اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004085201016010

نسل جدید دوربین‌ های IP و دستگاه NV

کد: 140004085201016010

https://bit.ly/35ZOoWo

، (اخبار رسمی): از آنجایی که دوربین های مداربسته IP براساس استانداردها و پروتکل های شبکه ساخته شدند، می توانند از این تکنولوژی ها در حین رشد خود بهره بگیرند و برای توزیع ترافیک، مدیریت و نگهداری از بستر بستر شبکه استفاده نمایند.

نسل جدید دوربین‌ های IP و دستگاه NV
نسل جدید دوربین‌ های IP و دستگاه NV

دوربین‌های امنیتی مبتنی بر IP با کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی در بازار موجود است. این دوربین‌ها وضوح بهتر و زاویه دید وسیع‌تری داشته و تصاویر را بسیار دقیق و با کیفیت ارائه می‌کنند.

در جهان امروز استفاده از دوربین‌های مدار بسته همه‏‌گیر شده است، به طوری که در بسیاری از اماکن، بهره‌ برداری و راه‌اندازی دوربین مدار بسته به یکی از تجهیزات کاربردی برای ایجاد امنیت ، آرامش و پیشگیری از وقوع جرم تبدیل شده است. مدت زیادی است که دوربین‌ های مدار بسته پای خود را از انبارها ، کارخانه‌‏ها ، و اماکن نظامی فراتر گذاشته و وارد خیابان‌‏ها ، اماکن تجاری ، مراکز خرید و خانه‌ هایمان شده‌‌‌اند.

کارایی دوربین‌ های IP و دستگاه NVR

در دنیای حفاظت تصویری دیگر نسل دوربین های آنالوگ و DVR ها به پایان رسیده است. چرا که دوربین های آنالوگ کارایی مناسبی در مقابل دوربین های مداربسته ندارند. دوربین های مداربسته نسل جدید HD نیز با توجه به محدودیت های موجود امکان توسعه ندارند و با محدودیت های زیادی از جمله محدودیت فریم، کیفیت تصویر رزولوشن و افت کیفیت مواجه هستند. مهمترین محدودیت دوربین های آنالوگ، عدم تولید ان ها در کمپانی های دنیاست.

دوربین ‌مداربسته تحت شبکه  و NVR ها با وجود هزینه های بالاتر، از کیفیت بسیار بالاتر و امکانات تصویری بیشتری برخوردارند. دوربین های مداربسته تحت شبکه با امکان بهره گیری از هارد پیشرفته با یک سیستم پشتیبان که به شکل معمول به عنوان RAID شناخته می‌ شود را فراهم کرده اند. با بهره گیری از RAID ، اطلاعات در چند هارد توزیع خواهد شد. در صورتی که یک هارد مشکل پیدا کند ، فایل ‌ها بر روی هارد دیگری پشتیبان گرفته خواهد شد و می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات محفوظ می مانند.

علاوه بر توضیحاتی که گفته شد، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات لازم برای پشتیبانی از سخت‌ افزارهای دوربین مداربسته قدیمی این نیاز را به وجود می آورد که سیستم دوربین مدار بسته خود را بروزرسانی کنیم، در دوربین های مداربسته قدیمی آنالوگ به روز رسانی انجام نمیگیرد و همیشه با معیوب شدن تجهیزات باید این تجهیزات را تعویض نمایید پس چه خوب که این بروزرسانی تعویض دوربین های آنالوگ با دوربین‏‌های IP و NVR باشد. متاسفانه فکر اشتباهی است که دوربین‌ های IP و NVR گران‌تر از سیستم‌ های آنالوگ و DVR می باشد. احتمال دارد اول این تصور صحیح باشد ولی سیستم NVR نه فقط می‌تواند احتیاجات نظارت تصویری کاربر را تامین نماید، بلکه می ‌تواند مانند کلیدی برای از بین بردن احتیاجات ذخیره‌ سازی داده‌ ها عمل نماید و همچنین قابلیت نظارت تصویری از راه دور را هم بصورت پایدار فراهم نماید.

قابلیت های جدید دوربین‌ های IP و NVR

یک فکر اشتباه این است که تاسیسات مبتنی بر(ذخیره ساز) NAS خیلی پیچیده‌تر از DVRها هستند. این تصور احتمالا در گذشته صحیح بوده ، اما تولید کنندگان به تازگی خصوصیات و امکانات جدید plug-and-play را گسترش داده ‌اند تا نصب NVR را به آسانی امکان‌ پذیر نمایند .

در مجموع دستگاه های تحت شبکه از عمر بالاتر و بهره وری بیشتری برخوردارند. البته باید به حجم پروژه و کیفیت مورد نظر و توسعه های آینده نیز توجه داشته باشید. یک کارگاه کوچک حتما با یک سازمان بزرگ از لحاظ ساختار مدیریتی و نیازهای کاربران متفاوت است. ولی می توان در همان کارگاه کوچک نیز از دوربین های IP ارزان تر و سیستم شبکه درخور استفاده نمود که هم هزینه ها را کنترل نمایید و هم به یک سیستم به روز دسترسی داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید