اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911304922515670

نقد و بررسی بازی Monopoly؛ بردگیم مونوپولی

کد: 139911304922515670

https://bit.ly/3ugBRZq

، تهران , (اخبار رسمی): بگذارید قدری تاریخچه این کلمه را بگوییم تا با ایده اصلی داستان و طراحی بازی بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی بازی Monopoly |  بردگیم مونوپولی
نقد و بررسی بازی Monopoly؛ بردگیم مونوپولی

اشتباه برداشت نکنید این ها دیالوگ های فیلم مغزهای کوچک زنگ زده نیست اینا دیالوگ هایی است که وقتی یه بازیکن میاد روی یکی از خانه ها و هتل های شما در یک محله در بازی مونوپولی احتمالا شما بی درنگ میگویید. واژه مونوپولی از دو بخش تشکیل شده بخش اول مونو که در زبان یونانی به معنی تنها، تنهایی و انحصار است و بخش دوم کلمه یعنی پولی در زبان یونانی به معنی فروش هست. حال ترکیب دو کلمه منجر به ایجاد یک مفهوم اقتصادی به نام انحصار طلبی و انحصار گرایی است. بگذارید قدری تاریخچه ی این کلمه را بگوییم تا با ایده اصلی داستان و طراحی بازی بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه بردگیم مونوپولی

در قرن ۱۷ و ۱۸ مردم آمریکا اکثرا به کشاورزی و دامپروی (گاو چرانی ) می پرداختند و کم تر زمانی برای بازی کردن داشتند و عمده بازی هایی که در آن دوره بازی می شد به بولینگ ، پوکر و تخته نرد خلاصه می شد. نکته جالبی که در ارتباط با این امر در ابتدا وجود داشت این بود که بسیاری از تندرو های آمریکایی بسیاری از بازی های شامل تاس را مرتبط با جادوگری و شیطان پرستی می دانستند؛ ولی در قرن ۱۹ با تغییر سبک زندگی اکثر مردم آمریکا از کشاورزی به زندگی شهر نشینی، با بیشتر شدن زمان فراغت و افزایش در آمد برای قشر متوسط ، بازی کردن حتی به یکی از راههای تربیتی برای رشد و تربیت و آموزش فرزندان توسط مادران تبدیل شد و بازی های رومیزی به طرز عجیب غریبی وارد خانه های آمریکایی ها شد. به مرور تمامی اعضای خانواده با هر سنی  می توانستند کنار همدیگه به بازی کردن بپردازند و همین مسئله باعث به وجود آمدن ژانری در بردگیم به نام ژانر بازی های خانوادگی شد.

در اواخر قرن ۱۹ در آمریکا تکنولوژی چاپ و تولید بازی های رومیزی پیشرفت چشمگیری کرد و کارت ها و المان های بازی از حالت تک رنگی درآمدند و چند رنگی شدند. از طرفی امکان تولیدات بازی ها با توجه استقبال اکثریت مردم آمریکا در تیراژ بالا منجر به کاهش قابل توجه قیمت بازی ها شد که همین امر در نهایت منجر به این شد که بازی کردن بازی های رومیزی به یکی از تفریحات  مردمان آمریکا تبدیل شود.

در همین زمان جامعه آمریکا از تم مذهبی صرف فاصله گرفت و فضای اکثریت جامعه به سمت سکولاریسم ، مادی گرایی و سرمایه داری جلو رفت. درست در همین زمان بود که بازی  district messenger boy در سال ۱۸۸۶  توسط انتشارات مک لافلین برادرز در نیویورک منتشر شد و دقیقا منطبق بر همین جریان فکری مرسوم آن روز های آمریکا بود.

مونوپولی؛ یک بردگیم کامل خانوادگی

نکته بسیار جالب و تحسین برانگیز در ارتباط با بردگیم مونوپولی رساندن این میزان  از هیجانات و تبادلات مالی فقط و فقط با دو عدد تاس و یک برد بسیار ساده است. اخیرا نسخه های بسیار بسیار متفاوتی از مونوپولی با تم فیلم های سینمایی و سریال های پرطرفدار مانند فرار از زندان، گیم اف ترونز ، برکینگ بد ، هری پاتر و …روانه بازار شده است.

سوال اصلی در ارتباط با بازی فکری مونوپولی این است که این بازی برای چه قشری، چه افرادی، با چه سن و سالی مناسب است و برای چه گروهی مناسب نیست؟

در جواب باید گفت این بازی برای تمامی سنین از کودک خردسال که می خواهد با مسائل مالی و جمع و تفریق ریاضی و ارتباط عمومی با سایر افراد جامعه آشنا بشود تا افراد بزرگسال که به دنبال تفریحات دسته جمعی و دورهمی در کنار یکدیگر هستند مناسب می باشد.

در اخر جدا از بحث سلیقه شخصی به نظر بنده، بازی مونوپولی بی دلیل پرفروش ترین بردگیم جهان نبوده و همین مسئله گواه بر پر طرفدار بودن و ارتباط گرفتن اکثر افراد با این بازی است. ولی به عنوان چند توصیه کلی این بازی برای افرادی که با دنیای بازی های رومیزی آشنایی کامل دارند و  با بازی هایی که تم و مکانیزم شانس زیادی در آن دخیل است، مشکل دارند یا کلا آدم های بد شانسی هستند اصلا توصیه نمی شود. ولی برای کسانی که می خواهند به تازگی با دنیای جذاب و مسحور کننده بازی های فکری و بردگیم ها آشنا شوند بسیار گزینه مناسبی می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح