اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004035194915670

چه افرادی باید بردگیم بازی کنند؟

کد: 140004035194915670

https://bit.ly/35XTbY0

، تهران , (اخبار رسمی): اگر شما از دسته افراد اجتماعی هستید، به احتمال زیاد با بردگیم ها آشنا هستید؛ اما از طرفی امروزه بازی‌های مجازی مجال استفاده از این بازی‌ها را گرفته‌اند و اکثر افراد غرق در گوشی خود هستند. حال ما تصمیم داریم در ادامه با بررسی بردگیم ها بپردازیم و شما را با این دست از بازی‌ها آشنا کنیم.

چه افرادی باید بردگیم بازی کنند؟
چه افرادی باید بردگیم بازی کنند؟

بردگیم (Board game) چیست؟

بردگیم ها در واقع همان بازی‌های رومیزی هستند که در قدیم به آن‌ها بازی‌های تخته‌ای نیز گفته می‌شد. این بازی‌ها در ظاهر گویا محدود به یک صفحه، ورق، مهره و تاس هستند؛ اما در اصل این‌چنین نیست و در باطن بازی‌ها داستان و استراتژی به خصوصی وجود دارد. همچنین این بازی‌ها طبق یکسری قانون هدایت می‌شوند که متناسب با نوع بازی متفاوت هستند.

انواع بردگیم ها

بردگیم ها بر اساس داستان و قوانینی که دارند، در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. البته قرار دادن هر بازی در هر دسته، به سلیقه و نظر شما بستگی دارد، اما به‌طورکلی دسته‌بندی‌های مشخصی برای بردگیم ها در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بازی‌های آموزشی: بازی‌هایی محسوب می‌شوند که در کنار بازی، موضوعی را نیز آموزش می‌دهند. این دست از بازی‌ها به‌طورمعمول برای آموزش به کودکان مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما این به آن معنا نیست که بزرگ‌سالان نمی‌توانند به بازی به آن‌ها بپردازند.

بازی‌های معمایی: بردگیم های معمایی از دسته بازی‌هایی محسوب می‌شوند که در آن‌ها باید مدام به تحلیل و تجزیه شرایط بپردازید. این اقدامات باید انجام شوند تا پشت پرده یک بازی کشف شود. به‌طورمعمول بازی‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، محبوبیت زیادی بین جوانان دارند.

بازی‌های استراتژیکی: بازی‌های استراتژیکی از دسته بازی‌هایی محسوب می‌شوند که داستان خاصی پشت آن‌ها نیست و تنها باید به برخی از قوانین توجه داشت. درواقع پیروی از قوانین باعث می‌شود که شما بتوانید بر رقبای خود چیره شوید.

بازی‌های تعاملی: بازی‌هایی که در آن‌ها نیاز است تا با مذاکره به پیروزی رسید، از جمله بازی‌های تعاملی محسوب می‌شوند. برای مثال بازی فکری جالیز از جمله بازی‌های تعاملی به شمار می‌آید که شما برای پیروزی، باید به تعامل و مذاکره با هم‌تیمی‌های خود بپردازید.

بازی‌های جاسوسی: بازی‌های جاسوسی که ژانر مافیایی دارند، باید به‌صورت گروهی و دسته جمعی بازی شوند. در این دست از بازی‌ها، بازیکنان رازی را در اختیار دارند که دیگر افراد نباید از آن‌ها مطلع شویند. برای مثال بازی کودتا یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی به حساب می‌آید که چنین ژانری دارد.

بازی‌های جنگی: اگر شما از دسته افرادی هستید که به فیلم‌های جنگی علاقه دارید، به احتمال زیاد طرفدار بازی‌های جنگی نیز خواهید شد. این دست از دست از بازی‌ها داستانی جنگی دارند. برای مثال می‌توان به فیلم و بازی گیم آف ترونز اشاره کرد که در ژانر جنگی یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید.

فواید در نظر گرفته شده برای بردگیم ها

بازی‌های رومیزی از جمله بازی‌های گروهی هستند که شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود آن‌ها را انجام دهید. نکته مهمی که باید درباره انجام این بازی بدانید، این است که هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد و تمام افراد در هر سن و سال، جنسیت و شغلی که دارند، می‌توانند به انجام آن‌ها بپردازند. در ادامه به فوایدی که این بازی‌ها به همراه دارند، اشاره می‌کنیم تا از آن‌ها مطلع شوید.

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

برخی از بازی‌ها می‌توانند برای افرادی که فعالیت ذهنی کمی دارند، مناسب باشند. همان‌طور که می‌دانید، اگر سلول‌های مغز فعالیت کمی داشته باشند، فرد دچار آلزایمر می‌شود. از همین رو در بسیاری از مواقع به افرادی که سن بالایی دارند، حتی سالمندان، بازی‌های رومیزی را پیشنهاد می‌دهند تا بتوانند سلول‌های مغز خود را قوی کنند.

بهبود روابط اجتماعی

همان‌طور که گفته شد، اکثریت بردگیم ها به سن و سال، جنسیت و مواردی از این دست محدود نمی‌شوند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که شما کودک هستید یا بزرگ‌سال! زن هستید یا مرد! تنها چیزی که اهمیت دارد ایجاد تعامل و همفکری است. برای مثال شرایطی را تصور کنید که کودک شما رابطه اجتماعی ضعیفی دارد، حال اگر شما بتوانید به‌واسطه بازی کودک را به تعامل وا دارید، این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین در برخی از محیط‌های کار نیز انجام این دست از بازی‌ها، می‌تواند از خستگی کار کم کند و شرایط بهتری را برای شما فراهم سازد.

رفع افسردگی و مشکلات خانوادگی

یکی از تاثیرات جالبی که برای بردگیم ها در نظر گرفته شده، بهبود شرایط افسردگی و مشکلات خانوادگی است. از همین رو اگر اعضای خانواده شما به این دست از مشکلات دچار هستند، می‌توانید با خریدن یک بازی مناسب، این مشکلات را برطرف کنید.

با توجه به آنچه در متن گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت که این بازی‌ها برای هر سن و جنسیتی مناسب هستند و افراد در هر شغلی که دارند، مانند کارمندان یک شرکت، کادر درمان و فروشندگان ابزارآلات باغبانی(مثل ابزاریکا) و ... می‌توانند به انجام این بازی‌ها بپردازند و علاوه بر سرگرمی، از مزیت‌های آن نیز بهره ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار