اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910224856213814

آزمایش‌های تشخیصی درمان دیابت نوع 1 چیست؟

کد: 139910224856213814

https://bit.ly/3soU4mz

، اصفهان , (اخبار رسمی): دیابت نوع 1، به نوعی از دیابت گفته می شود که فرد در دوران کودکی یا نوجوانی به آن مبتلا می شود و مهم ترین علت آن، عوامل ارثی و ژنتیکی و عدم داشتن یک سبک زندگی و تغذیه سالم است. این بیماری هم باید از همان اوایل تشخیص، به سرعت درمان شود تا در بزرگ سالی، از عوارض ناخواسته و آسیب زننده آن جلوگیری گردد.

آزمایشات تشخیصی برای درمان دیابت نوع 1 چیست ؟
آزمایش‌های تشخیصی درمان دیابت نوع 1 چیست؟

اگر به دیابت مبتلا شده اید، پزشک برای برای درمان دیابت نوع 1، انواع دیگری از آزمایشات خون را انجام می دهد تا آنتی بادی های بدن را که در دیابت نوع 1 شایع هستند، بررسی کند. اما در ادامه به معرفی انواع آزمایش ها و روش های تشخیصی دیابت نوع یک به اختصار اشاره می کنیم.

آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله (A1C)

 این آزمایش خون، میانگین دو قند خون شما را در طی دو یا سه ماه گذشته نشان می دهد. این آزمایش، میزان قند خون متصل به پروتئین حامل اکسیژن در گلبول های قرمز (هموگلوبین) را اندازه می گیرد. هرچه قند خون شما بیشتر باشد، هموگلوبین بیشتری با قند متصل شده، خواهید داشت. سطح A1C 6.5 درصد یا بالاتر در دو آزمایش جداگانه، نشانگر دیابت است.
اگر آزمایش A1C در دسترس نباشد، یا شرایط خاصی داشته باشید که می تواند آزمایش A1C را نادرست نمایش دهد - مانند بارداری یا یک شکل غیر معمول از هموگلوبین (نوع هموگلوبین) - پزشک شما ممکن است از آزمایشات دیگری استفاده کند؛ در قسمت بعدی مشاهده می کنید .
 

آزمایش قند خون تصادفی برای درمان دیابت نوع 1

در این آزمایش برای درمان دیابت نوع 1، نمونه خون در زمان تصادفی گرفته می شود و ممکن است با آزمایش های مکرر، تأیید شود. مقادیر قند خون به میلی گرم در هر دسی لیتر (میلی گرم در لیتر) یا میلی لیتر در لیتر (میلی مول در لیتر) بیان می شود. صرف نظر از زمان آخرین غذا خوردن، میزان قند خون تصادفی، 200 میلی گرم در لیتر (11.1 میلی مول در لیتر) یا بالاتر، دیابت در فرد را نشان می دهد، به خصوص هنگامی که با هر یک از علائم دیابت مانند تکرر ادرار و تشنگی شدید همراه باشد.

 

آزمایش قند خون ناشتا برای درمان دیابت نوع 1

یکی دیگر از آزمایش ها برای تشخیص و برای درمان دیابت نوع 1، قند خون ناشتا است. یک نمونه خون بعد از یک شب، ناشتا، گرفته می شود. میزان قند خون ناشتا کمتر از 100 میلی گرم در لیتر (5.6 میلی مول در لیتر) طبیعی است. سطح قند ناشتا از 100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر (5.6 تا 6.9 میلی مول در لیتر) به عنوان در خطر ابتلا له دیابت در نظر گرفته می شود. اگر در دو آزمایش جداگانه شما، عدد قند خون ناشتای شما، 126 میلی گرم در لیتر (7 میلی مول در لیتر) یا بالاتر باشد، مبتلا به دیابت هستید.
اگر به دیابت مبتلا شده اید، پزشک برای برای درمان دیابت نوع 1، انواع دیگری از آزمایشات خون را انجام می دهد تا آنتی بادی های بدن را که در دیابت نوع 1 شایع هستند، بررسی کند. این آزمایشات به پزشک شما کمک می کند که بیماری دیابت نوع 1 و 2 ا تشخیص دهد و بتواند درمان دیابت نوع 1 را بهتر انجام دهد. وجود کتونها - فرآورده های حاصل از تجزیه چربی - در ادرار شما نشان دهنده دیابت نوع 1 است نه نوع 2.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]