اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001115072716010

نحوه تشخیص دوربین‌ مداربسته مخفی در منازل و مکان های عمومی

کد: 140001115072716010

https://bit.ly/3wuVuy7

، (اخبار رسمی): دوربین مدار بسته مخفی که به دوربین نظارتی و جاسوسی معروف است، برای فیلم برداری بدون اطلاع افراد استفاده می شود. این دوربین ها با اندازه کوچک و لنزهایی سوزنی هرجایی نصب می شوند. دوربین مدار بسته مخفی تصاویر را در داخل حافظه خود و یا هارد دستگاه دیجیتال ذخیره می کند.

نحوه تشخیص دوربین‌ مداربسته مخفی در منازل و مکان های عمومی
نحوه تشخیص دوربین‌ مداربسته مخفی در منازل و مکان های عمومی

این روزها با نوع نیاز کاربران دوربین های متفاوتی در بازار طراحی و تولید شده است که بسته به نیاز شما انتخاب می شوند. در این راستا دوربین مداربسته مخفی این قابلیت را دارد که به دلیل کوچک بودنش از دید افراد مخفی شود و بتوانند بدون آگاهی افراد از آن ها فیلم بگیرند. این تصویر برداری ها معمولا زمانی کاربرد دارد که قصد جاسوسی، پیگیری اعمال و رفتار نزدیکان و… را داشته باشید که البته این روزها در بین افراد طنز پرداز برای ساخت کلیپ های خنده دار نیز کارایی دارد.

1- محیط را با دقت برای تشخیص دوربین های مخفی جستجو کنید

به اشیاء کوچک اتاق توجه کنید، چرا که دوربین های مخفی با اینکه خیلی کوچک هستند اما به سادگی قابل تشخیص خواهند بود، برخی از این دوربین ها سیم دارند و به واسطه همان کابل به راحتی قابل تشخیص هستند. 

رایج ترین مکان های نصب دوربین مخفی

  • آلارم دود و آتش
  • تهویه هوا
  • کتاب های جدیدی که به قفسه اتاق تان اضافه شده اند، معمولا قطر این کتاب ها بیشتر است
  • دکورهای دیواری که به دیوار کاملا چسبیده اند
  • خروجی های الکتریکی
  • گیاهان روی میز کوچک و یا مصنوعی
  • جعبه های دستمال کاغذی
  • عروسک هایی که چشم های مشکی کوچک دارند
  • کوسن ها، بالای میزها و قفسه ها داخل چارچوب
  • لامپ های آویز و لوسترها
  • ساعت های دیواری
  • تشخیص دوربین مخفی
  • به صداها توجه کنید

2. پیدا کردن دوربین مخفی درشب

اکثر دوربین های مخفی، مجهز به قابلیت دید در شب هستند و این به معنای آن است که در تاریکی مطلق نور LED به کار رفته در دوربین روشن می شود و یک نور قرمز رنگ را برای تصویر برداری در تاریکی مطلق ایجاد می کند که این نور می تواند شما را به سمت پیدا کردن دوربین هدایت کند؛ اگر بخواهید از طریق نور دید در شب دوربین مخفی را پیدا کنید، باید سانت به سانت فضای اتاق را بازرسی کنید. این روش می‎تواند مطمئن‌ترین روش باشد. اگر روز بود و قصد پیدا کردن دوربین مخفی را داشتید، تمامی پرده ها را بکشید و سپس اقدام به پیدا کردن نور قرمز رنگ کنید.

3.تشخیص دوربین مخفی با گوشی

می دانستید که دوربین های مخفی توانایی نویز انداختن در حین تماس را دارند؟ به سادگی می توانید با تلفن همراهتان با یک فرد مورد اطمینان تماس بگیرید و سپس سکوت کنید و در اتاق شروع به حرکت کنید هر لحظه که نویز در تماس شما ایجاد شد می توانید در آن محل بایستید و به دنبال دوربین جاسوسی بگردید.

دو روش آسان برای پیدا کردن دوربین یا میکرفون با گوشی وجود داره:

روش اول: با گوشیتون با یکی تماس بگیرید و شروع کنید صحبت کردن و قدم زدن، دوربین های مخفی یا میکروفون‌ها یه امواج رادیویی ایجاد می‌کنند که در سیگنال تلفن نویز ایجاد می‌کند و هر جا نویز داشت اونجا رو با دقت بررسی کنید.

روش دوم: استفاده از نرم افزارهای موبایل است، یه نرم افزاری به نام  FING وجود داره که  این نرم افزار عملکردش بدین صورت است که وقتی اجراش می‌کنید، تمامی وسایلی که به وای فای وصل هستن رو بهتون نمایش می‌دهند. همه این دوربین ها انتقال تصویر دارند و به همون وای فای وصل هستند. اگر اسامی مشکوک دیدید بدونید که قطعا یه دوربینی اونجا وصل است.

4.استفاده از شناساگر یا DETECTOR

دِتکتورها دستگاه هایی هستند که در بعضی از جاها به فروش می رسند و معمولا قیمت بالایی دارند و طریقه کار با این دستگاه ها بسیار راحت است. این دستگاه ها را زمانی که روشن می کنید باید تو اون فضا قدم بزنید. زمانی که سیگنالی برخورد کند صدای بیب کوتاه می‌دهد یا توسط نور قرمز رنگی که از خودش نشان می‌دهد شما را از وجود دوربین مخفی آگاه می‌کند.

5.آینه ها رو چک کنید

دوربین های جاسوسی بیشتر در آن طرف آینه ها نصب می‌شود. به طوری که شما از مقابل یک آینه معمولی را می‌بینید، اما در عمل آینه نیست. راه حل شناسایی این آینه ها به این صورت است که انگشتتان را روی آینه بزارید در این حالت آینه معمولی یک فضای خالی ایجاد می شود در صورتی که در شیشه یک طرفه هیچ فاصله ای نیست و وجود دوربین مخفی را برایتان نمایان می‌سازد.

پس از پیدا کردن دوربین مخفی چیکار کنیم؟

در صورت تشخیص دوربین مداربسته مخفی به هیچ وجه به آن دست نزنید و سریعا با پلیس تماس بگیرید تا تمامی مراحل قانونی در رابطه با آن انجام شود؛ البته فراموش نکنید که حتما از دوربین و تجهیزاتش عکس بگیرید تا سندی از وجود آن داشته باشید. در مجموع با اینکه دوربین های مداربسته سبب می‌شود که افراد رفتارهای مناسبی در اجتماع داشته باشند و در کنار آن در وقت و هزینه نیز صرفه جویی شود. اما اگر اینکار بدون اجازه و اطلاع شما انجام گیرد عملی ناپسندیده و نقص حریم شخصی است. با استفاده از روش های گفته شده دوربین هایی که به صورت مخفیانه در حریم شخصی شما نصب شده اند را شکار کنید و سریعا این موضوع را با پلیس در میان بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | حقوقی و قانون