اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003235175316629

تاثیر کاردرمانی بر کودکان

کاردرمانی کودکان با نیازهای ویژه

کد: 140003235175316629

https://bit.ly/3pMbPeG

، (اخبار رسمی): متاسفانه برخی از خانواده‌های که دارای فرزند با نیازهای ویژه هستند فکر می‌کنند کاردرمانی تنها ویژه بزرگسالان است و کودکان خاص با انجام فعالیت و کاردرمانی در منزل کمتر می‌توانند به نتیجه برسند. در حالی که کار کودک بازی کردن و یادگیری است.

کاردرمانی علمی است که با استفاده از تکنیک‌های گوناگون به درمان افرادی که از اختلالات جسمی و روانی رنج می‌برند کمک می‌کند تا این افراد با به کار بردن این تکنیک‌ها از شرایط زندگی بهتری برخوردار شوند به عبارت ساده تر کاردرمانی به معنای استفاده درمانی از فعالیت‌ها و کارهای روزمره برای افراد و گروه‌ها به منظور آسان کردن مشارکت آن‌ها در نقش زندگی و موقعیت‌های اجتماعی می‌باشد.

کاردرمانی به افراد برای رسیدن به استقلال در تمام زوایای زندگی و به کودکان دارای با نیازهای ویژه برای پیشرفت در مهارت های حرکتی، فیزیکی و ادراکی و نیز بالا بردن عزت نفس و احساس موفقیت درمان های مناسب ارائه می کند.

متاسفانه برخی از خانواده‌های که دارای فرزند با نیازهای ویژه هستند فکر می‌کنند کاردرمانی تنها ویژه بزرگسالان است و کودکان خاص با انجام فعالیت و کاردرمانی در منزل کمتر می‌توانند به نتیجه برسند. در حالی که  کار کودک بازی کردن و یادگیری است و مادران و پدران می‌توانند در کنار  کاردرمانگر مهارت‌های کودک را برای فعالیت‌های بازی، انجام تکالیف مدرسه و فعالیت‌های زندگی روزمره مثل نقاشی با رنگ‌های متضاد (در ادامه به توضیح آن پرداختم.) ارزیابی و آنها را با فعالیت‌های همان گروه سنی مقایسه کند.

طبق نظر انجمن کاردرمانی آمریکا ( AOTA) کاردرمانگر علاوه بر سر و کار داشتن با رفاه جسمانی فرد، عوامل محیطی و اجتماعی را که  ممکن است به روش های مختلف  از عملکرد فرد ممانعت کند، مورد توجه  قرار می دهد.

چه کسانی به کاردرمانی نیاز دارند؟

طبق نظر انجمن کاردرمانی آمریکا، کودکان دچار مشکلات  پزشکی زیر می توانند از کاردرمانی بهره ببرند: آسیب‌ها یا نارسایی‌های مادر زادی، اختلال یکپارچگی حسی، آسیب‌های ضربه‌ای به مغز یا نخاع، اختلالات یادگیری، درخودماندگی،اختالات فراگیر رشد، آرتروز روماتیسمی کودکان، اختلالات ذهنی یا رفتاری، شکستگی استخوان یا دیگر آسیب‌های استخوانی، تاخیر رشدی، شرایط پس از جراحی، سوختگی‌ها، مهره‌های شکاف دار، قطع عضو، سرطان، آسیب‌های شدید دست، اسکلروزیس های متعدد(M.S) ، فلج مغزی و بیماری‌های مزمن دیگر.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانواده توانمند

ما در تیم خانواده توانمند متعهد شده‌ایم همیار خانواده کودکان با نیازهای ویژه باشیم تا کودکان با‌ نیازهای ویژه نیز بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را کشف و پرورش دهند.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان