کد: 140005035343116706

در دوره تحصیلی در کانادا چگونه محل اقامت بیابیم؟

کد: 140005035343116706

https://bit.ly/36Ye3yX

، اصفهان , (اخبار رسمی): شاید از خود بپرسید اولین و بهترین کاری که پس از دریافت پذیرش کانادا باید انجام داد چیست؟ در پاسخ می توان گفت بهترین کار بررسی گزینه‌های محل اقامت است تا با در نظر گرفتن اولویت‌ها و امکانات خود انتخاب عالی را انجام داد به گونه ای که با دانشگاه فاصله ای نداشته و با توان مالی تان هماهنگ باشد.

در دوره تحصیلی در کانادا چگونه محل اقامت بیابیم؟
در دوره تحصیلی در کانادا چگونه محل اقامت بیابیم؟

گزارشها یی حاکی از کلاهبرداری در برخی سایت ها مانند سایت craigslist دارند،پس مراقب باشید.

در دوره تحصیلی در کانادا چگونه محل اقامت بیابیم؟

شاید از خود بپرسید اولین و بهترین کاری که پس از دریافت پذیرش کانادا باید انجام داد چیست؟

در پاسخ می توان گفت بهترین کار بررسی گزینه‌های محل اقامت است تا با در نظر گرفتن اولویت‌ها و امکانات خود انتخاب عالی را انجام داد به گونه ای که با دانشگاه فاصله ای نداشته و با توان مالی تان هماهنگ باشد، همچنین پاسخگوی نیازهای روحی و روانی شما باشد .حالا اگر موافق هستید مایلیم انواع اقامتگاه های دانشجویی در کانادا را معرفی کنیم که در میان اقسام مختلف دوگونه جزء اصلی ترین هاست.

اگر دانشجوی سال اول هستید بهترین گزینه On -campus است یعنی اقامتگاه های تک اتاق مستقل یا اتاق مشترک با سایرین، در داخل یا نزدیک دانشگاه، تا به آسانی به محل تحصیل خود رفت و آمد کنید و سردرگم مسیر ها و خیابان ها برای رسیدن به دانشگاه نشوید و دوستان دانشجوی دیگری هم پیدا کنید. راهنمای کامل در این زمینه این است که اتاق‌های مشترک هزینه کمتری دارد و در بعضی از دانشگاه ها هزینه غذا همراه با اجاره خانه است تا ذهن دانشجو از دغدغه تهیه غذا آسوده باشد. در اغلب موارد اتاق ها مجهز به وسایل مورد نیاز همانند، طبقه هایی برای قرار دادن وسایل،تخت، بخاری، میز و صندلی یا نیمکت است. این را هم بدانید که on campus به خوابگاه و(Town house)  آپارتمان ها دسته بندی می شوند که خوابگاه ها به طور مستقیم توسط دانشگاه مدیریت شده و مجموعه های وسیعی هستند اما در Town house یا سوئیت های دانشجویی که معمولاً برای دانشجویان سال سوم و چهارم رزرو میشود هر دانشجو یک اتاق مستقل برای خود دارد اما نشیمن و آشپزخانه بین همه مشترک است و طرفداران زیادی دارد که اگر انتخاب شما Town house یا همان سوئیت های دانشجویی است باید بلافاصله بعد از دریافت اقامت برای رزرو آنها اقدام فرمایید.

محسنات اقامت در on Campus

دسترسی آسان به دانشگاه و کلاس ها

بهره برداری راحت از مکانهای مورد نیاز دانشگاه همانند کتابخانه باشگاه آزمایشگاه و حضور در کنار دانشجویان سراسر دنیا، هزینه مناسب برای غذا،اجاره بها، حامل های انرژی و اطمینان از حمایت کامل تمامی روزهای هفته.

Off-campus

اگر موفق به اجاره کردن اقامتگاه های دانشجویی در on-campus نشدید کافی است به اداره مربوط در دانشگاه خودتان مراجعه کنید تا آنها آپارتمان های معرفی شده در خارج از دانشگاه را به شما نشانی بدهند البته دانشگاه در قبال آن ها ضمانتی ندارند و معمولاً تخت و کمد نداشته و مبله نیستند و مالکا نشان می توانند مقررات خاص خود را ارائه دهند. پس هنگام عقد قرارداد به نکات قید شده در برگه دقت کنید و با مطالعه کامل امضا نمایید.این اقامتگاه ها معمولاً یک ماهه اجاره می شود و اجاره بها را به صورت پیش پرداخت باید به صاحبخانه بدهید.

مزیتهای زندگی در اقامتگاه‌های off campus

·         انتخاب مکان به دلخواه شماست

·         گزینش آپارتمان های ساده تر و ارزانتر و پس‌انداز در پول

·         رفت و آمد و زندگی آزادانه

·         راحتی در انتخاب هم اتاقی

·         مستقل شدن سریعتر و عادت کردن به زندگی بیرون از چارچوب های دانشگاه

معرفی انواع off campus

·         homy stay

·          dormitory خوابگاه

·         private renting اجاره شخصی

در تعریف homy stay آمده وقتی شما اتاق یا بخشی از خانه ای را اجاره می کنید که در آن خانواده هست و آن خانواده در مدت تحصیل شما را می پذیرد، به ان home stay می گویند که از بهترین انواع اجاره مکان برای دانشجویان از سراسر دنیاست. دانشگاه معمولاً با این خانواده ها قرارداد دارد و این اقامت مزیت هایی به همراه داشته مانند اینکه ،در اثر ارتباط با اعضای مختلف خانواده زبان انگلیسی دانشجو تقویت می شود و با اصطلاحات متداول آشناتر می گردد، به راحتی می تواند در مورد کوچه ها وخیابان ها و سبک زندگی سوال بپرسد و با فرهنگ مردم ارتباط و آشنایی عمیق تری پیدا کند. حتی در فعالیت‌ها و جمع‌های خانوادگی شرکت کند. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که معمولاً دانشگاه یا مدرسه می تواند خانواده ای را به شما معرفی کند که با علایق و نوع رفتارتان هماهنگ بوده و با هم سازگاری بیشتری داشته باشید. گفته می‌شود اقامت در این دسته اقامتگاهها به طور متوسط ماهانه هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار کانادا است، که شما می توانید با مراجعه به این سایت ها هوم استی مورد نظر خود را بیابید.

http://www.homestayin.com/Canada

https://canadahomestaynetwork.ca

https://youthedservices.ca

dormitory به خوابگاه خودِ دانشگاه و مدرسه گفته می شود، به خوابگاهی در خود مکان آموزشی که مبله است و اتاق مخصوص هر دانشجو دارد،  اما آشپزخانه و سرویس بهداشتی اش  با سایرین مشترک است.به این ترتیب شما با سایر دانشجویان در ارتباط هستید. هزینه آن مبلغی ما بین ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادایی در یک سال تحصیلی است.

private renting

اجاره شخصی اگر مایلید آپارتمانی شخصی اجاره کنید قطعاً این انتخاب بسته به میزان پول شماست چرا که اجاره ها ممکن است بسیار بالا باشد به همین دلیل می توانید یک هم دانشگاهی یا یک هم اتاقی بیابید تا هزینه ها مثل اجاره بها و قبض ها برایتان نصف شود. اگر مایلید فرد مورد نظر را بیابید چند سایت به شما معرفی می کنیم:
www.padmapper.com

 https://singapore.craigslist.org

 https://www.kijiji.ca

 https://rentals.ca

نکات پایانی

شما بدون کمک از دانشگاه یا راهنمای خود نمی توانید اقامتگاه خوبی را پیدا کنید.

به امنیت و آرامش در اقامتگاه بسیار بیشتر از ظاهر آن توجه کنید.

درانتخاب اقامتگاه هایی که دانشگاه توصیه می کند اجباری نیست.

هرگز قبل از دیدن صاحب خانه و صحبت با اوموقع عقد قرارداد مبلغی نپردازید.ابتدا او را رو در رو ببینید و از صحت قرارداد مطلع شوید بعد اقدام به پرداخت مالی کنید.

گزارشها یی حاکی از کلاهبرداری در برخی سایت ها مانند سایت craigslist دارند،پس مراقب باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی