اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004105205016629

گفتار درمانی بزرگسالان

کد: 140004105205016629

https://bit.ly/2SPBtTW

، (اخبار رسمی): اگرچه محققان در حال حاضر علت دقیقی برای لکنت زبان کودکان و بزرگسالان  تعیین نکرده‌اند، اما معتقدند که این امکان دارد که یک عامل ژنتیکی پشت این بیماری وجود داشته باشد.

گفتار درمانی بزرگسالان
گفتار درمانی بزرگسالان

موارد مختلف پزشکی و بیماری‌های مختلف می‌توانند بر صحبت کردن و مهارت زبانی افراد بزرگسال یا کودک تاثیر بگذارد و توانایی حرف زدن آنها را مختل کند. در اینجا  می‌خواهیم یکی از شایع‌ترین اختلالات گفتاری در بزرگسالان را بگوییم:

 درصد لکنت در گفتار هر فرد با فرمول زیر محاسبه می‌شود: 

۱۰۰*(تعداد کل کلمات)/(تعداد کلمات لکنت شده) =SR

 لکنت معمولا از کودکی شروع می‌شود فرد دارای لکنت عموماً در طول دوران زندگی با شرایط نامناسبی از قبیل آزار و اذیت  در دوران کودکی، عکس العمل‌های منفی شنوندگان، وضع نامناسب حین تحصیل و کار با رفتارهای نادرست مواجه می‌شوند به همین دلیل مداخله زودهنگام برای اصلاح مشکل گفتار درمانی بزرگسالان بسیار حیاتی و مهم است.

 اگرچه محققان در حال حاضر علت دقیقی برای لکنت زبان کودکان و بزرگسالان  تعیین نکرده‌اند، اما معتقدند که این امکان دارد که یک عامل ژنتیکی پشت این بیماری وجود داشته باشد.

زیرا افرادی که لکنت زبان دارند، حتماً در اعضای خانواده خود نیز فردی را دارند که دارای لکنت زبان باشد. البته بیماری لکنت زبان نیز می‌تواند توسط عوامل بیرونی پیچیده‌تر شود. زیرا کناره‌گیری از دیگران و شرمساری باعث اضطراب می‌شود و این به نوبه خود باعث انقباض بیشتر و اختلال در عضلات گفتاری می‌شود. 

کسانی که لکنت زبان دارند، برای کنترل میزان گفتار و نظارت بر نحوه تنفس خود با این متخصصان آسیب شناس گفتاری کار می‌کنند. افرادی که  لکنت دارند با تمرین و حضور در جلسات پی‌درپی گفتاردرمانی ،گفتارشان  با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانواده توانمند

ما در تیم خانواده توانمند متعهد شده‌ایم همیار خانواده کودکان با نیازهای ویژه باشیم تا کودکان با‌ نیازهای ویژه نیز بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را کشف و پرورش دهند.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی