اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001185080116256

از خواص باورنکردنی هل خبر دارین؟!

کد: 140001185080116256

https://bit.ly/3s7D8zC

، تهران , (اخبار رسمی): از هل هزاران سال برای کمک به هضم غذا استفاده می شده است. شما می توانید دانه های هل را بعد از غذا بجویید و به هضم غذای خود کمک کنید. همچنین بوی نامطبوع دهان را نیز از بین می برد و دهان شما را ضد عفونی می کند.

خواص باورنکردنی هل
خرید هل از فروشگاه اینترنتی مینی مارکت. www.minimarket.shop

هل یک ادویه با طعم بسیار قوی و کمی شیرین است که برخی آنرا با طعم نعناع مقایسه می کنند و از آن در پخت انواع غذاها و شیرینی جات استفاده می شود. همچنین این گیاه طبع گرمی دارد.

این محصول در هند کشت می شده اما در حال حاضر در سراسر جهان در دسترس است و به صورت شیرین و لذیذ استفاده می شود.

این گیاه را می توان در سه نوع سبز، سیاه و سفید یافت که نوع سبز آن طعم تندتر و شدیدتری دارد. هل سومین ادویه گران جهان بعد از زعفران و وانیل می باشد که به ملکه ادویه ها هم معروف می باشد.

خواص هل:

۱- تقویت کننده قلب و کاهش دهنده فشار خون

خواص آنتی اکسیدانی هل و وجود فیبر درون این ماده می تواند فشارخون را کاهش دهد، هل میتواند برای افراد با فشار خون بالا بسیار مناسب باشد.

در یک مطالعه، دانشمندان و محققان به ۲۰ فرد بزرگسال که اخیرا به علت فشار خون بالا به بیمارستان منتقل شده بودند روزی سه گرم پودر هل به مدت ۱۲ هفته دادند که بعد از آن به طور چشم گیری سطح فشار خون آنها کاهش پیدا کرد.

این نتایج امیدوار کننده در این مطالعه ممکن است به میزان بالای آنتی اکسیدان ها در گیاه هل مربوط باشد. درواقع، وضعیت آنتی اکسیدان شرکت کنندگان در پایان مرحله درمان به میزان ۹۰ درصد افزایش یافت. آنتی اکسیدان ها بر روی فشار خون تاثیر مثبت دارند.

نتیجه گیری: هل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد میتواند فشار خون شما را تنظیم و از بالا رفتن آن جلوگیری کند. طبق تحقیقات هل سیاه بیشتر م یتواند در این زمینه کاربرد داشته باشد.

۲- هل می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند

ترکیبات موجود در هل می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان بر روی تعدادی موش آزمایشگاهی انجام داده است مشخص شده که ترکیبات موجود در هل باعث افزایش یک نوع فعالیت آنزیمی خاصی میشود که می توانند با سلول های سرطانی مبارزه کنند.

در یک تحقیق که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد دانشمندان این دو گروه را آلوده به بیماری سرطان دهان کردند و به یک گروه روزانه ۵۰۰ میلی گرم پودر هل دادند.

بعد از ۱۲ هفته ۹۰ درصد از آنها که از هل استفاده کردند توانستند بیماری خود را کنترل کنند. فراموش نکنید این آزمایش تنها بر روی موش ها انجام شده و هنوز نمیتوان به طور قطع در مورد انسان ها نیز آن را توصیه کرد و این هدف نیازمند تحقیقات و مطالعه بیشتر می باشد.

اگه دنبال هل سبز اکبر بنفش با قیمت مناسب میگردی بیا اینجا!

۳- اثرات ضد التهابی هل در مقابل بیماری های مزمن

هل سرشار از ترکیباتی است که می تواند با بیماری های التهابی مبارزه کند.

التهاب زمانی رخ می دهد که بدن شما در معرض آسیب خارجی قرار بگیرد. در بعضی موارد التهاب ضروری و مفید است، اما التهاب طولانی مدت می تواند به بیماری های مزمن منجر شود. آنتی اکسیدان های موجود در هل ازسلول ها در برابرآسیب و التهاب جلوگیری میکنند. یک مطالعه نشان داد که عصاره هل در دوزهای ۵۰-۱۰۰ میلیگرم در مهار حداقل چهار ترکیب مختلف التهابی در موش ها موثر بوده است.

۴- مشکلات گوارشی از جمله زخم معده را درمان می کند.

از هل هزاران سال برای کمک به هضم غذا استفاده می شده است. شما می توانید دانه های هل را بعد از غذا بجویید و به هضم غذای خود کمک کنید. همچنین بوی نامطبوع  دهان را نیز از بین می برد و دهان شما را ضد عفونی می کند.

از هل برای تسکین ناراحتی، حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود. و دم کرده ی آن به منظور کاهش نفخ شکم بسیار موثر است. از تشکیل خلط گلو جلوگیری می کند و کلیه ها را تقویت می کند. برای جلوگیری از تکرر ادرار در کودکان نیز می توانید از آن استفاده کنید.

توانایی هل برای از بین بردن زخم معده بسیار بالاست. در مطالعه ای که توسط دانشمندان صورت گرفته خواص میتواند جلوی پیشرفت باکتری معده یا هلی کو باکتری را بگیرد و این بیماری را کنترل کند.

۵- درمان نفس تنگی و بیماری های مربوط به دهان

این روش نیز یک روش باستانی برای درمان انواع بیماری های دهان بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است. در بعضی فرهنگ ها نیز رایج است که بعد از هر وعده غذایی دهان خود را با خوردن دانه های هل معطر کنید. حتی یکی از شرکت های تولید کننده آدامس نیز در محصولات خود از طعم بی نظیر هل استفاده می کند و بسیار پر طرفدار است.

به تازگی دانشمندان دریافتند که دلیل اصلی استفاده از هل به عنوان ضد عفونی کننده دهان توانایی آن در مبارزه با باکتری های بد دهانی می باشد. این نتایج اثبات کردند که هل می تواند با پنج نوع باکتری مضر که می توانند باعث حفره های دهانی شوند مبارزه کند. به طور دقیق هل می تواند تعداد این باکتری ها را تا ۵۴ درصد کاهش دهد.

۶- هل می تواند اثرات ضد عفونی کننده باشد و عفونت را درمان کند.

هل همچنین خاصیت ضد باکتریایی خارج از دهان دارد می تواند عفونت را درمان کند و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که روغن آن دارای ترکیباتی است که با پنج نوع رایج باکتری ها مبارزه می کند. با باکتری هایی همچون سالمونلا که منجربه مسمومیت غذایی و کمپیلوباکترمی شود که باعث التهاب معده می شود.

اگه از ما محصولی خریدی و راضی نبودی میتونی با خیال راحت پس بفرستی

7- کاهش سطح قند خون

با مصرف این ماده معجزه گر می توان قند خون را تا حد مناسبی کنترل کرد. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی و تغذیه با چربی بالا و کربوهیدرات (HFHC) موجب افزایش قند خون خود در مقایسه با رژیم غذایی معمولی می شود.

این آزمایش را بر روی موش هایی که از رژیم غذایی با چربی بالا و مصرف کربوهیدرات استفاده می کردند انجام دادند و شاهد کاهش قند خون موش هایی بودند که از این رایحه استفاده می کردند.

نحوه نگهداری هل

هل را نباید به مدت طولانی از پوسته خود جدا کنید زیرا به سرعت عطر و اسانس خود را از دست می دهد. در جای خشک و خنک در پوسته ی خودش نگهداری کنید. پودر آن نیز تا ۲۴ ساعت قابل نگهداری می باشد. هر چه هل کوچکتر و رنگ آن بیشتر باشد مرغوب تر است.

منع مصرف هل:

چه اشخاصی نباید از هل استفاده کنند:

بهرحال استفاده زیادی از هل برای کودکان و زنان شیرده و باردار مناسب نمی باشد و مصرف این ادویه به عنوان طعم دهنده در غذاها و یا چای و نوشیدنی ها برای این افراد مانعی ندارد.

افرادی که دارای طبع گرم هستند چون هل طبع گرم و خشک دارد.
افرادی که یبوست دارند کمتر استفاده کنند.
مصرف بیش از حد آن میتواند باعث طپش قلب شود.
توجه داشته باشید که از هر ماده ی موثر و مفیدی هم باید به اندازه و متعادل استفاده کنید.

برای خرید و دریافت قیمت هل به فروشگاه اینترنتی مینی مارکت مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مینی مارکت

مینی مارکت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خشکبار، با پایبندی به سه اصل کلیدی، ارائه محصولات ارگانیک و پاک، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا، مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است. تمام محصولات مینی مارکت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده اصلی به دست شما مصرف کننده محترم می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]