اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004035195015670

بازی فکری چطور انجام میشود؟

کد: 140004035195015670

https://bit.ly/3A2Il0M

، تهران , (اخبار رسمی): هر بازی رومیزی مکانیسم خاصی داره که به اون مکانیزم بردگیم هم گفته می‌شه. این استراتژی روند بازی و روش انجام اون رو مشخص می‌کنه. این‌جا با انواع مکانیزم‌ها آشنا می‌شین.

هر بازی فکری چطور انجام میشود؟
بازی فکری چطور انجام میشود؟

بازی کردن قطعا یکی از کارهای لذت‌بخش و جذابه، چه واسه بچه‌ها و چه واسه آدم بزرگ‌ها. دنیای بازی‌ها پر از جذابیت، هیجان، تجربه‌های جدید، شور و شادی و یادگیریه. می‌شه بازی کردن رو به‌عنوان یک مهارت هم بررسی کرد. بازی‌ها به انواع بسیار متنوعی تقسیم می‌شن. بازی‌های فکری و بردگیم‌ها یکی از انواع بسیار پرطرفدار بازی‌ها هستن. بردگیم‌ها که به‌تازگی از محبوبیت بیشتری تو بین افراد علاقه‌مند به بازی برخوردار شده‌ن، طیف بسیار وسیعی از سلیقه‌ها رو پوشش می‌دن. به‌خاطر جذابیت این موضوع، می‌خوایم یه نگاهی به مقوله‌ی مکانیزم بردگیم و بازی‌های رومیزی داشته باشیم.

هم‌چنان که با گذشت زمان، صنایع مختلف پیشرفته‌تر می‌شن، صنعت بازی هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته. بردگیم‌ها یا همون بازی‌های رومیزی، استراتژی‌ها و مکانیزم‌های مختلفی دارن. هر کدوم از بردگیم‌ها با مکانیزم خاصی طراحی می‌شن. اگه شما هم به دنیای شگفت‌آور بازی‌های فکری و بردگیم علاقه‌مندین با ما همراه باشین تا با انواع مکانیزم بردگیم و مکانیزم بازی فکری آشنا شیم.

مکانیزم های بردگیم

این مکانیزم ها برگرفته از استراتژی ها و نوع نگاه و فکر بازیکن به هر مرحله بازی هستن. انواع اونا شامل: card drafting - player elimination – voting – hand management – push your luck وour luck - push n - voting ی ها و نوع نگاه و فکر بازیکن به هر مرحله بازی هستن. انواع و ... اند که متناسب با هر بازی تعیین میشه.

مکانیزم بازی اصطلاحی استعاره‌ای هست که جنبه عملکردی یه بازی رو نشون میده. برای مثال در بازی Root ، یک مکانیزم مرکزی وجود داره که بازی را هدایت می‌کند. در این بازی درواقع شما باید با استراتژی مناسب، مناطق بیشتری از زمین بازی را تحت تسلط خود بگیرید. مکانیزم این بازی، به صورت Area Influeence (نفوذ منطقه‌ای) می‌باشد. مکانیزم یه بازی چیه؟ ساختار قوانین اون بازی یا شیوه‌هایی که برای تعامل با شرایط اون بازی طراحی شدن و بدین‌ ترتیب، چگونگی بازی (GamePlay) را شکل میدن. مثلا بازی مونوپولی؛ نکته بسیار جالب و تحسین برانگیز در ارتباط با بردگیم مونوپولی رساندن این میزان  از هیجانات و تبادلات مالی فقط و فقط با دو عدد تاس و یک برد بسیار ساده است. اخیرا نسخه های بسیار بسیار متفاوتی از مونوپولی با تم فیلم های سینمایی و سریال های پرطرفدار مانند فرار از زندان، گیم اف ترونز ، برکینگ بد ، هری پاتر و …روانه بازار شده است.

یک بازی فکری چطور طراحی میشود؟

طراحی بازی فکری، خود با انتخاب یک موضوع اصلی یا ایده اصلی شروع میشه که رویدادهای اون رو هدایت می کند. تمرکز اصلی شما روی مکانیزم بازی به گونه ای که منطقی باشد و بازیکنان را علاقه‌مند کند، می باشد.

بهترین بازی ها برای یک تفریح سرگرم کننده رو میشه به چند دسته تقسیم کرد:

بازی های جنگی ، بازی های استراتژیک ، بازی های علمی آموزشی ، بازی های کودکان ، بازی های مافیایی ، بازی های بر پایه کشاورزی و ابزار باغبانی ، بازی های خانوادگی ، بازی های دورهمی و ...

اما تمام این بازی ها از کجا قابل تهیه هستند ؟ جدا از اینکه خرید حضوری بازی فکری ، این روزها معقول و منطقی نیست؛ میتوان از بازارهای انلاین و فروشگاه های معتبر اینترنتی خرید بازی فکری، این عمل را انجام داد. خیلی از سایتها مثل دیجیکالا در حوزه های مختلفی مشغول به فعالیت هستند ولی سایت هایی که به طور تخصصی روی حیطه کاری خود تمرکز کرده اند میتوانند انتخاب بهتری باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چترنگ

با توجه به نیاز روزافزون همه‌ی افراد به سرگرمی های دورهمی، دوستانه و خانوادگی، پلتفرم چترنگ شکل گرفت تا با ایجاد یک بازار و فروشگاه بزرگ داخلی شامل تمام بازی های رومیزی ایرانی و خارجی (board game) و همچنین پازل های محبوب در کنار بازی های لگو، دسترسی به بازی های گروهی را برای همه ساده تر کند. این تیم که متشکل از متخصصین حوزه‌ی بازی و همچنین مهندسین IT می باشد، تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بازی های گروهی و ساده سازی آن انجام داده است. فروشگاه چترنگ کار خود را از سال 1398 آغاز کرد و با ارائه‌ی ارزش های ویژه به مشتریان و تحویل کالاهای درخواستی در کوتاهترین زمان بصورت کاملا رایگان، خیلی زود به یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی و آنلاین بازی در ایران تبدیل شد. چترنگ با در اختیار داشتن نماد معتبر پرداخت و تیم پشتیبانی همیشگی، امن ترین و آسوده ترین خرید را برای عاشقان بازی ها رقم زده است.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح