اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185120616256

خواص شگفت انگیز سقز خام

خواص سقز خام که ما از آن بی خبریم!

کد: 140002185120616256

https://bit.ly/3ttpCHr

، تهران , (اخبار رسمی): سقز ؛ صمغ، رزین یا شیره غلیظی است که از تنه درخت بنه یا پسته کوهی خارج می شود و از جمله مفید‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای سلامت فرد به دنبال دارد .

خواص سقز خام که ما از آن بی خبریم!
سقز خام

سقز ؛ صمغ، رزین یا شیره غلیظی است که از تنه درخت بنه یا پسته کوهی خارج می شود و از جمله مفید‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای سلامت فرد به دنبال دارد .

معمولا از تنه درخت بنه یا همان درخت ون در فصل تابستان و پاییز به طور طبیعی یا با دادن شکافتن پوست آن، صمغی خارج می شود که در فارسی به آن سقز و در کردی به آن بنیشت گویند و در تهیه آدامس مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین خواص درمانی زیادی دارد.

درخت سقز از تیره پسته‌ایان بوده که ارتفاع آن از ۲ تا ۷ متر بوده که گاهی به ۹ متر هم می‌رسد و معولا در کوهستان‌های با آب و هوای نه چندان سرد می‌روید. این درخت بیشتر در جنگلهای زاگرس ایران رشد میکند و دیده می شود.

عمر درخت ون طولانی بوده در بعضی مناطق جنگلهای زاگرس درختهایی با عمر ۱۵۰۰ سال نیز یافت می‌شود و در حال حضر جزو لیست درختان حفاظت شده قرار دارد.

به طور کلی سقز جزو دسته صمغ‌هایی قرار می‌گیرد که دارای خواص دارویی، خوراکی و صنعتی فراوان است

درباره شیره سقز

شیره درخت سقز در زمان ترشح از تنه آن به رنگ سبز روشن بوده و غلیظ و چسبناک است و به عنوان یک ملین در درمان یبوست کاربرد دارد.

خواص شیره سقز

شیره سقز مقوی معده بوده و به هضم غذا کمک می کند و اشتها آور خوبی است

حکمای مشهوری چون بوعلی سینا از شیره درخت سقز برای درمان یک سری از بیماری های گوارشی استفاده می کرده اند

آنتی بیوتیک

سقز همچون آنتی بیوتیک تا حدودی با باکتری عامل اصلی زخم معده و اثنی عشر مقابله می کند ضمن این که بسیاری از اهالی محلی در مناطق کردنشین، شیره خام سقز را در حالت ناشتا می خورند، چون معتقند موجب دفع سنگ کلیه می شود.

کمک به عملکرد بهتر کبد و طحال

سقز می تواند به عملکرد بهتر کبد و طحال کمک کند و مخلوط آن با روغن زیتون برای برطرف کردن ورم و ترک پوست و خارش بدن، بسیار سودمند است.

تقویت چشم با مصرف سقز

از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز خام روی زخم به التیام آن کمک می کند و از بخار پخت سقز برای تقویت چشم استفاده می شده و می تواند به تسکین دردهای مفصلی و روماتیسمی کمک کند و برای آسم و برونشیت مفید است.

رفع بوی بد دهان با مصرف آدامس سقز

با جویدن آدامس طبیعی سقز بر میزان ترشحات بزاقی افزوده و از میزان اسید دهان کاسته می شود و این خود عاملی برای رفع بوی بد دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان است و برای افرادی که دچار خشکی دهان هستند جویدن مستمر سقز توصیه می شود.

کاربرد سقز در صنایع

کاربردهای دیگر سقز، در صنایع ساخت چسب، لاک، صنایع رنگ، صنایع پلیمری و صنایع داروسازی است، همچنین به عنوان املسیون در تهیه روغنهای چاپ، پارکت و کفپوش از آن استفاده می‌شود.

خرید سقز خام و کپسول خوراکی سقز با ضمانت اصالت و تضمین بازگشت وجه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مینی مارکت

مینی مارکت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خشکبار، با پایبندی به سه اصل کلیدی، ارائه محصولات ارگانیک و پاک، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا، مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است. تمام محصولات مینی مارکت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده اصلی به دست شما مصرف کننده محترم می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]