اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004065197513814

نشانه های کبد چرب چگونه و چه موقع خود را نشان می دهند؟

کد: 140004065197513814

https://bit.ly/3zY8fTD

، اصفهان , (اخبار رسمی): معمولا در بسیاری از موارد زمانی که کبد چرب بروز می کند فرد علائم زیر را در خود احساس می کند.

نشانه های کبد چرب چگونه و چه موقع خود را نشان می دهند؟
نشانه های کبد چرب چگونه و چه موقع خود را نشان می دهند؟

تغییر اشتها پیدا کرده اید
یکی از نشانه های کبد چرب عبارت است از همه ‌چیز خواری. به شکلی که همیشه احساس گرسنگی می کنید یا تمایل شدیدی به شیرینی ‌جات دارید. این عادت‌ چربی انباشته شده در کبد را بیشتر کرده و بیماری دائما شدیدتر می شود.

چاقی فزاینده و ناگهانی
افرادی که اضافه وزن دارند در معرض ریسک بالای بیماری کبد چرب هستند. از آن‌ جایی که نرخ چاقی در افراد رو به افزایش است، خطر شیوع این بیماری بیشتر از همیشه است. اما به طور معمول زمانی که فرد به کبد چرب مبتلا می شود، روند چاقی نیز رشد بیشتری پیدا می کند.

تغییرات شدید قند خون پیدا کردید
یکی از وظایف اصلی کبد ذخیره گلوکز در قالب ماده ای به نام گلیکوژن است. زمانی که کبد به دنبال بیماری عملکرد خود را از دست می دهد، قند اضافی از سطح خون به شکل منظم جمع آوری نمی شود و شما در بین سایر نشانه های کبد چرب، نوسان قندخون هم خواهید داشت.

احساس خستگی افراطی دارید
شاید این موضوع را به شکل دقیق نتوان به نشانه های کبد چرب نسبت داده اما نتیجه تحقیق دانشگاه نیومکزیکو نشان می دهد که 92.6 درصد از افراد مبتلا به این بیماری احساس خستگی، آشفتگی و ضعف عجیبی داشتند.

کدام علائم کبد چرب  خطرناک هستند؟

متاسفانه تحقیقات سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بسیاری از مردم علائم کبد چرب را نادیده می گیرند و به سادگی از کنار آن می گذرند. این سازمان دلایل مختلف از جمله پایین بودن سطح سواد افراد را عامل این رفتار می داند. با این حال برخی از علائم کبد چرب هشداردهنده و خطرناک هستند و بی توجهی به آن ها نتیجه ای جز مرگ زودرس ندارد.

- درد در ناحیه بالا سمت راست شکم یا هیپوکندریوم راست

این درد نیز از علائم کبد چرب است که تا وقتی به سیروز تبدیل نشود، بروز نمی‌ کند. ممکن است مایعات در شکم جمع شوند؛ اگر آب در بدن دچار عفونت شود، دردهای شکمی را تجربه خواهید کرد. درد گاهی خفیف و گاهی به قدری شدید است که فرد را به گریه می اندازد. بهتر است قبل از این مرحله برای درمان کبد چرب اقدام شود.

- خارش پوست

اصولا خارش تا زمانی که سبب آزردگی و تحریک نشود، چندان جدی گرفته نمی ‌شود، اما باید بدانید که احتمالا علت خارش پوست، وجود صفرا در خون باشد. وجود صفرا در خون خود از علائم کبد چرب است و نشان می دهد که کبد کارایی لازم را ندارد.

- آنژیوم یا رگ‌های عنکبوتی  (Spider angiomas)

دلیل ظاهر شدن این مویرگ ها، افزایش میزان استروژن در بدن است و نشانه ای از آن است که گوشزد می کند کبد به درستی کار نمی ‌کند. این مورد از علائمی است که هشدار ورود به مرحله حاد کبد چرب را می دهد.

- کبودی و خونریزی

کبودی و خونریزی از جمله علائمی از که باید به شدت جدی گرفته شود. توجه به موقع به این علامت درمان کبد چرب را امکان پذیر می کند. کبودی و خونریزی تنها از علائم کبد چرب نیست و ممکن است در سرطان ها نیز بروز کند اما نکته مهم جدی گرفتن آن است.

- بوی بد دهان

بوی بد دهان در برخی مواقع به علت مشکلات کبدی در بیماران با عنوان فتور هپاتیکوس بروز می کند. این مورد از علائم کبد چرب سبب ایجاد بویی شبیه کپک زدگی می شود که به واسطه وجود سطح بالای متیل دی سولفید در خون به وجود می ‌آید. نوشیدن قهوه بهترین راه برای برطرف کردن آن است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی