اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005145362915241

مقایسه کامپیوتر و مینی کامپیوتر

کد: 140005145362915241

https://bit.ly/3AfQkae

، (اخبار رسمی): کامپیوترها می توانند بزرگ، کوچک و یا متوسط باشند که معمولا هم روی میز قرار داده می شوند. مینی کامپیوتر یک کامپیوتر در ابعاد کوچک است و قابلیت پشتیبانی از چند مانیتور به طور هم‌زمان را دارند. کاربری و تعمیرات آسان سبب شده است تا سازمان‌ها علاقه‌مند به استفاده از این دستگاه‌ها در محیط کار خود باشند.

مقایسه کامپیوتر و مینی کامپیوتر
مقایسه مینی کامپیوتر و مینی کامپیوتر

مینی کامپیوتر کامپیوتر در ابعاد کوچک است. از لحاظ قیمتی ارزان می باشد که برای کارهایی مانند مرور وب، کارهای اداری، وبگردی، پردازش اسناد، تایپ و تحلیل‌های اداری و ...طراحی شده است.

در قرن 21 روز به روز با تکنولوژی‌های جدیدی روبه رو هستیم. بشر در حوزه تکنولوژی مینی کامپیوترهایی را اختراع کرده است که توانسته کمک شایانی به بشریت در عصر جدید کند. در ادامه به مقایسه کامپیوتر و مینی کامپیوتر می‌پردازیم.

کامپیوترها می توانند بزرگ، کوچک و یا متوسط باشند که معمولا هم روی میز قرار داده می شوند. وقتی که دیگر اجزا مثل ماوس، مانیتور، صفحه کلید را به کامپیوتر اضافه کردید حالا یک کامپیوتر شخصی خواهید داشت.

همه ما از کامپیوترهای شخصی استفاده کرده ایم و با آن‌ها آشنایی داریم.

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوتر یک کامپیوتر در ابعاد کوچک است. از لحاظ قیمتی ارزان و کم مصرف می باشد که برای کارهای اساسی مانند مرور وب یا همان وب گردی، کارهای اداری یا دسترسی به برنامه‌های تحت وب، پردازش اسناد، تایپ، نگارش و تحلیل‌های اداری و تحصیلی، کارهای گرافیکی و در نهایت پخش صوتی و تصویری طراحی شده است.

کارایی مینی کامپیوتر

مینی کامپیوترها قابلیت پشتیبانی از چند مانیتور به طور هم‌زمان را دارند. همچنین برای ساخت انیمیشین هم مناسب هستند.

گیمرها هم می توانند از این دستگاه برای کار خود استفاده کنند. مینی کامپیوترها قابلیت اتصال به دیوار را دارند و حتی می توانیم آن را به تلویزیون متصل کنیم.

استفاده از مینی کامپیوتر در ادارات

ابعاد کوچک مینی کامپیوترها مناسب یرای استفاده در ادارات و سازمان ها هستند. فضای کمتری را اشغال می کنند و به دلیل نداشتن سیم‌های اضافه، از بهم ریختگی میز کار جلوگیری می‌کند.

کاربری و تعمیرات آسان سبب شده است تا سازمان‌ها علاقه‌مند به استفاده از این دستگاه‌ها در محیط کار خود باشند. همچنین قابلیت اتصال به ویدئو پرژکتور را دارند که در فضای دانشگاهی و سازمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین کاربردهای مینی کامپیوتر

استفاده از مینی کامپیوتر در فرودگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید سبب پرداخت آسان می‌شود و مناسب برای مکان‌های شلوغ جهت کیوسک دیجیتالی هستند. حتی در دوربین‌های مداربسته ودوربین‌های کنترل ترافیک می توانیم از این دستگاه استفاده کنیم.

شاید کمتر شنیده باشید کاربرد دیگر مینی کامپیوترها در تشخیص چهره و مسیریابی است.

مقایسه مینی کامپیوتر و کامپیوتر

مینی کامپیوتر و کامپیوتر در اندازه، هزینه، مصرف برق، قابلیت ارتقا، تعمیر و نگهداری با یکدیگر تفاوت دارند، که در ادامه به تفضیل به مقایسه کامپیوتر و مینی کامپیوتر می‌پردازیم.

مینی کامپیوتر در مقایسه با کامپیوتر

1- اندازه

مینی کامپیوترها در ابعاد بسیار کوچک تولید می‌شوند. فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قابلیت نصب در پشت مانیتور را دارند.

2- قابلیت حمل

مینی کامپیوترها قابل حمل هستند و می توانیم هرجا که می رویم با خود حمل کنیم.

3- هزینه

قیمت مینی کامپیوتر به نسبت بیشتر از کامپیوتر می‌باشد هرچند که مصرف برق کمتری دارد.

4- صرفه جویی

مصرف برق کامپیوتر رومیزی بسیار بالا است. مینی کامپیوترها انرژی کمتری تولید می‌کنند از این رو به صرفه‌تر هستند. مصرف برق این دستگاه‌ها حدودا 120 وات است.

5- قابلیت ارتقا

کامپیوترهای بزرگ قابلیت بیشتری برای ارتقا دارند و قطعات سخت‌افزاری آن به سهولت امکان جایگذاری دارند، در حالی که در مینی کامپیوتر این امکان وجود ندارد و محدودیت‌هایی وجود دارد.

6- تعمیر و نگهداری

مینی کامپیوترها حرارت کمتری تولید می‌کنند و خرابی آن‌ها به نسبت کمتر از کامپیوترهای رومیزی است.

7- محافظت در برابر گرد و غبار

کامپیوترهای رومیزی هنگامی که در معرض گرد و خاک قرار می‌گیرند مستعد خرابی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]