اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910254860115770

چرا با لنزهای تماسی تار می‌بینم؟

کد: 139910254860115770

https://bit.ly/35MHNP7

، تهران , (اخبار رسمی): درحالت ایده آل، لنزهای تماسی جدید شما همیشه باید دید روشن و راحت داشته باشند. این هدف آنهاست. با این حال، گاهی اوقات ممکن است کارها کمی مبهم پیش روند. جمع شدن رسوبات و پروتئین ها در سطح لنزهای تماسی شایع ترین دلیل لنزها به نظر تاری یا مبهم است.

چرا با لنزهای تماسی تار میبینم؟
چرا با لنزهای تماسی تار می بینم ؟

در حالت ایده آل، لنزهای تماسی جدید شما همیشه باید دید روشن و راحت داشته باشند. این هدف آنهاست. با این حال، گاهی اوقات ممکن است کارها کمی مبهم پیش روند. در اینجا برخی از دلایل (و راه حلها) برای تار شدن دید هنگام استفاده از لنزهای تماسی، ذکر شده است.

برخی از دلایل رایج برای اینکه تاری دید شما با لنزهای تماسی مبهم است عبارتند از:

  • خشکی چشم
  • تغییر در نسخه شما
  • حرکت یا چرخش لنز
  • میکروب های جمع شده بر روی لنز تماسی
  • یک مشکل بهداشت چشم

میکروب های جمع شده بر روی لنز تماسی

جمع شدن رسوبات و پروتئین ها در سطح لنزهای تماسی شایع ترین دلیل لنزها به نظر تاری یا مبهم است. ساده ترین راه برای دیدن این مشکل، برداشتن لنزها از چشم و مقایسه بینایی در عینک های شما است. اگر دید شما با عینک واضح تر است، لنزهای تماسی احتمالاً کثیف هستند.

عمل طبیعی پلک زدن به پلک های ما باید مانند برف پاک کن های شیشه ای کار کند تا سطح لنزها را در حالی که در چشم قرار دارند تمیز کنند، اما همچنین مهم است که هر روز با برداشتن لنزها به یک روش تمیزکاری دقیق، عمل کنید.

لنزهای تماسی وقتی بیشتر از آنچه طراحی شده باشند، استفاده شود، احتمالاً باعث ایجاد ذخایر پروتئین در سطح می شوند. امروزه بیشتر لنزها در بازار یا روزانه یکبار مصرف، دو هفته یکبار مصرف یا ماهانه یکبار مصرف موجود است. حتی با تمیز کردن دقیق، لنزهای شما باید در برنامه پیشنهادی تعویض شوند تا از خطرات آن جلوگیری شود و احتمال آسیب دیدگی چشم ها کاهش یابد.

خشکی چشم

هنگامی که خشکی علت تاری دید است، معمولاً بینایی بلافاصله پس از پلک زدن یا بعد از گذاشتن لنز تماسی کمی روشن تر می شود. بنابراین پلک نزدن می تواند یکی از عوامل خشکی چشم باشد. هنگام استفاده از قطره های مرطوب کننده، حتماً از قطره ای استفاده کنید که برای مواد لنز خاص شما طراحی شده است.

بعضی از لنزهای تماسی برای افرادی که تمایل به چشمی خشک تر از سایرین دارند بهتر است. اگر تمایل به خشکی دارید، درباره سایر گزینه های لنز تماسی با پزشک چشم سؤال کنید. اگر لنزهای خود را طولانی تر از آن چیزی که طراحی شده، استفاده کنید، می تواند خطر خشکی ناشی از لنز تماسی را افزایش دهد. حتماً لنزهای خود را مطابق توصیه جایگزین کنید.

حرکت یا چرخش لنزهای تماسی

به منظور ایجاد دید روشن، لنزهای تماسی باید بر روی چشم شما متمرکز شوند. اگر لنزها روی چشم حرکت کنند، احتمالاً بینایی شما مبهم خواهد بود، به خصوص برای افرادی که دارای آستیگماتیسم هستند. اگر احساس می کنید لنزهای شما در حال حرکت هستند یا در حال چرخش هستند، ممکن است یک پزشک چشم نیاز به تنظیم تناسب لنزهای تماسی شما داشته باشد.

تغییر در دید شما

اگر نسخه چشمان شما در حال تغییر است، در نتیجه ممکن است تاری دید با لنزهای تماسی خود داشته باشید. تغییرات در نسخه در نوجوانان با رشد زیاد رایج است، و همچنین در افراد بالای ۴۰ سال انجام می شود. تغییرات در نسخه به جای تغییرات ناگهانی، به تدریج انجام می شوند.

تغییرات ناگهانی در نسخه شما می تواند نشان دهنده جدی تر مشکلات سلامتی چشم یا سیستمیک مانند دیابت باشد. اگر احساس می کنید بینایی شما تغییر کرده است، باید به پزشک چشم مراجعه کنید تا نسخه شما تنظیم شود.

یک مشکل سلامت چشم

اگر بینایی مبهم که تجربه می کنید پس از برطرف شدن لنزهای تماسی هنوز وجود داشته باشد، می تواند یک مشکل جدی برای سلامتی چشم مانند تورم قرنیه، عفونت، التهاب، آب مروارید، مشکلات شبکیه یا بسیاری از شرایط دیگر را نشان دهد. اگر تاری دید وجود ندارد، فوراً به پزشک چشم خود مراجعه کنید.

کلام آخر

چنان چه در هنگام استفاده از لنزهای تماسی به خصوص برای اولین بار، تاری دید را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند مشکل را برطرف کند و اگر به لنزی جدید نیاز داشتید، پزشک شما می تواند لنز شما را تعویض کند.

اما همیشه طبق توصیه های پزشک در استفاده از لنزهای تماسی توجه کنید، به خصوص از لحاظ بهداشتی، کاملا اصول نگهداری از لنزهای تماسی خود را رعایت کنید، تا بتوانید از خطرات احتمالی چشم جلوگیری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالنز

دیالنز از سال 1388 فعالیت خود را به صورت تخصصی با مدیریت امید کوشکباغی شروع کرده و با دارا بودن تیم مشاوره تخصصی اعم از اپتومتریست و کارشناسان بینایی سنجی این امکان را به مشتریان می دهد که با فراق خاطر محصول مورد نظر خود را تهیه کنند . این شرکت مفتخر است تمامی لنزهای طبی ، رنگی ، طبی رنگی ، لنزهای فانتزی ، لنز طبی بدون رنگ و محصولات جانبی را با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق محصول که از سوی شرکت تولید کننده ارائه شده را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی در سراسر ایران برساند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان