اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912205053015770

چشم حساس ترین عضو بدن است

چگونه بینایی چشم را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

کد: 139912205053015770

https://bit.ly/2OIBvKD

، تهران , (اخبار رسمی): چشم حساس ترین عضو بدن است و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدات محیطی فراوانی است. این در حالی است که بیش از 70 درصد اطلاعات زندگی ما از طریق چشم دریافت می‌شود و اعضای دیگر فقط تا حد محدودی امکان جایگزینی چشم را دارند.

چگونه بینایی چشم را به طور طبیعی تقویت کنیم؟
تقویت بینایی چشم - دیالنز

چشم حس بینایی را به ما می دهدو البته از نظر جانبی در زیبایی انسان هم تاثیر زیادی دارد.همانگونه که گفته شد چشم انسان یکی از حساس ترین عضو بدن است که به راحتی آسیب می بیند و باعث عفونت در بدن می شود و حتی می تواند انسان را از پای دربیاورد.

در این مقاله می خواهیم در قالب 4 روش که هر کدام به روش های مرتبط تقسیم می شوند‌، به شما به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم که چگونه می توانید بر روی قدرت بینایی خود، تاثیر مثبتی بگذارید‌.پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

چشم ها یکی از پرکاربردترین و البته در معرض آسیب ترین قسمت های بدن هستند. روزانه به اشکال مختلف از چشمان خود با هدف های متفاوت استفاده می کنید و در گذر زمان به دلیل استفاده نادرست و یا استفاده بیش از اندازه بر روی قدرت بینایی خود و سلامت چشمان ، تاثیر منفی می گذارید که نیاز است کم کم به فکر تقویت و البته ترمیم بخش های آسیب دیده خود باشید.

حتی اگر از سلامت کامل چشم ها برخوردار هستید با این روش ها‌، به هر چه بهتر شدن و دقیق تر شدن قدرت بینایی شما کمک خواهد شد.

1- روش های طبیعی تقویت چشم

 چشم ها همانند سایر اعضای بدن‌، به مواد معدنی برای ادامه کار احتیاج دارند‌، اما آیا شما نیازهای چشم را تمام و کمال مهیا می کنید ؟

بهترین رژیم برای چشم ها‌، رژیمی است که سرشار از میوه و سبزیجات خالی از قند باشد.ویتامین های "E"‌، " A " و " C" هر کدام به تنهایی نقش مهمی در سلامت چشم ها دارند که در کنار آن ها مواد معدنی همچون «مس» و «روی» می توانند این روند را تکمیل کنند.

این ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در کار و سلامت چشم ها و قدرت بینایی دارند که در مواد غذایی همچون "توت فرنگی"‌، "مرکبات"‌، "سبزیجات"‌، "ماهی سالمون" و غیره برای ویتامین ها ؛ و البته "گوشت بوقلمون" و "غذاهای دریایی" برای مواد معدنی‌، مفید فایده هستند.

آنتی اکسیدان ها همچون " تباکاراتون"‌، "لویتون" و غیره در محافظت از شما در برابر نور خورشید و اشعه های آن می توانند مفید باشند. این آنتی اکسیدان ها در سبزیجات با رنگ تیره‌، آلوها و همچنین هویج به وفور قابل دریافت هستند. مصرف روزانه 1000 میلی گرم روغن های حاوی"امگا 3 " می تواند تا حد بسیار زیادی از مشکلات چشم‌، همچون "خشک شدن چشم ها" جلوگیری کنند.

سیر و پیاز را به هیچ عنوان از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

2- چشمانتان را ورزش هید

بله – چشم ها هم به نوبه خود باید ورزش داده شوند ولی احتمالا با ورزش های چشم آشنا نیستید ! این ورزش ها تاثیر بسزایی در سلامت چشمان شما دارند و این ورزش ها را باید هنگام بیدار شدن از خواب‌، قبل از خواب و هنگامی که احساس خستگی در چشمانتان دارید‌، انجام دهید:

چشمانتان را به صورت دایره وار 10 بار به جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس این کار را 10 مرتبه دیگر در جهت عکس تکرار کنید.

انگشت شصت را در فاصله 12 تا 18 سانتی متری بینی خود نگه دارید و سپس سعی کنید به آن خیره شوید و پس از حدود 5 ثانیه خیره شدن به آن‌، به اجسام پشت شصت نگاه کنید و این کار را 10 مرتبه در چیزی حدود 2 دقیقه تکرار کنید.

کف دستان خود را به یکدیگر مالش دهید تا دمای آن ها بالا رود‌، سپس کف دستانتان را به آرامی بر روی چشمان بسته به مدت 10 ثانیه نگه دارید و این کار را 5 بار تکرار کنید.

اطراف چشم ازقبیل پیشانی‌، زیر چشم ها و گیج گاه را با انگشت شصت به صورت دایره وار ماساژ دهید.

3- به چشمان خود آرامش دهید

یکی از مهم ترین موارد در این زمینه خواب کافی برای دادن استراحت کامل به چشمان است که باید با دقت‌، ساعات خواب خود را برای داشتن خواب کافی زیر نظر داشته باشید. همچنین در حین کار می توانید به چشمان خود این استراحت ها را بدهید:

در حین کار گه گدار چشمان خود را برای 3 تا 5 دقیقه ببندید

به یک جسم که فاصله ی دورتری از شما دارد برای مدتی نگاه کنید.

برای هر 50 دقیقه کار در جلوی تلویزیون‌، کامپیوتر‌، گوشی و یا غیره‌، سعی کنید 5 تا 10 دقیقه به چشمانتان استراحت دهید.

4- از چشمان خود مراقبت کنید

مرتب چشمانتان را بررسی کنید: اگر بنا به هر دلیلی احساس می کنید که دید شما با گذشته متفاوت شده است یا تصویر را واضح نمی بینید و یا هر مورد دیگر‌، بهتر است هر چه سریع تر به یک چشم پزشک برای بررسی قدرت چشم ها مراجعه کنید. حتی به صورت مرتب باید قدرت بینایی خود را بدون دلیل هم تست کنید و آن ها را بیازمایید. در صورت مواجه با هر مشکلی در دید بهتر است زمان را به عقب نیاندازید و در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خود مراجعه کنید‌.

از عینک یا لنز مناسب استفاده کنید: چنانچه شما تصمیم به استفاده از عینک یا لنز گرفتید‌، می بایست لنز و یا عینک را‌، متخصصین چشم و یا اپتومتریست با تجربه برای شما تجویز و انتخاب کند. به هیچ عنوان از عینک و یا لنزهای دیگران صرف اینکه چشمان شما با آن ها خوب می بیند‌، استفاده نکنید.

یک محیط مناسب برای چشم ها بسازید:

  • - نور محیط را تنظیم کنید: نور را باید ملایم کنید که در این زمینه استفاده از نور لامپ های فلورسنت به تنهایی تا حدودی بر چشمان شما تاثیر منفی می گذارند. هنگام مطالعه‌، منبع نور باید در پشت سر شما قرار بگیرد و مستقیما به کتاب و غیره بتابد.
  • بر روی میز کامپیوتر از چراغ های مطالعه یا چراغ های سایه دار استفاده کنید‌. باید به صورتی باشد که نور به میز کار به خوبی بتابد ولی با یک محافظ از برخورد مستقیم نور به چشمان شما جلوگیری شود‌.
  • از تماشای تلویزیون‌، کار با کامپیوتر و یا گوشی در نور کم و تاریکی‌، جدا بپرهیزید.
  • - هوای محیط را بهبود ببخشید: خشکی چشم عواقب جبران ناپذیری دارد که درصدی از این خشکی‌، به محیط و هوای اطراف شما مربوط می شود ؛ که تا چه اندازه مرطوب است ! پس وجود هوای مرطوب بر عملکرد چشمان شما تاثیر مطلوبی دارد.
  • از دستگاه های تولیدکننده بخار استفاده کنید.
  • از کولرها با درجه کم استفاده کنید.
  • سیگار و دود سیگار اثر مخربی بر چشمان شما دارد ؛ از آن دوری کنید‌.
  • در صورت نیاز از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید‌.
  • نبایدهایی برای تقویت بینایی و چشم
  • از مصرف گوشت های خشک و فرآوری شده تا حد امکان پرهیز کنید‌.
  • مصرف غذاهایی مانند حلیم و کله پاچه را به حداقل برسانید‌.
  • خوراکی های ترش مانند سرکه برای بینایی خوشایند نیستند‌.
  • مصرف زیادی خوراکی های شور مانند کنسروها‌،خیارشورها، چیپس و پفک دلیلی است برای ضعف بینایی شما‌.
  • در حالت سیری هرگز به خوردن ادامه ندهید.
  • با شکم پر خوابیدن یکی از علل ایجاد ضعف چشمان شماست.

در آخر به این چند توصیه خوب گوش کنید:

  • بهداشت خوب چشم ها را با شستن صحیح آن ها با آب سرد و یا گلاب در هرروز حفظ کنید. گلاب در کاهش فشار چشم و خارش به ویژه در تابستان موثر است.
  • از لمس کردن چشم ها بدون شستن دست پرهیز کنید.
  • وضعیت لنزهای طبی خود را بررسی کنید‌.
  • از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بسیار دوری کنید و زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، عینک آفتابی مناسب و یا کلاه خود را بپوشید.
  • به صفحه تلویزیون و صفحه کامپیوتر خیره نشوید‌، چون به فشار چشم کمک می کند‌.
  • هنگام کار با کامپیوتر‌، مانیتور را در فاصله مناسب‌، حدود 18 تا 24 اینچ دورتر قرار دهید. ارتفاع صفحه مانیتور باید درست در پایین سطح چشم باشد.هر 20 دقیقه یکبار وقفه های بصری مکرر داشته باشید و چشمان خود را آرام کنید.
  • از مطالعه با نور کم خودداری کنید ؛ چون باعث فشار روی ماهیچه های چشم می شود‌.
  • عینک هایی را که مناسب نیستند استفاده نکنید. این برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد‌.
  • همیشه از لوازم آرایش چشم با کیفیت خوب استفاده کنید و لوازم آرایش چشم قدیمی خود را دور بریزید‌.
  • چشمان خود را به صورت غیر ضروری مالش ندهید.
  • اگر از لنز رنگی استفاده می کنید به برند آن توجه کرده و از فروشگاه معتبر(دیالنز) تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالنز

دیالنز از سال 1388 فعالیت خود را به صورت تخصصی با مدیریت امید کوشکباغی شروع کرده و با دارا بودن تیم مشاوره تخصصی اعم از اپتومتریست و کارشناسان بینایی سنجی این امکان را به مشتریان می دهد که با فراق خاطر محصول مورد نظر خود را تهیه کنند . این شرکت مفتخر است تمامی لنزهای طبی ، رنگی ، طبی رنگی ، لنزهای فانتزی ، لنز طبی بدون رنگ و محصولات جانبی را با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق محصول که از سوی شرکت تولید کننده ارائه شده را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی در سراسر ایران برساند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]