اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009185569215670

فرق و تفاوت استابلایزر و UPS به طور دقیق چیست؟

کد: 140009185569215670

https://bit.ly/3oHXu4a

، تهران , (اخبار رسمی): از بین‌رفتن اطلاعات مهم در رایانه، آسیب رسیدن به لوازم‌خانگی گران‌قیمت، آتش‌سوزی و بسیاری موارد دیگر از مشکلات ایجاد نوسانات برقی است. استابلایزرها و UPS ها هرکدام در جایگاه خود بسیار کاربردی و لازم هستند.

 به طور دقیق فرق و تفاوت استابلایزر و UPS چیست؟
فرق و تفاوت استابلایزر و UPS به طور دقیق چیست؟

در این مقاله تلاش می‌شود تفاوت استابلایزر و UPS ( یو پی اس ) شرح داده شود تا به دید بهتری از هر دوی این دستگاه‌های مفید برسید. بسیاری از مردم از کاربرد صحیح یک استابلایزر و یک یوپی‌اس آگاه نیستند و اغلب موارد استفاده آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در اینجا قصد داریم تفاوت‌های قابل‌توجه بین این دو دستگاه را باتوجه‌به کاربرد آنها بررسی کنیم. ( فرق های مهم یوپی اس با استبلایزر ) :

استابلایزر چیست ( مقایسه با ups )

استابلایزر یک دستگاه الکتریکی است که میزان ولتاژ وارده به سایر لوازم برقی را تنظیم می‌کند به این معنا که با نصب آن بر ورودی برق شهری از نوسانات احتمالی جلوگیری می‌کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله استابلایزر چیست مراجعه کنید …

نوع جدید این استابلایزرها با قابلیت تنظیم دلخواه ولتاژ نیز به‌تازگی به بازار آمده‌اند که می‌توانید میزان ولتاژ وارده را بر روی دستگاه خود به‌راحتی تنظیم کنید. این کار موجب می‌شود نوسانات ولتاژ به دستگاه‌های الکترونیکی آسیبی وارد نکنند.

استابلایزرها بر خلاف UPS ها دارای تکنولوژی خاصی هستند:

استابلایزرهای رله‌ای

این دستگاه‌ها دارای وزن کم بوده و برای مصارف خانگی که نیازمند دقت ویژه ای نیستند، بسیار مناسب‌اند. همچنین قیمت این نوع استابلایزر نسبت به سایر انواع آن مناسب‌تر است.

استابلایزرهای استاتیکی ( سوئیچینگ هوشمند )

این نوع از استابلایزرها بسیار پیشرفته هستند و نسبت به دو نمونه قبلی بسیار متفاوت عمل می‌کنند. دقت در این دستگاه به میزان کمتر از 1 درصد در نظر گرفته شده و از اعمال کوچکترین نوسانات نیز جلوگیری می‌کند.

UPS چیست و چه تفاوتی با استابلایزر دارد ؟

UPS و یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که بین دستگاه تغذیه شهری و مصرف‌کننده انرژی قرار می‌گیرد. کارکرد این دستگاه به این صورت است که بدون توقف برق را به دستگاه وارد می‌کند و با داشتن باتری‌های ذخیره انرژی از توقف ورود انرژی به دستگاه جلوگیری می‌کنند.

در واقع تفاوت UPS با استابلایزر آن است که ” یو پی اس ها برای برق رسانی در زمان قطع برق به کار می روند و استابلایزر ها برای رساندن برق با کیفیت در زمان وجود برق! “

از UPSها بیشتر در مکان‌هایی که لازم است جریان برق بدون توقف و به طور مداوم برقرار باشد استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه از ورود اختلال و جریان نویز و نوسانات انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

انواع UPS هم شامل UPS های مدار آنلاین، UPS آف لاین و UPS لاین اینتراکتیو خواهد بود. اما حالا که متوجه شدیم هر کدام از این دستگاه ها چه کاری انجام میدهند، سراغ سوال اصلی برویم؛ تفاوت استابلایزر و UPS …

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش