اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001295092316010

چگونگی رفع مشکل صدای دوربین مداربسته در سیستم های حفاظتی و نظارتی

کد: 140001295092316010

https://bit.ly/32oX1aZ

، (اخبار رسمی): برای داشتن صدا در انتقال تصویر بر روی تلفن همرا، تبلت و کامپیوتر و همچنین برای ضبط کردن آن باید وارد بخش فشرده سازی یا Encoding دستگاه NVR شوید. بر اساس شماره کانال دوربین، تیک صدای آن را فعال کنید تا شروع به ضبط صدا کند و در انتقال تصویر صدا را هم داشته باشید.

چگونگی رفع مشکل صدای دوربین مداربسته در سیستم های حفاظتی و نظارتی
چگونگی رفع مشکل صدای دوربین مداربسته در سیستم های حفاظتی و نظارتی

گاهی ممکن است متوجه صدای دوربین مداربسته بشوید و ندانید آن صدا برای چیست؟ نیازی به نگرانی نیست در ادامه برخی از مورادی که موجب می شوند صدای اخطار دوربین مداربسته و یا DVR در بیاید را برایتان شرح خواهیم داد، پس در ادامه همراه ما باشید.

دلایل شنیدن صدای دوربین مداربسته و دستگاه ضبط

  • قطع ارتباط دوربین مداربسته و DVR به IP های شبکه دقت کنید تنظیمات هارد دیسک خرابی فن خنک کننده خرابی دوربین مداربسته هشدارهای امنیتی برای رمز سیستم مداربسته

تنظیمات صدای دوربین مداربسته

برای آنکه بتوانید از طریق دوربین و یا دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR/NVR صدای محیط را ضبط کنید تنها دو حالت وجود دارد:

  • متصل کردن میکروفن به دوربین مداربسته

عموما از این روش برای اتصال دوربین هایIP  به میکروفون استفاده می کنند. استفاده از میکروفون به صورت جداگانه مزایای زیادی دارد که شامل قرارگیری میکروفون در فاصله ایی نچندان نزدیک به دوربین، عدم تشخیص آن برای افراد و استفاده از یک کابل برای ارسال اطلاعات صوتی و تصویری می باشد. می توانید به واسطه فیش AV میکروفون را به دوربین مداربسته IP متصل نمایید. لازم به ذکر است که برخی از دوربین های IP مجهز به ضبط صدا است.

دوربین های آنالوگ به گونه ایی طراحی می شوند که میکروفون درون خود دوربین قرار دارد و برای استفاده از آن تنها کافی است به تنظیمات نرم افزاری دوربین مداربسته آنالوگ مراجعه کنید. یکی از معایب اینگونه دوربین ها این است که کیفیت صدایی که ضبط می کنند چندان قابل قبول نمی باشد.

متصل کردن میکروفن به دستگاه DVR

در صورتی که در سیستم مداربسته آنالوگ تمایل به استفاده از میکروفون را دارید باید میکروفون را به واسطه پورت A-V به دستگاه DVR متصل نمایید. در صورتی که دوربین مداربسته آنالوگ شما دارای میکروفون می باشد باید وارد تنظیمات آن شده و ویژگی Audio آن را غیر فعال کنید و سپس وارد تنظیمات DVR شده و تنظیمات ضبط صدای دوربین را فعال نمایید.

تنظیمات نرم افزاری صدای دوربین مداربسته

در دوربین های تحت شبکه AVTECH با وارد کردن IP دوربین مداربسته در Internet Explorer می توانید به سادگی به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. تنها تنظیماتی که نیاز است برای آن انجام دهید Enable کردن ویژگی Audio است. در قسمت Audio می توانید تنظیماتی چون حجم ورودی صدا، نوع فرمت صوتی صدا و… را انجام بدهید. یکی از بهترین فرمت های صدا برای دوربین مداربسته G711 است.

دستگاه NVR: برای شنیدن صدا از طریق دستگاه NVR می توانید خروجی HDMI دستگاه خود را به تلویزیون متصل کنید و سپس با اضافه کردن دوربین روی NVR و کلیک کردن نشانه گر ماوس بر روی علامت اسپیکر در کنار شماره کانال دوربین در صفحه صدای محوطه را بشنوید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید خروجی صدا را از طریق دستگاه NVR بشنوید استفاده از بلندگو است.

برای داشتن صدا در انتقال تصویر بر روی تلفن همراI، تبلت و کامپیوتر و همچنین برای ضبط کردن آن باید وارد بخش فشرده سازی یا Encoding دستگاه NVR شوید. بر اساس شماره کانال دوربین، تیک صدای آن را فعال کنید تا شروع به ضبط صدا کند و در انتقال تصویر صدا را هم داشته باشید. دقت کنید اگر چند تا میکروفن داشتید باید تیک صدای کانال مربوط به آن ها را هم فعال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید