رنگدانه خلفی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالنز

دیالنز از سال 1388 فعالیت خود را به صورت تخصصی با مدیریت امید کوشکباغی شروع کرده و با دارا بودن تیم مشاوره تخصصی اعم از اپتومتریست و کارشناسان بینایی سنجی این امکان را به مشتریان می دهد که با فراق خاطر محصول مورد نظر خود را تهیه کنند . این شرکت مفتخر است تمامی لنزهای طبی ، رنگی ، طبی رنگی ، لنزهای فانتزی ، لنز طبی بدون رنگ و محصولات جانبی را با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق محصول که از سوی شرکت تولید کننده ارائه شده را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی در سراسر ایران برساند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان