اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910274863715770

مردمک چیست و استفاده از لنز طبی چه کاربردهایی دارد؟

کد: 139910274863715770

https://bit.ly/3sJMnHT

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اجزای چشم مردمک است. اندازه مردمک در بچه‌های کوچک نسبتا بزرگتر است و با افزایش سن به تدریج کوچک می شود. استفاده از لنز طبی و رنگی به راحتی امکان‌پذیر است فقط باید طرز صحیح نگهداری و استفاده از لنز را در دیالنز یاد بگیرید. برای اطلاع از قیمت امروز لنز طبی به سایت دیالنز سر بزنید.

مردمک چیست؟
مردمک چیست ؟

اندازه مردمک در بچه های کوچک نسبتا بزرگتر است و با افزایش سن به تدریج کوچک می شود. اندازه مردمک دو چشم بسیاری از افراد تفاوت جزئی با هم دارد. مردمک چشمان آبی که نسبت به چشمان قهوه ای پیگمان کمتری دارند با داروهای میدرباتیک مانند آتروپین زودتر و سریع تر به صورت نرمال در میاید. عمل مردمک، کنترل مقدار نوری است که وارد چشم می شود، همچنین اگر هنگام مواجه شدن با نور باشد، قسمتهای مختلف نوری بهترین شرایط را برای اعمال بینایی فراهم می کنند.

این یک عمل رفلکسی می باشد که با استفاده از یک دیاگرام بهتر فهمیده می شود. واکنش های مردمک، در تعیین محل ضایعات راه های بینایی، اهمیت زیادی دارند. دو رفلکس وجود دارند که بر مردمک موثرند. رفلکس نوری و رفلکس نزدیک، هنگامی که چشم به اجسام نزدیک نگاه می کند سه واکنش رخ می دهد که عبارتند از:

  • تطابق عدسی
  • همگرایی چشمها
  • تنگ شدن مردمک

مردمک آرگای روبرتسون

مردمکی است که تنگ و منقبض بوده و هنگامی که نور شدیدی به چشم می تابد، تنگ نمی شود. اما این مردمک با عمل تطابق تنگ می شود. این مردمک ها عموما غیر منظم و خارج از مرکز هستند و با داروهای میدرباتیک خیلی کم گشاد می شود.

این عارضه اغلب دو طرفه است. مردمک آرگای روبرتسون در ۵۰ درصد مبتلایان به سفلیس سیستم عصبی مرکزی دیده می شود و در صورت تشخیص مردمک آرگای روبرتسون بایستی آزمایش های مربوط به سفلیس از خون بیمار به عمل آید.

مردمک تونیک (سندروم آدای)

معمولا یک طرفه است و در آن پاسخ مردمک نسبت به نور خیلی کند است. مردمک معمولا متسع می باشد. این نوع مردمک در زنان جوان بیشتر دیده می شود و پیدایش آن ممکن است به طور ناگهانی باشد. در صورتی که از قطره چشمی متاکولین ۲۵ درصد در چشم چکانده شود موجب تنگ شدن مردمک تونیک می شود، در حالی که مردمک های طبیعی تنگ نمی شوند.

برای تهیه انواع لنز طبی یا رنگی می تونید با کارشناسان دیالنز مشورت کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالنز

دیالنز از سال 1388 فعالیت خود را به صورت تخصصی با مدیریت امید کوشکباغی شروع کرده و با دارا بودن تیم مشاوره تخصصی اعم از اپتومتریست و کارشناسان بینایی سنجی این امکان را به مشتریان می دهد که با فراق خاطر محصول مورد نظر خود را تهیه کنند . این شرکت مفتخر است تمامی لنزهای طبی ، رنگی ، طبی رنگی ، لنزهای فانتزی ، لنز طبی بدون رنگ و محصولات جانبی را با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق محصول که از سوی شرکت تولید کننده ارائه شده را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی در سراسر ایران برساند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی