اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911104890115670

شب مافیا رو راحت یاد بگیرید و بازی کنید

کد: 139911104890115670

https://bit.ly/3agM6Uf

، تهران , (اخبار رسمی): پیش از هر چیز اجازه دهید به داستان بازی و آموزش بازی مافیا بپردازیم. در ادامه نقاط قوت و ضعف بازی شب مافیا و نقد، بررسی و تحلیل آن را خواهیم داشت… ترجیح می دهم عنوان مقاله را این بگذارم: اقلیت ناآگاه و اکثریت آگاه.

شب مافیا رو راحت یاد بگیر بازی کنی! ➕ تحیل بازی
آموزش شب مافیا

بازی مافیا یک بازی گروهی می باشد که افراد می بایست با استدلال و استنتاج از طریق بحث کردن با یکدیگر اعضای مافیا را تشخیص بدهند. در این بین افراد به دو تیم یا دسته شهروند و مافیا تقسیم بندی می شوند و تمامی اعضای مافیا یکدیگر را می شناسند و می بایست در طول بازی شهروند نمایی کرده و سایر شهروند ها را با خود همراه کنند تا به اهداف خود که حذف تمامی شهروند های ناآگاه بوده برسند. بازی در دو فاز انجام می شود : فاز شب و فاز روز

در فاز شب تمامی اعضای مافیا بیدار شده و بالاتفاق با مشورت با یکدیگر یک نفر از شهروندان را حذف میکنند از طرفی در بین شهروندان نیز افرادی با توانایی هایی خاص وجود دارند که جلوی حذف کردن و شلیک مافیا ها و یا شناسایی مافیا و معرفی کردن آن ها به سایر شهروند ها را دارند، تمامی اتفاق هایی که در فاز شب می افتد توسط یک گرداننده  که شخصیت بی طرف بازی می باشد مدیریت و ثبت و ضبط می شود. بعد از اینکه فاز شب به اتمام رسید، بلافاصله فاز روز آغاز شده و تمامی افراد در داخل بازی راجع به اتفاق هایی که در شب گذشته افتاده (که توسط گرداننده اعلام می گردد)  با  آوردن استدلال شروع به بحث میکنند و ماحصل این صحبت ها منجر به رای گیری برای خروج فردی می شود که از نظر تمامی بازیکنان می تواند مافیا باشد.

بازی مافیا اولین بار  در سال ۱۹۸۶ توسط آقای دیمیتری دیویدف روانشناس روسی در بحبحوبه ی جنگ سرد میان  شوروی و آمریکا به دنیا معرفی شد.  هدف وی این بود که وضعیت روانی افراد را  در قرار گرفتن در موقعیت هایی که همراه با استرس فیزیولوژیک بوده و شخص را مجبور به گفتن دروغ می کند، ارزیابی کند. این بازی در ابتدا در دانشکده روانشناسی مسکو بازی شد و شدت محبوبیت آن به قدری بود که در همان سال در تمامی کلاس های درس ، خوابگاه ها و حتی اردوگاه های تابستانی دانشگاه مسکو توسط دانشجویان این دانشگاه به طور مداوم بازی می شد. در سال ۱۹۸۷ این بازی تقریبا در تمامی شوروی بازی می شد و به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفت.
طولی نکشید که در سال ۱۹۹۰  با تمام شدن جنگ سرد میان شوروی و آمریکا و فروپاشی شوروی، داستان اصلی این بازی و تماتیک بودن آن، (ارتباط آن با وضعیت جنگ سرد در آن دوره) به قدری برای عموم جذاب بود که باعث ‌شد این بازی در سرتاسر اروپا و از آن جا به قاره های دیگر همچون آمریکا وارد شود وبه شدت مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

به نظر می‌آید نقطه قوت بازی در تخلیه هیجانات و تقویت مهارت های ارتباط عمومی ، فن بیان و تجزیه تحلیل رفتار های اشخاص می باشد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که انتخاب تیتر اشتباه است و جای کلمات آگاه و نا آگاه میبایست عوض شود ولی چیزی که امروزه مشاهده می شود این است که این روز ها کم تر کسی است که اسمی از بازی مافیا نشنیده باشد. اما چرا؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح