اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005055346810999

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

کد: 140005055346810999

https://bit.ly/3iR84l1

، تهران , (اخبار رسمی): گوشی های هوشمند به یکی از اجزای جدایی ناپذیر در زندگی روزمره ما تبدیل شده است، که بسیاری از کار های روزانه خود را به لطف این گوشی ها به راحتی انجام میدهیم. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا عواملی که باعث کاهش باتری در گوشی های شیائومی می شوند را با شما به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.

راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی
راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی

استفاده از کابل و شارژر غیراستاندارد و غیر اصلی صدمه جدی به سلامت باتری و عمر مفید ان وارد می کند، همچنین باعث بالا رفتن بیش از حد دما می شود، که برای باتری و دیگر اجزای گوشی بسیار مضر می باشد.

آنتن دهی گوشی های شیائومی

یکی از موثر ترین عوامل موثر در زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی آنتن دهی سیم کارت ها می باشد، به طوری که آنتن دهی بد یا نبود آنتن با عث می شود، تا گوشی شیائومی همواره به دنبال قوی ترین سیگنال ها برای دریافت باشد و مدام در حال بررسی پوشش شبکه بگردد که همین امر باعث مصرف بیش از حد باتری و گرم شدن گوشی هوشمند شما می شود.

راه حل: اگر در محل زندگی شما پوشش شبکه به خوبی انجام نمیگیرد، هنگامی که به WiFi هم متصل هستید، ترجیحاً هر دو سیم کارت را روی 2G قرار دهید و اگر هم از اینترنت خط میخواهید استفاده کنید، سیم کارت دیگر را روی 2G قرار دهید.

در بعضی از گوشی های شیائومی تنظیمات به صورت پیش فرض گزینه هر دو سیمکارت وجود دارد، اگر هم وجود نداشت میتوانید از راه زیر تنظیمات را انجام دهید:

مسیر انگلیسی:
Settinge>About Phone>All space>Internal storage (چند بار پشت سر هم بر روی این گزینه تاچ میکنیم)>Phone information (گزینه یک سیمکارت اول و گزینه دو سیمکارت دوم می باشد)>Set preferred network type>GSM Only

مسیر فارسی:
تنظیمات>درباره گوشی>تمام مشخصات>حافظه داخلی (چند بار روی این گزینه تاچ میکنیم)>اطلاعات تلفن (گزینه یک سیمکارت اول و گزینه دوم سیمکارت دوم میباشد)>تنظیم نوع شبکه برگزیده>GSM Only

حالت روشنایی خودکار صفحه نمایش

حالت تنظیم روشنایی خودکار صفحه نمایش یکی دیگر از گزینه هایی می باشد، که مصرف باتری شما را افزایش می دهد. در حالت روشن بودن حالت نور خودکار سنسور نور گوشی های شیائومی مدام درگیر می شود، تا نور صفحه نمایش را به خوبی با نور محیط تطبیق دهد. همین موضوع کافیست مصرف باتری گوشی شیائومی شما افزایش پیدا کند.

راه حل: با خاموش کردن روشنایی خودکار و پایین اوردن سطح روشنایی صفحه نمایش شما می توانید از زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی جلوگیری کنید. برای خاموش کردن روشنایی خودکار در گوشی های شیائومی به مسیر زیر بروید:

مسیر انگلیسی: Setting > Display > Brightness level > Automatic brightness رفته و گزینه را روی حالت خاموش قرار دهید و سطح روشنایی را تا جای ممکن کاهش دهید.

مسیر فارسی: تنظیمات > صفحه نمایس > سطح روشنایی > روشنایی خودکار را روی گزینه خاموش قرار دهید و سطح روشنایی را تا جای ممکن کاهش دهید.

کاربرانی که از گوشی هایی استفاده میکنند، که قابلیت دارک مود برای آن ها فعال هست، می توانند با قرار دادن روی حالت دارک مود مصرف باتری را کاهش دهند.

به روز نگه داشتن برنامه ها و رابط کاربری

به روز بودن برنامه های نصب شده روی گوشی یکی ازنکاتی هست که بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند. اما نکته مهمی می باشد که برنامه ها و رابط کاربری MIUI شما همیشه به آخرین نسخه به روز باشد، زیرا در هر به روز رسانی توجه ویژه ای به مصرف باتری برنامه های می شود.

راه حل: برای به روزرسانی برنامه ها به گوگل پلی رفته تمام برنامه ها را به روز رسانی کنید و به روز رسانی هایی دستگاه را که از طرف شیائومی برای شما ارسال می شود را انجام دهید.

عدم بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازگشت به تنظیمات کارخانه بسیار حائز اهمیت می باشد، که در باتری گوشی هم تاثیر بسیاری می گذارد. پس از آپدیت‌ های بزرگ نظیر ارتقا رابط کاربری یا ارتقا اندروید به نسخهٔ بالاتر بهتر هست تا عمل ریست فکتوری را انجام دهید. عمل به روز رسانی در گوشی های شیائومی کار ساده ای می باشد، اما ممکن هست بعد از به روز رسانی مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

راه حل: یکی از مهم ترین نکاتی که بسیاری از کاربران نسبت به آن بی‌ توجه هستند، انجام “بازگشت به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)” پس از بروزرسانی‌ های بزرگ می‌ باشد. به روز رسانی‌ های بزرگ به دلیل تغییرات سیستمی و یا ظاهری فراوانی که دارند، گاهی اوقات باعث پیدایش مشکلاتی نظیر ایجاد برخی باگ‌ها و یا اختلال در مصرف باتری می‌شوند.

بازگشت به تنظیمات کارخانه، به سیستم عامل شما این امکان را می‌دهد تا از بسیاری از باگ‌ ها و مشکلات به وجود آمده در گوشی شما را حل کند. گاهی اوقات این به روز رسانی ها مشکلاتی برای باتری ها را به وجود می آورد، که با بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام مشکلات ناشی از به روز رسانی به طور کلی حل می شود.

نکته مهم: قبل از انجام عمل بازگشت به تنظیمات کارخانه برای از دست نرفتن اطلاعات خود حتماً بک آپ (پشتیبانی گیری) انجام دهید.

نحوه شارژ کردن گوشی شیائومی

در مورد نحوه شارژ گوشی های شیائومی تا کنون مطالب بسیار زیادی منتشر شده، اما مهم ترین نکته شارژ کردن گوشی های شیائومی نگه داشتن میزان باتری گوشی بین 20% تا 100% می باشد و پیشنهاد می شود، حداقل یکبار در ماه باتری گوشی را از 0 تا 100 شارژ کنید، که به این عمل کالیبره کردن باتری می گویند، که باعث از بین بردن خطای درصد شارژ در گوشی های شیائومی می شود.

عدم استفاده از تم ها و فونت های سنگین و بهینه نشده

تم ها و فونت های پیش فرض روی گوشی های شیائومی، یک بهترین تم و سبک ترین می باشد. که برای کاهش مصرف باتری گوشی ها بسیار بهینه شده است. با نصب فونت ها و تم های سنگین و بهینه نشده مصرف باتری دستگاه شما زیاد شده و حتی موجب هنگ کردن دستگاه شما هم می شود.

پاک کردن کش برنامه ها

برنامه های اندرویدی به طور دائم در حال ساخت فایل های می باشند، که این فایل ها با نام کش شناخته شده می باشند. با بالا رفتن تعداد این فایل ها گوشی شما کند و مصرف باتری شما بیش از حد می شود.

راه حل: از طریق برنامه امنیت در گوشی های شیائومی ابتدا روی بهینه سازی کلیک کنید، بعد از اتمام کار بر روی پاکسازی کننده کلیک کنید با کش برنامه های شما به خوبی پاک شود. توجه داشته باشید که هیچ اطلاعاتی از برنامه ها از بین نمی رود.

برنامه‌های فعال در پس زمینه

بسیاری از کاربران اندرویدی بعد از استفاده از برنامه ها آن ها را راه میکنند و همین باعث می شود تا این برنامه ها در حالت باز بودن هم از باتری گوشی شما استفاده کنند.  شما می توانید از قسمت ویجت ها ویجت کلینر را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید، تا با یک کلیلک تمام برنامه های باز به طور کامل بسته شوند.

خاموش کردن قابلیت های گوش

در گوشی های قابلیت های زیادی وجود دارد، که روشن بودن آن ها مصرف باتری را به شدت افزایش می دهد، موارد زیر را در صورتی که آن ها نیاز ندارید خاموش کنید:

  • بلوتوث
  • WiFi
  • اینترنت همراه
  • موقیعت مکانی
  • چرخش خودکار صفحه
  • Sync
  • Hotspot
  • NFC

استفاده نکردن از سوپر والپیپرها

استفاده از والپیپرهای متحرک مصرف باتری شما را به شدت افزایش می دهد، توصیه می شود تا والپیپرهای ثابت و طیف رنگی مشکی استفاده کنید تا کمترین میزان را مصرف کند.

شیائومی لیست اسمارت فون هایی که اندروید 11 را دریافت میکنند منتشر کرد!

به نظر شما کدام عوامل دیگری روی باتری های گوشی های هوشمند اثر می گذارد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رایانه همراه

شرکت رایانه همراه از سال ۱۳۷۹، در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، موبایل، تبلت، گجت و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش کلیه محصولات فعالیت داشته است. شرکت رایانه همراه، همواره در تلاش بوده است تا بتواند جزو پنج برند محبوب در ذهن مشتریان باشد و توانستیم تنها در مدت پنج سال به این موفقیت دست پیدا کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]