کد: 140006115408416706

تحصیل رشته MBA در استرالیا

کد: 140006115408416706

https://bit.ly/3h6cgxe

، اصفهان , (اخبار رسمی): کشور استرالیا یکی از بهترین و مورد پسند ترین مقصد های مهاجرت برای تحصیل در بین دانشجویان بین المللی است. در رده بندی که مرکز QS انجام داده مشخص شده، کشور استرالیا در میان پنج کشور نخست، به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی در رشته MBA برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارد.

تحصیل رشته MBA در استرالیا

همانگونه که می دانید تحصیل در رشته MBA به دانشجویان این تخصص را می‌دهد که چگونه باید یک کسب و کار را در وضعیت های مختلف و با تحولات و تغییرات مالی و جهانی مدیریت کرده و آن کار یا شرکت را با آن تغییرات تطبیق داده و متحول کنند.

همچنین دانشجویان با تحصیل این رشته روش عبور از بحران در یک وضعیت نامطمئن کاری را،می آموزند. لازم به یادآوری است که رشته MBA  به تخصصی تبدیل شده است که برای پیشرفت هر صنعتی و هر گونه وضعیت کاری لازم شده است،از این رو تحصیل در این رشته به ویژه در استرالیا موجب موفقیت و پیشرفت شغلی با درصد بالا و غیرقابل انکاری خواهد شد .

متقاضیان قبل از آنکه بخواهند در استرالیا در رشته MBA تحصیل کنند باید مواردی را برای خود مرور کرده و به آنها توجه کنند. نخست آن که باید از محتوای این رشته تحصیلی آگاه باشند و بدانند این رشته آیا در همه دانشگاه های مورد انتخاب شان ، آموزش داده می شود یا خیر؟ با دانستن این نکته،دانشجو دانشگاه خود را با آگاهی انتخاب می کند.

سپس باید بداند دانشگاهی که انتخاب کرده است آیا برای این رشته وام‌ دانشجویی ارائه می‌کند یا نه ؟ و دیگر آن که دانشجو باید برای خود مشخص کند پس از فارغ التحصیلی می‌خواهد در استرالیا اقامت کند و به کار مشغول شود یا تصمیم دارد به کشور خود بازگردد.

دانستن این موارد به دانشجو کمک می کند دیدگاه درستی نسبت به تحصیل ،انتخاب دانشگاه مناسب ،اقدام برای وام دانشجویی و کمک هزینه ها،یافتن شغل مناسب و جمع آوری مدارک مورد لزوم، داشته باشد.

تحصیل MBA در استرالیا:

 تحصیل رشته مدیریت در کشور استرالیا این امکان را به متقاضی می دهد که با مدرک بین المللی و معتبر فارغ التحصیل شود و آینده شغلی خود را در هر کجای جهان تضمین کند.

در دانشگاه های استرالیا روش های آموزش بر مبنای ترکیب دانش های تئوریک و راهکارهای عملی انجام می‌شود تا مهارت های راهبردی، شخصیتی و ارتباطی در دانشجو را تقویت کرده و تفکرفردی مستقل، همراه با خلاقیت را در او پرورش دهد.

 یکی از مهمترین مزیت ها در آموزش رشته مدیریت در دانشگاه های استرالیا این است که مباحث تئوری را با کارآموزی در شرکت ها و انجام تورهای آموزشی همراه کرده تا دانشجو تجربه های عملی مفیدی کسب کند. مزیت دیگر استرالیا چند فرهنگی بودن فضای این کشور است این فرصتی یست  تا دانشجویان چشم انداز گسترده ای در مدیریت داشته باشند.

شرایط تحصیلی در رشته مدیریت MBA در دانشگاه های استرالیا :

برای تحصیل در این رشته متقاضیان باید مقطع کارشناسی را که ۳ یا ۴ سال به طول می‌انجامد و با به دست آوردن حداقل ۶۰ درصد از نمرات،گذرانده باشند و در این مقطع دارای مدرک باشند همراه با این مدرک متقاضیان باید در رزومه خود دارای سابقه کار مدیریتی باشندهمراه با این دو شرط ،بیشتر دانشگاه های استرالیا نمره GMAT نیز از متقاضیان درخواست می کنند.

مدارک لازم:

برای اپلای در رشته MBA در استرالیا به طور کلی باید دارای این مدارک باشید: (هرچند این امکان نیز وجود دارد که برخی دانشگاه‌ها مدرک های دیگری نیز درخواست کنند)

  • پاسپورت معتبر مدرک و ریز نمرات کارشناسی (ترجیحا در رشته ای مرتبط)
  • حداقل 2 تا 3 سال سابقه ی کار مرتبط
  • مدرک GMAT
  • در صورت نیاز مدرک زبان
  • رزومه انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدارک مالی

دانشگاه های برتر در استرالیا برای تحصیل در این رشته:

بر اساس رتبه بندی های معتبر ۱۲ دانشگاه در استرالیا در بین ۳۰ دانشگاه برتر آسیا و اقیانوسیه جای دارد .

همچنین در آخرین رده بندی های مرکز QS ۱۷ مدرسه بیزینس استرالیا در این رتبه بندی ها جایگاه بالایی داد بر همین اساس مدرسه بیزینس ملبورن و AGSM سیدنی، در ارائه تحقیقات و قابلیت استخدام پذیری در صدر جدول این رتبه بندی جای دارد.

چهار مدرسه MBA برتر در استرالیا بر اساس قابلیت استخدام پذیری پس از فارغ التحصیلی در این رتبه‌ بندی عبارتند از:

  1. Melbourne Business School واقع در شهر ملبورن
  2. AGSM University of New South Wales واقع در شهر سیدنی
  3. Macquarie Graduate School of Management واقع در شهر سیدنی
  4. UQ Business School, University of Queensland واقع در شهر بریزبین

دوره تحصیل MBA :

طول زمانی تحصیل در رشته MBA در بیشتر دانشگاههای جهان دو سال است در کشور استرالیا نیز این دوره در مدت زمان ۱۵ ماه تا ۲ سال به انجام می رسد. (دانشگاه هایی نیز وجود دارند که به تازگی برای این رشته دوره یکساله ایجاد کرده اند )

بازار کار برای رشته: MBA :

دانشجویان پس از دریافت مدرک MBA با فرصت های شغلی و کاری گسترده‌ای در استرالیا مواجه می‌شوند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • مدیر رسیدگی به حساب مشتریان
  • مشاور کسب و کار
  • مدیر توسعه ی کسب و کار
  • مدیر مالی
  • مدیر عمومی
  • مدیر فروش
  • مدیر برنامه
  • مدیر تولید
  • مدیر عملیاتی
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر صنعتی
  • کارآفرین

لازم به یادآوری ست، فارغ‌التحصیلان رشته MBA دارای بالاترین تقاضا برای استخدام از طرف کارفرمایان در سراسر جهان هستند. بر این اساس متخصصان این رشته با دارا بودن مهارت و استعداد دستمزدهای بالایی دریافت می‌کنند. بر پایه ی  گزارش های مرکز QS در سال ۲۰۲۰، رهبری خلاقیت و استراتژی مهم ترین مهارت هایی هستند که کارفرمایان ،از فارغ التحصیلان رشته MBA انتظار دارند. پس دانشجویان در زمان تحصیل این رشته، به پیشرفت خود در این مهارت ها باید توجه کنند.

 مهمترین صنایعی که بیشترین درآمد ها را در رابطه با رشته MBA پرداخت می‌کنند صنایع زیر است:

  1. خدمات کامپیوتری و آی تی
  2. مهندسی و تولید
  3. خدمات مالی
  4. خدمات حرفه‌ای و مشاوره آموزش

بعضی از مشاغل رایج برای فارغ التحصیلان رشته و درآمدهای سالیانه ی آنها در استرالیا در جدول زیر آورده شده است:

شغل

 

درآمد متوسط سالانه به دلار استرالیا

 

مدیر توسعه ی کسب و کار

 

111 هزار

 

مدیر عمومی

 

108 هزار

 

مدیر

 

122 هزار

 

مدیر حسابداری

 

135 هزار

 

مدیر مالی

 

135 هزار

 

مدیر پروژه

 

89 هزار

 

مدیر روابط کارکنان

 

80 هزار

 

مدیر توسعه ی سازمانی

 

93 هزار

در پایان نکاتی وجود دارد که دانستن آنها برای متقاضیان مفید خواهد بود.

  1. بیشتر از ۳۰ دانشگاه گوناگون در استرالیا رشته MBA را تدریس می کنند در حال حاضر بیشتر از ۲۰ هزار دانشجو در دوره های آموزش MBA در استرالیا مشغول تحصیل اند.
  2. در استرالیا بیشتر از ۶۰ دوره از دوره های  مختلف آموزشی در این رشته وجود دارد بیشتر از ۸۰ درصد از دانشجویان دوره های MBA دانشجویان بین المللی هستند.
  3. MBA دراسترالیا دارای بازاریست با ۵۰۰ میلیون دلار درآمد در سال.

منبع:آریاگروپ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش