اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008035493216256

خواص زرشک برای سلامتی

کد: 140008035493216256

https://bit.ly/3nwXi5Q

، تهران , (اخبار رسمی): مصرف زرشک از قدیم الایام در بین مردم رواج داشته است. برای استفاده های گوناگون از زرشک استفاده می شود. زرشک را یک عصاره شفا بخش می دانند.

خواص زرشک
خواص زرشک

زرشک دارای خواص و فواید زیادی برای سلامت انسان می باشد، تمامی قسمت های زرشک اعم از ریشه تا ساقه و میوه همگی در پزشکی کاربرد دارد، زرشک برای بیماری های دستگاه گوارش بسیار مفید است.

ما می خواهیم در این مطلب به ارائه خواص کم نظیر زرشک بپردازیم...

زرشک گیاهی است که ایرانیان از میوه آن در غذاها، به عنوان یک نوشیدنی و به شکل مربا و شربت استفاده می‌کنند. زرشک طبعی سرد و خشک دارد . این دانه‌های کوچک دارای مقدار زیادی ویتامین c هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شوند . این دانه‌های ترش و خوشمزه خواص زیادی دارند و برای بدن نیز بسیار مفید هستند.

بربرین موجود در زرشک موجب کاهش کلسترول، کاهش قند و تپش منظم قلب می شود. زرشک سیاه نسبت به زرشک قرمز کمیاب تر است.

زرشک قرمز خود به سه دسته کوهی، پفکی و دانه اناری تقسیم می شود. خراسان از جمله منطقه پربار زرشک قرمز است.

خواص زرشک:

خواص زرشک برای تقویت قلب

زرشک دارای ترکیب فعالی به نام بربامین می باشد که این ترکیب از قلب انسان در برابر آسیب به بافت جلوگیری می کند. زرشک در تنظیم غلظت یون های کلسیم نیز موثر است. یون های کلسیم مانع از سکته های قلبی می شود.

مبارزه با عفونت‌ها

براساس مطالعات، زرشک به‌لطف بربرین‌ خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی دارد. زرشک با جلوگیری از اتصال باکتری‌ها به سلول‌های انسان می‌تواند از بروز عفونت‌ها جلوگیری کند. از خواص زرشک برای درمان التهاب و بهبود انواع عفونت‌ها در بدن استفاده می‌شود. زرشک در بهبود عفونت مثانه، عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه گوارش موثر است.

تاثیر میوه‌ زرشک در مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری از ریشه‌ آن بیش‌تر است. زرشک به بهبود گلودرد، گرفتگی بینی، درمان سینوزیت و بهبود برونشیت و برخی دیگر از ناراحتی‌های رایج دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از دیگر خواص زرشک این است که به درمان عفونت‌های ناشی از قارچ پوستی نیز کمک می‌کند.

زرشک منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها

زرشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما در برابر تهدید های خارجی می شود. شما اگر زرشک مصرف کنید منبع زیادی از آنتی اکسیدان را در بدن خود وارده کرده اید که این مسئله از استرس شما می کاهد و رادیکال های آزاد بدن را از بین خواهد برد. تحقیقات نشان می دهد کسانی که زرشک مصرف می کنند و این گیاه را به صورت روزمره در رژیم غذایی خود قرار می دهند به صورت قابل توجهی سالم هستند.

زرشک، درمان مشکلات گوارشی

بربرین ماده‌ای است که در ترکیبات زرشک وجود دارد و با کمک به ماهیچه‌های صاف که دیواره‌های روده را می‌پوشانند به بهتر شدن گوارش غذا و کاهش دردها و بیماری‌های گوارشی کمک می‌کند.

پاک سازی کبد و کیسه صفرا با زرشک

استفاده از زرشک باعث تقویت کبد می‌شود. کبد وظیفه تصفیه خون، تولید صفرا، سم‌زدایی، هضم چربی ها، تجزیه هورمون‌ها و ذخیره ویتامین‌ها و آهن را بر عهده دارد.

زرشک سطح کلسترول را کنترل می کند
زرشک همچنین یک فواید سلامتی فوق العاده برای انسان دارد و به کنترل سطوح کلسترول معروف است . فیبر رژیمی موجود در زرشک برای مهار کلسترول غیر ضروری در روده بزرگ است که به نوبه خود تولید سطوح کلسترول خوب را افزایش و بهینه می سازد.

زرشک جریان خون را بهبود می بخشد

داشتن جریان خون مناسب باعث می شود تا اکسیژن به تمام قسمت های بدن فرستاده شود، زرشک با خاصیت ریلکس کنندگی رگ های خونی و آسان کردن فعالیت قلب باعث می شود تا شما جریان خون مناسبی داشته باشید.

کمک به درمان اسهال با زرشک

قرن هاست که از زرشک برای درمان اسهال استفاده می شود. مصرف این ماده به خصوص برای درمان اسهال های عفونی مفید است.

زرشک برای منظم شدن دوره های قاعدگی در زنان مفید است

خیلی از عوامل وجود دارند که باعث بی نظمی در دوران قاعدگی می شوند، یک راه حل موثر استفاده از زرشک می باشد، مطاعات نشان می دهد که زرشک برای مقابله با این اختلال مفید است.

مضرات گیاه زرشک

اگر در مصرف زرشک زیاده‌روی کنید باعث نفخ در شکم می‌شود.

استفاده زیاد از زرشک و مشتقات آن (برگ و ساقه) برای زنان باردار مناسب نیست، چون رحم را تحریک می‌کند و امکان دارد باعث سقط جنین شود.

اگر به مدت طولانی و بسیار زیاد از زرشک استفاده کنید، سبب ناراحتی معده و روده‌ها خواهد شد و جذب کافی ویتامین B در بدن را مشکل می‌کند.

عصاره‌ای که از برگ‌ها و پوست زرشک گرفته می‌شود، اگر بدون محدودیت مصرف شود مسمومیت ایجاد می‌کند.

استفاده بیش از حد زرشک امکان دارد باعث بروز عوارضی مانند شوک، تهوع، استفراغ، کاهش فشارخون، کاهش ضربان قلب، خون دماغ و آسیب به کلیه شود.

بدون نظارت پزشک، عصاره گیاهی زرشک را به کودکان ندهید.

بهتر است در دوران بارداری و شیردهی معصاره گیاهی زرشک را قطع کنید.

خرید انواع زرشک اصل قائنات با ضمانت بازگشت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مینی مارکت

مینی مارکت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خشکبار، با پایبندی به سه اصل کلیدی، ارائه محصولات ارگانیک و پاک، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا، مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده است. تمام محصولات مینی مارکت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده اصلی به دست شما مصرف کننده محترم می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]