اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008225522116629

روش‌های جدید برای درمان اوتیسم

کد: 140008225522116629

https://bit.ly/3CcYssr

، (اخبار رسمی): از سوالات مهم خانواده‌های بچه‌های اوتیسم این است که آیا اوتیسم درمان دارد یا نه؟ در واقع باید بگوییم درمان اوتسیم نیازمند یک پروسه طولانی مدت است.

روش‌های جدید برای درمان اوتیسم
درمان اوتیسم| کاردرمانی برای کودکان اوتیسم

از سوالات مهم خانواده‌های بچه‌های اوتیسم این است که آیا اوتیسم درمان دارد یا نه؟! برای جواب به این سوال باید گفت هر مشکل یا مسئله‌ای راهی دارد البته اگر مشکل یا مسئله به درستی شناخته شده باشد!!!  مسئله اصلی کودکان و افراد اوتیسمی این است که مشکل و مسئله این گروه به درستی درک نشده‌است.گروهی معتقدند اوتیسم بیماری یا اختلال نیست یک نوع سبک زندگی است.پزشکان عموما افراد مبتلا به اوتیسم را بسته به شدت نقایص اجتماعی و رفتارهای بازدارنده به سه سطح تقسیم می‌کنند:

  1.  افرادی که در انتهای طیف و در بخش خفیف آن قرار دارند، دشواری‌های اندکی در تعاملات اجتماعی و تکمیل وظایف به خصوص دارند. 
  2. در حالی‌که افرادی که در وسط طیف قرار دارند، با چالش‌های میان فردی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکل زیادی در ایجاد تغییر دارند.
  3.  افرادی که شکل شدیدتری از اوتیسم را دارند، ممکن است ناتوانی‌های فکری نیز داشته باشند. این افراد همچنین ممکن است قادر به صحبت کردن نباشند و یا از نورها، صداها و بافت‌های به خصوصی به شدت احساس ناراحتی کنند. اوتیسم شدید می‌تواند به رفتارهای پرخاشگرانه، خشن و تکرارشونده‌ای مانند زدن سر به دیوار یا حمله به دیگران منجر شود.

کاردرمانی در اوتیسم

کاردرمانگر تلاش می‌کنند با استفاده از حداکثر توانمندی‌های مراجع باعث ایجاد حس استقلال و کفایت درونی در فرد شوند، به این منظور گاهی ممکن است به تطابق محیط فرد و استفاده از حمایت خانواده نیز بپردازند.

کاردرمانگران با استفاده از فعالیت های روزمره و توانایی افراد دارای اختلال اوتیسم به آنان کمک میکنند تا در محیط های مختلف از جمله منزل خود عملکرد مناسبی داشته باشند در ضمن کاردرمانگران برای کمک به افراد دارای اختلال اوتیسم شرایط و محیط زندگی آنان را بررسی میکنند تا عواملی که مانع پیشرفت افراد دارای اختلال اوتیسم میشود را شناسایی کنند و برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند. به همین خاطر کاردرمانگران همواره از مشارکت والدین استفاده میکنند تا اهداف کاردرمانی در اوتیسم محقق شود. کاردرمانگران در جلسات ارزیابی افراد و کودک دارای اختلال اوتیسم به خانواده های در مورد دکوراسیون مناسب افراد اوتیسم توصیه های میکنند تا کودک در محیط زندگی خود ، فضای مناسبی داشته باشد.

توصیه های کاردرمانگران برای دکوراسیون مناسب افراد اوتیسم

اولین گام برای طراحی فضایی مناسب طراحی اوتیستیک استفاده پلان با سیرکولاسیون فضایی ساده است مثلا از طراحی راهرو های طولانی اجتناب کنید چون باعث گمراهی آن ها شود.

  1. استفاده از سادگی خطوط صاف مبلمان ،تعریف جایگاه وسایل اجتناب از گوشه های تیز باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز در این افراد میشود
  2. چیدمان باید امنیت بیشتر باید طوری باشد که والدین در همه شرایط امکان مشاهده فرزندش را داشته باشد 
  3. انتخاب متریال های ساده و بدون طرح طبیعی در مبلمان ، بدون سطوح بسیار انعکاس پذیر،  و طراحی پارچه های لطیف و روشن ایده مناسبی برای کودکان مبتلا به اوتیسم محسوب میشود
  4. طبق آخرین مطالعات کودکان ASD تمایل دارند صورتی ، سبز ، قهوه ای و صورتی پاستلی را انتخاب کنند. رنگ های سرد مانند آبی و سبز بسیار تسکین دهنده هستند. طراحی داخلی با تم رنگی تک رنگ نیز انتخاب خوبی خواهد بود.
  5. نورپردازی، بخش مهمی از طراحی داخلی در هنگام طراحی برای کودکان اوتیسم است، زیرا کودکانی که مشکلات حسی دارند در مقایسه با دیگر کودکان نسبت به نور حساسیت بیشتری دارند و استفاده از روشنایی غیر مستقیم بهترین راه حل برای راحتی آنها است. به جای لوسترهای پر نور، روشنایی کم نور سقفی گزینه بهتری خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانواده توانمند

ما در تیم خانواده توانمند متعهد شده‌ایم همیار خانواده کودکان با نیازهای ویژه باشیم تا کودکان با‌ نیازهای ویژه نیز بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را کشف و پرورش دهند.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان