اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001185079816256

سُماق و خواص شگفت انگیز آن

کد: 140001185079816256

https://bit.ly/31Q6kk9

، تهران , (اخبار رسمی): اکثرا زمانی که اسم سماق به گوشمان می رسد، به یاد کباب می افتیم.اما اگر خواص درمانی آن را بدانیم بدون شک از این ماده ی پرخاصیت غافل نمی شویم.

سُماق و خواص شگفت انگیز آن
فروشگاه اینترنتی مینی مارکت www.minimarket.shop

سُماق معرب سماک پارسی است درختچه‌ایست کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد و میوهٔ آن پس از کوبیده شدن به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی همچون کباب استفاده می‌شود.

اکثر افراد زمانی که اسم سماق به گوششان می رسد، به یاد کباب می افتند. دلیل این موضوع این است که ما از این ادویه اغلب در کنار کباب استفاده می کنیم. اما اگر خواص درمانی و فواید آن را بدانیم بدون شک دیگر از این ماده ی پرخاصیت غافل نمی شویم. مزاج سماق سرد و خشک است و برای افراد گرم مزاج مفید می باشد.

سماق در آشپزی پارسی، عربی و هندی جایگاه ویژه‌ای دارد. در آمریکا و اروپا از سماق علاوه بر طعم‌دهنده، برای مصارف دارویی و صنعت دباغی نیز استفاده می‌شود.

این گیاه گلدار در منطقه هورامان در دامنه های سرسبزمی روید علاوه بر طعم خاصی که دارد 100% ارگانیک می باشد به همین جهت خواص دارویی آن بسیار زیاد است.

سماق برای دندان درد مفید است و اشتها را تحریک می‌کند. لثه را تقویت و از خون‌ریزی معده جلوگیری می‌کند. به دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک‌کننده معده می‌باشد. همچنین سماق برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

اگه تا حالا سماق ارگانیک رو مزه نکردی پیشنهاد میدم اینجا کلیک کن ضرر نداره!

ترکیبات سماق : در آنالیزی که بر روی میوه سماق انجام گرفت، مشخص شد که شامل: ۶/۹ درصد رطوبت، ۴/۷درصد روغن، ۶/۲پروتئین، ۶/۱۴درصد فیبر، ۸/۱درصد خاکستر و۸ /۶۳ درصد عصاره محلول در آب می‌باشد.

خواص کلی سماق

سماق محتوای زیادی ازترکیبات فعال دارویی از قبیل:

اسید های ارگانیک، فنولیک اسید، فلاونوئید ها ، تانن های هیدرولیزکننده و ترپنوئید ها می باشد.

آنتی اکسیدان

ضدالتهاب

ضد قارچ

ضد میکروب

کمک به درمان دیابت

مفید برای دستگاه گوارش

اگه دوس داشتی از فروشگاه مینی مارکت هم یه بازدید بکن! مرسی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مینی مارکت

مینی مارکت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خشکبار، با پایبندی به سه اصل کلیدی، ارائه محصولات ارگانیک و پاک، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا، مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است. تمام محصولات مینی مارکت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده اصلی به دست شما مصرف کننده محترم می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]