کد: 140005315390016706

کار دانشجویی در استرالیا

کد: 140005315390016706

https://bit.ly/3B2fRUF

، اصفهان , (اخبار رسمی): وقتی صحبت از تحصیل در استرالیا می شود افراد آگاه می دانند هزینه های تحصیلی در استرالیا بسیار بالاتر از کشورهای انگلیسی زبان دیگر است به همین دلیل دانشجویان باید برای کار کردن حین تحصیل و پیدا کردن شغل مناسب برنامه ریزی کنند

وقتی صحبت از تحصیل در استرالیا می شود افراد آگاه می دانند هزینه های تحصیلی در استرالیا بسیار بالاتر از کشورهای انگلیسی زبان دیگر است به همین دلیل دانشجویان باید برای کار کردن حین تحصیل و پیدا کردن شغل مناسب برنامه ریزی کنند. البته  کار کردن در حین دانشجو بودن می تواند فرد را با فضای کار آشنا سازد تا در موقع فارغ التحصیلی با دنیای ناشناخته ای مواجه نشود که نتواند در آن قدمی بردارد. به همین دلیل افراد با چنین خواسته ای باید چند ویژگی را در خود تقویت کنند اول بالا بردن مهارت های زبانی؛ دوم تقویت توانمندی های اجتماعی و ارتباطی؛ سوم مهارت های کاری

اگر می خواهید هنگام تحصیل در استرالیا کار کنید باید این نکات را بدانید که به دانشجویی اجازه کار داده می شود که آنها تشخیص بدهند کار کردن برای ان دانشجو یکی از فاکتورهای لازم تکمیل یا حتا سنجش دوره ی تحصیلی اش است و پول به دست آمده از کار را حتماً برای تامین نیازهای تحصیلی بهره برداری می کند.ضمن اینکه باید پذیرش تمام وقت تحصیلی داشته باشد و موفق به اخذ ویزای تحصیلی۵۰۰ subcla با تاییدیه لازم کار هنگام تحصیل باشد. آن موقع می تواند در طول هر ترم تحصیلی تا مدت زمان ۲۰ ساعت در هفته کارکند. البته  این مجوز بعد از شروع دوره رسمی تحصیلی داده می شود.

کار نیمه وقت

اگر به شما دانشجوی دوره تحصیلی در استرالیا اجازه کار در این کشور را بدهند نکاتی هست که توجه به آن به شما کمک بیشتری می کند؛

اول اینکه مهارت های قبلی که در کشور خود آموخته اید می تواند به پیدا کردن شغل مناسب به شما کمک کند پس سابقه کاری و تاییدیه صاحب کارهای قبلی خود را همراه داشته باشید.

دوم به سلیقه و علایق خود بها دهید و با تلاش پیگیری کار مناسبی انجام دهید که مجبور به انجامش از روی اکراه و یا زور نشوید.

سوم در نظر گرفتن فاصله محل کار تا محل اسکان شما نقش تعیین کننده ای دارد معمولاً کارهایی که نیمی از روز، شما را درگیر می کند همانند فروش یا تدریس خصوصی می تواند زمینه کار و تحصیل راحت تری را برای شما فراهم نماید.

چهارم اگر در مکان های دولتی و سازمان ها کار مناسبی بیابید که دستمزد آنچنانی هم نداشته باشد این مزیت را دارد که می توانید به طور خلاصه با قوانین ،فرهنگ  و مردم ارتباط  بهتر و بیشتری برقرار کنید.

در پایان اینکه به تابلوی اعلانات دانشگاه توجه کنید چرا که در بخشی به نام  خدما ت، می تواند کارهای دانشجویی مرتب معرفی می شوند.

کار تمام وقت در استرالیا

برای یافتن کار تمام وقت باید پیگیر باشید اول آنکه اطلاعات شخصی و توانمندی های خود را به طور کامل در سایتها و شرکتهای کاریابی ثبت کرده و مدام به سایت های شرکت های بزرگ سر بزنید تا فرصتی نصیب شما شود و چه خوب است با دانشجویان دیگر کانال ارتباطی جمعی داشته باشید تا هر فرصت شغلی که برایتان پیش می آید و نمی خواهید از آن استفاده نمایید و یا هر چه به شما معرفی می شود را در آنجا به اشتراک بگذارید تا بیشتر در جریان  درخواست ها و تقاضا های شغلی قرار گیرید. به اطلاعات روزنامه ها مراجعه کنید وهمواره  به مغازه و مراکز خرید هم سر بزنید.
 این سایتها برای پیدا کردن کارهای داوطلبانه به شما معرفی می کنیم.

آیا اعضای خانواده دانشجو می تواند کار کند یا خیر

اگر همسر یا فرزندان دانشجو به همراه او به استرالیا سفر کنند آنها می توانند همانند خود دانشجو تا مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند اجازه کار در تعطیلات را هم دارند که دانشجو این اجازه را ندارد البته این مجوز به خانواده، پس از شروع رسمی دانشگاه و حضور دانشجو در دانشگاه  ارایه می شود.

چه شغل هایی در استرالیا مورد نیاز است

آیا میدانید معنی عبارت skilled occupation ‏ چیست؟این عبارت یعنی اسامی مشاغل مورد نیاز استرالیا،مشاغلی که در آن نیروی کار به حد کافی وجود ندارد.این مشاغل به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شود. شامل مدیریت اداری، متخصصین، دستیار متخصص و تجارت است

هرچند این لیست بسته به احتیاجات کاری، مدام تغییر میکند و ممکن است شما شغلی را بیابید اما تا زمانی که واجد شرایط آن نشوید آن شغل را دیگری تصاحب کرده باشد

حقوق کارکنان

شاید از خود بپرسید دانشجویی که در استرالیا مشغول به کار می شود آیا از حقوقی قانونی برخوردارند؟ در پاسخ می توان گفت بله. حقوق اولیه به عنوان نیروی کارچیزی ست که به واسطه ی آن نیروی کار باید دستمزد  خود را بگیرد، اگر ناحق از کار برکنار شد از دلیل ان باید مطلع شوند، فرصت استراحت یا حتی مرخصی داشته باشند  و از محیط کار خوبی که امن سالم‌ باشد برخوردار باشند. این را هم بدانید اغلب کارفرمایان تحت پوشش award هستند که در هر محل کاری از جمله اداری،صنعتی، میزان دستمزد مورد نیاز فرد را تعیین می کنند

شماره پرونده مالیاتیtax fil number

آیا میدانیدtfn چیست

آیا میدانید در استرالیا هم قانون مالیات از دستمزد  وجود دارد.شما پس از یافتن کار مورد نظر باید به اداره مالیات استرالیا بروید نام ،تاریخ تولد و آدرس خود را برای  کار مورد نظرثبت نمایید. برای احتیاط پاسپورت و تاییدیه ثبت نام در دانشگاه را هم با خود ببرید تا نام  شما در اداره مالیات ثبت شود و به عنوان یک دانشجوی بین المللی شماره پرونده مالیاتی یا tfn داشته باشید تا کارفرمای موردنظر پیش از پرداخت دستمزد آن مبلغ مالیات را از روی درآمدتان حذف کند.

کار دانشجویی در استرالیا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف