اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003185168913815

رنگ های مختلف چه تاثیری در طراحی داخلی دارند؟

کد: 140003185168913815

https://bit.ly/2Siwz1l

، اصفهان , (اخبار رسمی): روان شناسی رنگ، نقش بسیار مهمی را در طراحی هر فضایی ایفا می کند

رنگ های مختلف چه تاثیری در طراحی داخلی دارند؟
رنگ های مختلف چه تاثیری در طراحی داخلی دارند؟

قرمز، گرم ترین مورد در میان رنگ هاست. رنگ قرمز تحریک کننده و نیرومند است اما این توانایی را هم دارد که تحریک پذیری را در فرد افزایش دهد. اگر بخواهیم در زمینه آموزش طراحی داخلی صحبت کنیم، استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب (یا هر فضای دیگری که با ریلکس کردن در ارتباط است، غیر منطقی و نادرست تلقی می شود. 
از سوی دیگر، رنگ آبی معانی و جنبه های مختلفی دارد اما به طور کلی، این رنگ بر احساساتی از قبیل نظم و ترتیب و آرامش اثرگذار است. در طراحی داخلی، آبی مناسب ترین رنگ برای فضاهایی است که در آنها تفکر و کار و فعالیت دشوار صورت می گیرد. 

رنگ های قهوه ای روشن (مانند بژ)، کرک و خاکستری را به عنوان رنگ های خنثی می شناسیم. در واقع، هر رنگی که به شدت به سفید یا آبی کمرنگ نزدیک باشد، در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرد.

رنگ سیاه، گرچه از نظر تکینیکی یک رنگ خنثی محسوب می شود، اما دارای تاثیرات روان شناسانه متفاوتی است. در طراحی داخلی منزل، استفاده از رنگ سیاه، برای ایجاد تاثیرات نمایشی و شدید، یک گزینه بسیار مناسب به شمار می آید. 

رنگ سفید در طراحی داخلی به محیط حس طراوت و تازگی می بخشد. سفید از قدیم به عنوان رنگی آرامش بخش شناخته شده و برای آرام ساختن فضا استفاده می شود. رنگ سفید برای محیط های پر استرس مانند دندانپزشکی ها می توان مفید باشد. سفید حس تمیزی و نو بودن را نیز به محیط می بخشد.

رنگ زرد، به صورت ناخودآگاه نور و روشنی خورشید به همراه گرما را یادآوری می کند. از رنگ زرد روشن برای باز کردن فضا می توان استفاده کرد. این رنگ انرژی بخش بوده و به تقویت حافظه و بهبود عملکرد افراد به هنگام مطالعه نیز کمک می کند.

از دیگر مزایای استفاده از رنگ زرد برای خانه، می توان به تحریک اشتها اشاره کرد. از آن جا که رنگ زرد در دسته بندی رنگ های گرم قرار می گیرد محرک اشتها است. اگر نمی خواهید از رنگ زرد به تنهایی استفاده کنید از خاکستری خنثی برای تکمیل پالت رنگی خانه تان بهره بگیرید.
رنگ سبز نمادی از طبیعت و طبیعت نیز نماد زایش و زندگی است. رنگ سبز از رنگ های آرامش بخش محسوب می شود که حس تازگی و زندگی را به محیط می بخشد. تحقیقات نشان داده رنگ سبز برای اتاق دانش آموزان رنگ مناسبی محسوب می شود زیرا سرعت خواندن و یادگیری را در آن ها افزایش می دهد.

رنگ خاکستری از رنگ هایی است که در مورد آن کم لطفی شده و کمتر افراد در دکوراسیون داخلی از آن بهره گرفتند. رنگ خاکستری برای محیط های رسمی رنگ بسیار مناسبی محسوب می شود. دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ خاکستری در محیط می تواند شما را خسته و کسل کند.

رنگ نارنجی را بیشتر به تم های پائیزی و فضای گرم خانه در شب های زمستانی می شناسیم اما حقیقت آن است که رنگ نارنجی در طراحی به علت گرمایی که دارد نماد عشق و انرژی محسوب می شود.

رنگ نارنجی نمادی از شادی، نشاط، تحرک و فوران احساسات است. از رنگ نارنجی برای آشپزخانه و محیط هایی که می خواهیم گرما و صمیمیت را تداعی کنند استفاده می شود. رنگ نارنجی برای کسانی که ریشه های افسردگی دارند گزینه مناسبی در طراحی داخلی محسوب می شود. اگر زیاد دچار گرفتگی خلق می شوید حتما از رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل استفاده کنید.

رنگ فیروزه ای رنگی است که برای اتاق خواب ها و استراحت گاه ها استفاده شده و خاصیت خستگی زدایی دارد. می توانید از نور پردازی های فیروزه ای برای جذاب تر نشان دادن فضا نیز استفاده کنید.
رنگ صورتی را بیشتر به نام یک رنگ دخترانه می شناسیم در حالی که در دکوراسیون خانه از این رنگ می توان استفاده زیادی کرد. صورتی رنگ ملایمی است که شما را دعوت به آرامش می کند. افرادی که اندکی پرخاشگری دارند می توانند از رنگ صورتی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند.

رنگ صورتی تمایل به خوردن غذاهای ناسالم را کاهش داده و شما را به سمت سلامتی سوق می دهد. رنگ صورتی، رنگ خوبی برای اتاق دختر بچه ها است. این رنگ علی رغم ملایم بودن پر از نشاط و شادی است.

رنگ بنفش یاد آور ثروت، تجملات و فراوانی است و اصولا در طراحی داخلی رنگ شیکی محسوب می شود. رنگ بنفش دارای خاصیت هایی به لحاظ علم پزشکی نیز هست؛ بیش فعالی کلیه و مثانه، شب ادراری، ناهنجاری های عصبی و بیماری های شدید ذهنی، صرع و بی خوابی را درمان می کند. رنگ بنفش قلبتان را سرشار از آرامش خواهد کرد.

 

جدیدترین ایده های طراحی داخلی منزل در سایت زجاجی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آینه و دکوراتیو زجاجی

گروه آینه و دکوراسیون زجاجی به مدیریت جناب آقای محسن زجاجی با تکیه بر تجربه نیم قرن ، گروه خود را به سبب علاقه مندی به این حرفه و با هدف نوآوری های بیشتر در زمینه دکوراسیون گسترش داده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل