کد: 140005035343016706

محل سکونت در زمان تحصیل در استرالیا

کد: 140005035343016706

https://bit.ly/3xZDZWS

، اصفهان , (اخبار رسمی): وقتی حرف از مهاجرت تحصیلی می شود یکی از مهمترین گزینه هایی که هر دانشجوی بین المللی بعد از پذیرش با آن مواجه است محل سکونت می باشد چرا که دانشجو باید بتواند مکانی را بیابد که ویژگی‌های مهمی مثل نزدیکی به محل دانشگاه ،امنیت،و مناسب بودن قیمت اجاره بها را داشته باشد .

محل سکونت در زمان تحصیل در استرالیا
محل سکونت در زمان تحصیل در استرالیا

نکته آخر با دقت شرایط انتخاب انواع اقامتگاه های دانشجویی را بخوانید و بدانید،تا دچار سرگردانی و نگرانی نشوید.

محل سکونت در زمان تحصیل در استرالیا

وقتی حرف از مهاجرت تحصیلی می شود یکی از مهمترین گزینه هایی که هر دانشجوی بین المللی بعد از پذیرش با آن مواجه است محل سکونت می باشد چرا که دانشجو باید بتواند مکانی را بیابد که ویژگی‌های مهمی مثل نزدیکی به محل دانشگاه ،امنیت،و مناسب بودن قیمت اجاره بها را داشته باشد تا در یک کشور غریبه با مبالغ زیاد محل های اقامت دچار درماندگی نشود برای همین تصمیم گرفتیم شما را با انواع مکان های اقامت دانشجویی در استرالیا آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

بهترین محل‌های سکونت در استرالیا در حین تحصیل

 homestay

یکی از بهترین گزینه ها برای اولین روزهای اقامت انتخاب محل اسکان به وسیله دانشگاه است تا مکان مناسبی را مستقیماً به شما معرفی کند. این مکان منزل خانواده ای شهروند استرالیا و یا دارای اقامت دائم در این کشور است که مورد تایید دانشگاه و تایید مراجع گزینش ها و صلاحیت های مختلف است، تا به این ترتیب هم مکان اقامت مورد تایید را بیابید و هم با فرهنگ ،ارتباط ها و حتی خیابان ها از طریق خانواده های مورد نظر آشنا شوید. خانواده ای که در فرودگاه به استقبالتان می آید،و در روزهای اول با شما در مسیر مدرسه یا دانشگاه همراه هستند.ضمن اینکه شما می توانید به دانشگاه ها نکاتی که در مورد هوم استی مایلید را اطلاع بدهید مثلا اینکه حتماً غذا حلال باشد به این ترتیب شما صاحب محل اقامتی شده‌اید با غذای کامل در هر سه وعده .

یک خانه کامل با آب ،برق ،اینترنت که اتاقی از آن متعلق به شماست و از این طریق با فرهنگ قوانین و آداب و رسوم مردم محل اقامت خود آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

شما در هوم استی می توانید کوتاه مدت یا بلند مدت بمانید برای یافتن آن به دو نشانی ایننرنتی مراجعه بفرمایید.

www.homestaynetwork.org  و www.homestay.com

هوم استی با وجود داشتن امکانات مختلف قیمتهای بسیار مناسب تری نسبت به مکان های دیگر اقامتی دارند که شما می توانید طبق انتخاب اتاق و غذا و وسایل رفاهی، آنها را با هزینه ای متغیر بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار انتخاب نمایید .ضمن اینکه شما با خانواده در ارتباط خواهید بود که آموزگاران خوبی برای قوانین و فرهنگ و پیچ و خم های زندگی در استرالیا هستند.

Residential college

دومین مکان اقامت برای دانشجویان بین المللی Residential college اپارتمان‌هایی ست که در ساختمان خود دانشگاه بوده یا در نزدیکترین مکان به دانشگاه هستند برای رزرو آنها ۴ سایت وجود دارد.

ü      www.flatmates.com.au  

ü      www.gumtree.com.au

ü      www.airbnb.com

ü      www.domain.com.au

شما در این مکان های اقامت میتوانید به راحتی از امکانات دانشگاه برخوردار شوید مثل اینترنت، کتابخانه و... همچنین زحمت رفت و آمد و هزینه آن را نداشته باشید. می توانید پیاده بروید یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اتاق تمیزی که هر هفته نظافت می‌شود را در اختیار داشته باشید با وعده های غذایی حاضر و آماده .
معمولاً چنین اقامتگاه هایی با احتساب مبالغ آب ،برق و غذا در هفته بین ۲۵۰ تا ۸۰۰ دلار است .فقط باید بدانید که در مدت زندگی در این آپارتمان ها ممکن است میزان هزینه هایی مثل اینترنت وغذا برای شما زیاد باشد یا اگر اجتماعاتی در محیط‌های خوابگاهی بود نتوانید در آنها عضو شوید.

Managed Student Apartment s

اگر مایلید در مکان هایی باشید که فقط دانشجویان در انجا باشند با مراجعه به ۴ سایت

ü      www.semesterinaustralia.com

ü      www.campuslivingvillages.com

ü      www.unilodge.com.au

ü      www.urbanest.com.au

آپارتمان های به شما نشان داده می‌شود که فقط و فقط برای اقامت دانشجویان آماده شده و در هر مجتمع آن بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو زندگی می کنند.اتاق ها یک نفره یا دو نفره هستند اما کلیه امکانات همانند دستشویی، حمام و آشپزخانه مشترک است. این آپارتمان ها از همه شرایط برای یک زندگی دانشجویی برخوردارند.

اتاق با تخت، کمد و میز و صندلی

مکانهای مطالعه

فضای بزرگ و مناسب برای شستشوی لباس ها

گردهمایی و دورهمی های اجتماعی

حفاظت شبانه روزی توسط مسئولین و پاسخ دادن به نیازهای دانشجو

مکان های تفریحی مثل باشگاه، سینما وکافه

آب ،برق ،گاز، اینترنت

و هزینه مناسب بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هفته

تنها مشکلاتی که شما میتوانید بااین مکان داشته باشید حریم خصوصی در آشپزخانه‌، هال و استفاده از سرویس‌های بهداشتی است که اشتراکی هستند یا این که با روحیات هم اتاقی خود سازگاری نداشته باشید.

Private Rental

اگر به حد کافی احساس استقلال می کنید و مایلید زودتر از آنچه امکان دارد با فرهنگ و روابط در استرالیا آشنا شوید می توانید خانه اجاره کنید یا به تنهایی یا با کسی که بتواند در هزینه ها شما را یاری نماید. پس به چهار سایت زیر مراجعه فرمایید.

ü      ‌www.flatmates.com.au

ü      www.gumtree.com.au

ü      www.airbnb.com

ü      www.domain.com.au

البته در این آپارتمان ها باید وسایل مورد نیاز زندگی را داشته باشید مبلغی به عنوان رهن و اجاره بپردازید و پرداخت همه قبوض بر عهده خودتان است .این مکان های سکونت نسبت به سه مکان قبلی گران تر میشود، هزینه این آپارتمان ها بنا به مبله بودن و نبودن، شیک بودن یا معمولی و عادی بودن بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار است ضمن اینکه هزینه غذا و بقیه موارد بر عهده خود دانشجو است و با صاحبخانه در ارتباط مستقیم هستید.در این نوع از اقامت کاملاً باید روی پای خود بایستید و بایدبه فکر غذا، پرداخت قبضها و  رهن و اجاره باشید اما بر اساس هزینه ای که دارید می توانید هر جا که مایلید و دوست دارید،از حومه تا مرکز شهر آپارتمان اجاره کنید.

حریم شخصی داشته باشید و سبک زندگی خودتان را انتخاب کنید، اما ارتباط با آژانس های املاک و انتخاب شریک مناسب برای زندگی دانشجویی از جمله سختی های این نوع زندگی است .

Halls of Residence

 این نوع سکونتگاه ها اقامتگاه هایی متعلق به موسسه های مختلفی اند که در محوطه دانشگاه یا نزدیک به آن احداث شده‌اند با اتاق خواب های اختصاصی با آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک یا حتی آشپزخانه و سرویس بهداشتی خصوصی. و با هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه .می توان گفت  همه دانشگاه ها چنین اقامتگاه هایی را به دانشجویی بین المللی ارائه می دهند.

مزیت ها

این موسسات امکانات رفاهی مثل استخر باشگاه و سینما برای دانشجویان دارند. این مکان ها نزدیک به دانشگاه یا در خود آن بوده و راحت و تمیز و تحت کنترل هستند. نزدیکی به سایر دانشجویان و حضور در گردهمایی ها جمع های هنری و ارتباط صمیمی بیشتر با دانشجویان بومی و غیر بومی از مزیت های دیگر این اقامتگاه هاست.

مشکلات

کمتر بودن حریم خصوصی

هزینه بالاتر (چرا که ممکن است حتی خدمات نظافتی داده نشود)

تهیه غذا،بر عهده دانشجو است

نداشتن آزادی در رفت و آمد ها

نکته آخر

با دقت شرایط انتخاب انواع اقامتگاه های دانشجویی را بخوانید و بدانید،تا دچار سرگردانی و نگرانی نشوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف